T veranderingen gezicht

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: T veranderingen gezicht

Bericht door Jer158 »

Benjamin schreef: 02 jun 2019, 19:46
Jer158 schreef: 02 jun 2019, 19:23 Wel interessant trouwens is dat als je zoekt je meer vrouwen dan mannen vindt die een kinimplantaat nemen. Blijkbaar is de behoefte aan een sterke kin dus niet zo gendergerelateerd.
Ik denk dat een wijkende kin over het algemeen als onaantrekkelijk wordt gezien, en dat mensen daardoor nogal zelfbewust zijn over hun kin en kiezen voor een implantaat? Tel daarbij op dat het gros van de mensen die kiezen voor plastische chirurgie vrouwen zijn (cijfers VS 2017: 92% vrouw 8% man) - misschien omdat ze (gedwongen worden om) meer bezig (te) zijn met hun uiterlijk. Met die info zou ik durven stellen dat de behoefte aan / waardering voor een sterke kin niet te bewijzen valt met data over het aantal kinimplantaten. Vrouwen zetten alleen eerder de stap naar de plastisch chirurg.
Uiteraard. Dit wel in tegenstelling tot andere operaties die wel duidelijk gendergerelateerd zijn (zoals bijv. top surgery, FFS, etc.).
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: T veranderingen gezicht

Bericht door Vethrvolnir »

Ok. Dus gay mannen vinden een minder sterke kin bij een andere gay man niet minder aantrekkelijk?
Ik vind mijn kin ok voor een vrouwengezicht. Maar voor een mannengezicht...neej niet echt.
Persoonlijk zou ik er liever aantrekkelijk uit zien als man.
Mogelijk gaat ontwikkelen dus door enige tijd. Maar ik ben wel 44 dus misschien word ik wel kaal.

misschien dan maar een baard. Scheelt hoop gedoe.

Zou er graag uit zien als een miniatuur God of War.
Ehehe
Bijvoorbeeld
Whatever
Mannen gaan niet naar de plastisch chirurg...ok
Waarom niet ? Wtf?

Als vrouw zou ik nooit naar een plastisch chirurg gaan .
Idk

.... ok wel bedankt voor jullie reacties
:shock:
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: T veranderingen gezicht

Bericht door Vethrvolnir »

Misschien houden mannen hun kinoperaties liever geheim. Omdat mannen niet naar plastisch chirurgen horen te gaan .
:shock:
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: T veranderingen gezicht

Bericht door Vethrvolnir »

durven ze er niet voor uit te komen dat ze het zouden willen?
Is het zwak / niet mannelijk om naar een plastisch chirurg te gaan voor je gezicht?
Het wordt niet vergoed voor mannen in transitie maar wel voor vrouwen in transitie. De vraag ernaar zou geen rol moeten spelen. Het gaat om gelijke monniken gelijke kappen.
Maar toch lijkt het dat esthetiek voor mannen geen rol mag spelen.( Neem maar een baard . )
Maar voor vrouwen wel.
Wordt er van uit gegaan dat vrouwen in transitie worden aangevallen als ze een prominente kin en wenkbrauwboog hebben door agressieve cis mannen? En mannen met een vrouwenkaak worden niet aangevallen dus is het niet nodig?

Raar

(Lees fout verwerpelijk pervers)
:shock:
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: T veranderingen gezicht

Bericht door Anon20200101 »

Ik denk niet zozeer dat het 'aanvallen door cismannen' is.

Vergeet even niet het volgende:
Door T verandert en vermannelijkt je gezicht aanzienlijk.
Door E verandert en vervrouwelijkt je gezicht aanzienlijk minder. (wat door T is vermannelijkt tijdens de puberteit qua botstructuur kan niet ongedaan gemaakt worden door E)
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: T veranderingen gezicht

Bericht door Jer158 »

Een transitie gaat je een man maken, niet perse een hunk. Prima als je net als ik liever een foeilelijke man bent dan doorleeft als vrouw. Overigens valt dat foeilelijke wel mee :lol: , maar het is wel een overweging die je moet maken. "Wat als ik er niet bijzonder aantrekkelijk uitzie als het andere geslacht, ben ik dan nog steeds blij met mijn transitie?" Of je moet van te voren al bereid zijn tot cosmetische operaties (en daar bijbehorend voor dokken), maar ook dan vind ik het nogal riskant om dat zwaard van Damocles boven je hoofd te hebben hangen met "wat als".
Vethrvolnir schreef: 05 jun 2019, 19:16 Het wordt niet vergoed voor mannen in transitie maar wel voor vrouwen in transitie. De vraag ernaar zou geen rol moeten spelen. Het gaat om gelijke monniken gelijke kappen.
Maar toch lijkt het dat esthetiek voor mannen geen rol mag spelen.( Neem maar een baard . )
Maar voor vrouwen wel.
Wordt er van uit gegaan dat vrouwen in transitie worden aangevallen als ze een prominente kin en wenkbrauwboog hebben door agressieve cis mannen? En mannen met een vrouwenkaak worden niet aangevallen dus is het niet nodig?
Er is juist gelijkheid: alles wat passabiliteit in de weg staat, wordt vergoed. Dus voor vrouwen gelaatsoperaties (mits die idd passabiliteit in de weg zitten), en voor mannen de borstoperatie. Zoals LauraHeleneN terecht opmerkt, doet testosteron een boel meer "onomkeerbaars" aan het gezicht dan oestrogeen. Het is zeer zeldzaam voor een trans man om na X jaren niet passabel te zijn (vanwege het gezicht). Wij hebben wat dat betreft geluk (en minder geluk met andere zaken).
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: T veranderingen gezicht

Bericht door Jer158 »

En natuurlijk moet vraag wel een rol spelen! We hebben genderdysforie. De verzekering vergoedt operaties omdat die medisch noodzakelijk zijn (vanwege die dysforie). We hebben allemaal wel rare bronnen van dysforie (kleine handen ofzo, die wrat op je neus, weet ik veel). Als dat geen bron is die gedeeld wordt door een grotere groep trans mannen, is er geen medische indicatie om die bron van dysforie te laten opereren.

De verzekering betaalt om je passabel te maken, niet om je een hunk te maken. Prima als je wel een hunk wil worden, maar dan mag je net als ieder cis persoon daar zelf voor opdraaien. Dat vind ik heel logisch
Hung her from the branches of a mango tree
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: T veranderingen gezicht

Bericht door Anon20200101 »

Ja, dat onderscheid tussen passabel en hunk, en wat wel of niet vergoed wordt, is belangrijk om te maken.

Ik heb nu 2 FFS operaties achter de rug.
Ik zag er niet verkeerd uit als jonge man (maar kon dat niet accepteren/zien, en voelde me er niet gemakkelijk bij). Als middelbare man was ik denk ik iets minder aantrekkelijk dan als jonge man (vooral mijn haren speelden daar een grote rol in, die waren vanaf midden 30's niet mooi meer)
Als vrouw zal ik zeker geen beauty contests winnen; daarvoor is mijn gezicht gewoon te groot en wat te grof, maar ik voel me fijn met het resultaat.
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: T veranderingen gezicht

Bericht door Vethrvolnir »

Idk
Als na 3 jaar T of zo nog steeds zo is dat je gemevrouwd zou worden als je je scheert een keer. Denk ik dat je een acceptabele case hebt voor plastische chirurgie aan je gezicht. Of je wel of niet de enige bent zou dan niet uit moeten maken voor de verzekering.

Volgens mij doen botten na een bepaalde leeftijd niet veel meer. Ook niet op T
:shock:
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: T veranderingen gezicht

Bericht door Anon20200101 »

Het maakt dus WEL uit voor de verzekering; althans, "grote gemene deler" telt.

Je zou altijd vanuit een uitzonderingpositie kunnen proberen om iets voor elkaar te krijgen, maar de verzekeringsmaatschappijen hebben samen met de zorgverleners vastgesteld wat wel en niet vegoed wordt aan transgenderzorg binnen de basisverzekering.
FFS valt daar wel onder, FMS (die term wordt denk ik niet eens gebruiktm omdat deze behandeling in principe niet deel uitmaakt van het transgender traject, maar FMS is de analoge tegenhanger van FFS) niet.

De meest actuele lijst, met details waar nodig, kan je altijd hier vinden: https://www.transvisie.nl/transitie/alg ... rzekering/

Maar verder; je gaat volgende week pas de diagnostische fase in; je loopt nu zeer ver vooruit op de feiten.
Eerst accoord sGGZ behandelaar, en daarna een minimum periode HRT, en dan pas eventueel FMS.