T veranderingen gezicht

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: T veranderingen gezicht

Bericht door Vethrvolnir »

Omdat ik er zelf heel ongelukkig van word. Ga ik het zelf betalen.
:shock:
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: T veranderingen gezicht

Bericht door Anon20200101 »

Hoeveel daarvan is gender dysphoria, en hoeveel body dysmorphia?
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: T veranderingen gezicht

Bericht door Vethrvolnir »

Als het lukt om mijn kaak 1cm voorwaarts en 1 cm neerwaarts te verlengen zijn er bijna geen hormonen meer nodig voor mijn gevoel. Ik ga bij Luijendijk (diakonessenhuis utrecht) praten en bij een kaakchirurg in zoetermeer.
:shock:
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: T veranderingen gezicht

Bericht door Vethrvolnir »

LauraHeleneN schreef: 28 jun 2019, 13:57 Hoeveel daarvan is gender dysphoria, en hoeveel body dysmorphia?
Wat is het verschil. Voor een vrouwenkop is die kaak prima. En zat ik er ook nooit mee. Maar als ik een mannenkop wil moet er iets aan die kaak gebeuren.
:shock:
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: T veranderingen gezicht

Bericht door Vethrvolnir »

Vethrvolnir schreef: 28 jun 2019, 14:17
LauraHeleneN schreef: 28 jun 2019, 13:57 Hoeveel daarvan is gender dysphoria, en hoeveel body dysmorphia?
Wat is het verschil. Voor een vrouwenkop is die kaak prima. En zat ik er ook nooit mee. Maar als ik een mannenkop wil moet er iets aan die kaak gebeuren.
Verder heb ik exact en veelvuldig bekeken uit alle hoeken hoe mijn hoofd en kaak er nu uit zien. En mijn onderkaak is echt erg petite vergeleken bij de rest van mijn hoofd. Ik weet niet wat dit onderdeel gedaan heeft maar het lijkt erin te zijn geslaagd om alle groeihormonen moedig te weerstaan sinds 1987.
:shock:
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: T veranderingen gezicht

Bericht door Anon20200101 »

Vethrvolnir schreef: 28 jun 2019, 14:17 Wat is het verschil. Voor een vrouwenkop is die kaak prima. En zat ik er ook nooit mee. Maar als ik een mannenkop wil moet er iets aan die kaak gebeuren.
Vanuit diagnostisch oogpunt gezien, is er een heel groot verschil.
Op dit forum was er ook over geschreven door een MtF persoon die FFS niet goedgekeurd kreeg, omdat de chirurg ervan overtuigd was dat er body dysmorphia in het spel was.
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: T veranderingen gezicht

Bericht door Vethrvolnir »

LauraHeleneN schreef: 28 jun 2019, 14:42
Vethrvolnir schreef: 28 jun 2019, 14:17 Wat is het verschil. Voor een vrouwenkop is die kaak prima. En zat ik er ook nooit mee. Maar als ik een mannenkop wil moet er iets aan die kaak gebeuren.
Vanuit diagnostisch oogpunt gezien, is er een heel groot verschil.
Op dit forum was er ook over geschreven door een MtF persoon die FFS niet goedgekeurd kreeg, omdat de chirurg ervan overtuigd was dat er body dysmorphia in het spel was.
Flauw van die chirurg. Vond chirurg blijkbaar persoonlijk en subjectief dat persoon passabel was. Maar chirurg hoeft er niet mee rond te lopen . Creeert alleen een precedent.
:shock:
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: T veranderingen gezicht

Bericht door Anon20200101 »

Dat is een aanname over een aanname, dat weet je, he?
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: T veranderingen gezicht

Bericht door Vethrvolnir »

Psychologie is geen exacte wetenschap. Meer een kwestie van of je de onderzoekers kunt overtuigen
:shock:
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: T veranderingen gezicht

Bericht door Vethrvolnir »

When you have body dysmorphic disorder, you intensely obsess over your appearance and body image, repeatedly checking the mirror, grooming or seeking reassurance, sometimes for many hours each day. Your perceived flaw and the repetitive behaviors cause you significant distress, and impact your ability to function in your daily life.

You may seek out numerous cosmetic procedures to try to "fix" your perceived flaw. Afterward, you may feel a temporary satisfaction, but often the anxiety returns and you may resume searching for a way to fix your perceived flaw.

Dus...pas als chirurgie niet blijkt te helpen kun je in feite zeggen dat er iets anders aan de hand was. Anders gezegd. Je kunt veel geld ertegenaan smijten om iemand te verzoenen met zijn of haar uiterlijk doir therapie. Of je kunt er veel geld tegenaan smijten om iemand te opereren. Er zullen mensen zijn die beweren dat alle transgenders body dysmorphic disorder hebben.
:shock: