Nieuwe chat! Zie dit topic.

Ik wil echt een man zijn

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Ik wil echt een man zijn

Bericht door Anon20210626 »

Jij hebt een totaal onzinnige vraag gesteld en het schertst slechts onze verbazing dat je daar NA je operatie nog mee komt ....
Het is algemeen bekend dat het nu eenmaal niet zal werken , net zoals ik wel kan gaan zeuren om een baarmoeder maar dat gaat ook niet

Dream on
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Ik wil echt een man zijn

Bericht door Emma »

Zo kan-ie wel weer.

Ik had graag met je geruild. Maar zo werkt dat niet. Dus ben ik nu een lange vrouw met schoenmaat 43, een rare stem, rode vlekjes in haar hals van het scheren en mierentietjes, en die nog niet eens een kind kan baren.

Ik ga er geen wedstrijdje van maken wie het zieligst is, want ik ben helemaal niet zielig. Ik leef eindelijk, en de tekortkomingen doen regelmatig pijn, maar het is zoveel beter dan het was dat ik me afvraag of ik voor mijn transitie ooit echt heb geleefd. Maar mijn ouders zeggen van wel, dus dat zal dan wel zo zijn. ;-)
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Ik wil echt een man zijn

Bericht door Marica »

Is het niet mogelijk om huidtransplantaties van de penis van bijvoorbeeld een overleden persoon te gebruiken als het 'klopt' met de bloedtypes.

Ik snap dat er veel bij komt kijken op bloedvaten en zenuwgebied, of begeeft ik mij nu op onontgonnen gebied wat transgenderhulp betreft.

ik als MTF wil juist van dat ding af maar ze gebruiken soms de hele penis, soms alleen de voorhuid,om schaamlippen te maken, en in dat gaval zou ik mijn penisschacht en zwellichaam kunnen doneren, zoals je een nier zou doen.


Maar transplantatie van het eigen weefsel is soms ook problematisch, dus misschien is wat ik voorstel een utopie, of iets voor de toekomst.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Milan070
Berichten: 195
Lid geworden op: 18 jan 2015, 18:17
Gender: Trans FtM
Locatie: Den Haag

Re: Ik wil echt een man zijn

Bericht door Milan070 »

kevin1989 schreef: 09 jun 2019, 15:13
Citizen Erased schreef: 09 jun 2019, 15:04 In hoeverre draagt het klagen over wat je in je broek hebt bij aan die 1000%? Ik denk 0. Lijden is ook een kunst.
Hou je bek man!!! Als je niks zinnigs heb te zeggen reageer dan gewoon niet. Ik ben en wiln een man zijn
Kevin, doe even relaxed man! Zo reageer je niet op andere. Als je hier iets post kun je reacties verwachten ook al zijn dat misschien niet de antwoorden die je wilt horen.
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Ik wil echt een man zijn

Bericht door Jer158 »

Er worden nuttige vragen gesteld in dit topic. Je bent niemand behalve jezelf verantwoording schuldig, maar doe er a.u.b. je voordeel mee.

Je bent niet cis. Dat ga je (helaas) ook niet worden. Veel van ons moeten oprecht een rouwproces door om dat te verwerken en daar vrede mee te krijgen. De meeste van ons gaan eerder in hun traject al door dat proces (voor operaties en soms al voor hormonen). Dat betekent niet dat we geen dysforie meer hebben, maar (hopelijk) dat we geen onhaalbare doelen meer nastreven.

Jij vindt jezelf nu in de positie dat je hier zelfs na je operatie er nog mee vecht. Daardoor heeft wat een positieve ervaring zou moeten zijn (wat je post-op hebt is beter dan wat je voorheen had) nu een negatieve ondertoon gekregen (het is niet cis, niet goed genoeg).
Dat lijkt me heel heftig. Ik hoop dat je hier de hulp bij kan krijgen die je nodig hebt.
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Ik wil echt een man zijn

Bericht door Jannet V »

Misschien is je transitie wel veel te snel verlopen Kevin en heb je de lat veel te hoog gelegd. Iets meer dan twee jaar geleden kwam je binnen met:

"Hoi Boyzz (and girls)
Pas sinds kort ben ik erachter dat ik liever een man ben. Ik had moeite om hieraan toe te geven, maar zo ben ik nu eenmaal Lijkt me heerlijk om straks een echte man te zijn. Ik weet nu niet zo goed wat ik hier moet zetten,maar ben 27 woon op mezelf en werkzoekend!
grtz,
Kevin"

Neem de tijd om alles waar je niet aan toe gekomen bent een plaatsje te geven, twee jaar zou wel eens te weinig kunnen zijn.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
kevin1989
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:31
Gender: Trans FtM

Re: Ik wil echt een man zijn

Bericht door kevin1989 »

Jannet V schreef: 09 jun 2019, 16:49 Misschien is je transitie wel veel te snel verlopen Kevin en heb je de lat veel te hoog gelegd. Iets meer dan twee jaar geleden kwam je binnen met:

"Hoi Boyzz (and girls)
Pas sinds kort ben ik erachter dat ik liever een man ben. Ik had moeite om hieraan toe te geven, maar zo ben ik nu eenmaal Lijkt me heerlijk om straks een echte man te zijn. Ik weet nu niet zo goed wat ik hier moet zetten,maar ben 27 woon op mezelf en werkzoekend!
grtz,
Kevin"

Neem de tijd om alles waar je niet aan toe gekomen bent een plaatsje te geven, twee jaar zou wel eens te weinig kunnen zijn.
Ik heb het in het buitenland gedaan omdat VU me jaren wilde laten wachten. Ben wel teleurgesteld want voel daar beneden zeg maar niks en kan er ook niks mee.
AJpoekie
Berichten: 480
Lid geworden op: 25 mar 2018, 20:54
Gender: Trans FtM

Re: Ik wil echt een man zijn

Bericht door AJpoekie »

Heb je nog contact met je psycholoog die jou eerder in het traject geholpen heeft?
Misschien is het nuttig om weer contact op te nemen en dit met hem te bespreken, zodat je het mentale aspect kan verwerken. ;-)
-Julian-

I don't want to be anything
Other than what I've been trying to be lately
[..]
I'm tired of looking around rooms wondering what I gotta do
Or who I'm supposed to be
I don't want to be anything other than me
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Ik wil echt een man zijn

Bericht door Ender »

De hamvragen van Jer en AJpoekie laat je links liggen en je gaat verder met je eigen relaas. Terwijl als je even nadenkt en op hun vragen reflecteert, kom je al een stuk verder. Je had toch niet echt verwacht dat je een functionerende lul had gekregen ofzo? Vele van ons zitten hier in hetzelfde schuitje; truc is om er een soort-van vrede mee te krijgen. Écht biologisch man wordt je niet. Ben je echt zo naïef? "Man"-zijn zit vooral tussen je oren en niet tussen je benen.

Dit soort reacties zijn -precies- waarom psychische begeleiding nodig is bij een transitie, imo. Onrealistische verwachtingen die uiteraard niet uitkomen en daar dan boos om worden.
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: Ik wil echt een man zijn

Bericht door Citizen Erased »

Ender schreef: 09 jun 2019, 19:21 Je had toch niet echt verwacht dat je een functionerende lul had gekregen ofzo?
Er zit natuurlijk wel een verschil tussen een functionerende lul en een gevoelloze lap vlees. Phallo behoort het midden van die twee te zijn, dus ik kan me in die zin Kevins' teleurstelling wel voorstellen. Zes maanden is nog wel kortdag om te constateren dat het niets gaat worden.. er zijn er zat die pas bij 9 maanden iets beginnen te voelen of nog later.
Vibratie kan helpen bij het stimuleren van zenuwgroei. Gestopt met roken? Nog contact met je chirurg?