mastectomie

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
jonathanlev
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 mar 2018, 19:59
Gender: Non-binair
Locatie: Zuid-Holland

mastectomie

Bericht door jonathanlev »

Heb een paar weken geleden eindelijk de datum gekregen voor m'n mastectomie (26 augustus is het zo ver!) en ik had aangegeven niet echt voorkeur te hebben voor een cirurg, maar nu ik weet wie het is ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig of iemand ervaring met haar heeft. Het is N.M. van Hout, volgens mij is ze pas sinds dit jaar volledig cirurg (en geen resident meer) maar ik kan het mis hebben.

Als iemand ervaring met haar heeft zou ik graag willen horen hoe het gegaan is, of in het algemeen zijn top surgery ervaringen of tips altijd welkom! :)
Sander
Berichten: 512
Lid geworden op: 10 jan 2019, 23:14
Gender: Man

Re: mastectomie

Bericht door Sander »

Ik kan geen ervaring delen, maar gefeliciteerd met je datum! 🎉
Maximus1991
Berichten: 96
Lid geworden op: 30 jan 2017, 22:32
Gender: Trans FtM

Re: mastectomie

Bericht door Maximus1991 »

Gefeliciteerd met je datum! Is ook al mooi snel!

Geen ervaring, ben nog onderweg naar de wachtlijst...
:whistle: Intelligence is sexy :whistle: :hbeat: you need 2 sides of a story to make conclusions that makes sense :think:
Karel
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jul 2019, 13:19
Gender: Trans FtM

Re: mastectomie

Bericht door Karel »

Gefeliciteerd met je datum!

Ik ben afgelopen donderdag door haar geopereerd via dubbele incisie in het Jan van Goyen. Het ging voor mij erg goed, bijna geen pijn en het heelt prima. Ik was als eerste en ze is 's middags (na de andere operaties) langs geweest om te kijken hoe het ging. Heb je specifieke vragen?

Qua tips, ik had boeken meegenomen, maar daar had ik niet genoeg aandacht voor, dus dat zou ik laten. T-shirts van katoen kun je niet makkelijk aantrekken voor erna, maar ikzelf vond het wel fijn dat ik een rekbaar (lang) hemd bij me hand om onder het overhemd aan te doen zodat het iets warmer was.
Ik doe mee met het pico-experiment, ben jij daar ook voor gevraagd?
Sander
Berichten: 512
Lid geworden op: 10 jan 2019, 23:14
Gender: Man

Re: mastectomie

Bericht door Sander »

Nu schiet me toch iets te binnen

Van Loenen gaf tijdens de intake de tip om ruime overhemden mee te nemen en de eerste periode thuis te dragen, omdat je deze niet over je hoofd aan hoeft te doen.

Voor in het openbaar (vervoer) adviseerde ze een mitella te dragen de eerste periode, zodat mensen niet tegen je aanstoten
Hielke
Berichten: 545
Lid geworden op: 10 mar 2019, 17:47
Gender: Genderqueer
Locatie: Gelderland

Re: mastectomie

Bericht door Hielke »

Heeee, dat van die mitella, dat klinkt als een goede tip!
Sep 2019 Start Testosteron
Juni 2020 Mastectomie
Juni 2022 Colpectomie, Hysterectomie, Ovariectomie
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: mastectomie

Bericht door Vethrvolnir »

Sander schreef: 10 jul 2019, 20:50 Nu schiet me toch iets te binnen

Van Loenen gaf tijdens de intake de tip om ruime overhemden mee te nemen en de eerste periode thuis te dragen, omdat je deze niet over je hoofd aan hoeft te doen.

Voor in het openbaar (vervoer) adviseerde ze een mitella te dragen de eerste periode, zodat mensen niet tegen je aanstoten
Hoi Van Loenen? die zit toch bij mc bloemendaal? jij liep toch bij t- cendent? mc bloemendaal receptie zegt nog nooit van t-cendent gehoord te hebben...
:shock:
Sander
Berichten: 512
Lid geworden op: 10 jan 2019, 23:14
Gender: Man

Re: mastectomie

Bericht door Sander »

Dat kan, van Loenen kent Tanja wel
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: mastectomie

Bericht door Anon20200101 »

T-cendent is nog relatief nieuw, Tanja werkte voorheen als Psycho Informa.

Hoe ver ben je met Tanja? Wanneer je in aanmerking komt voor mastectomie regelt zij die verwijsbrief wel, mag je aannemen. Dan is meteen Tanja <> MC Bloemendaal verbonden.
jonathanlev
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 mar 2018, 19:59
Gender: Non-binair
Locatie: Zuid-Holland

Re: mastectomie

Bericht door jonathanlev »

Karel schreef: 10 jul 2019, 20:37 Gefeliciteerd met je datum!

Ik ben afgelopen donderdag door haar geopereerd via dubbele incisie in het Jan van Goyen. Het ging voor mij erg goed, bijna geen pijn en het heelt prima. Ik was als eerste en ze is 's middags (na de andere operaties) langs geweest om te kijken hoe het ging. Heb je specifieke vragen?

Qua tips, ik had boeken meegenomen, maar daar had ik niet genoeg aandacht voor, dus dat zou ik laten. T-shirts van katoen kun je niet makkelijk aantrekken voor erna, maar ikzelf vond het wel fijn dat ik een rekbaar (lang) hemd bij me hand om onder het overhemd aan te doen zodat het iets warmer was.
Ik doe mee met het pico-experiment, ben jij daar ook voor gevraagd?
Late reactie, sorry! Ben druk bezig met verhuizen. Maar bedankt voor de tips! Hoe lang duurde het ongeveer voor jou om genoeg te genezen om weer allerdaagse dingen te doen? ik heb namelijk 10 dagen na de operatie m'n introductie week van mijn nieuwe school die ik wel graag wil bijwonen 😬

En ik ben ook gevraagd voor het pico-experiment ja, maar ik heb m'n twijfels erover. Hoe heb jij het ervaren?
Plaats reactie