Roken en hormoongebruik

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Roken en hormoongebruik

Bericht door Anon20200101 »

iemand heeft gezegd dat die ergens heeft gelezen heeft dat iemand iets gezegd heeft...
Hielke
Berichten: 545
Lid geworden op: 10 mar 2019, 17:47
Gender: Genderqueer
Locatie: Gelderland

Re: Roken en hormoongebruik

Bericht door Hielke »

:D

Of, zoals op het tegeltje bij ons aan de muur:

"Wie zich baseert op horen zeggen,
laat zich in de luren leggen!"
Sep 2019 Start Testosteron
Juni 2020 Mastectomie
Juni 2022 Colpectomie, Hysterectomie, Ovariectomie
schizo
Berichten: 52
Lid geworden op: 06 sep 2013, 22:15
Gender: Trans FtM

Re: Roken en hormoongebruik

Bericht door schizo »

Ik heb altijd gewoon gerookt voor de operaties, (borst, borst correctie, hysto, meta incl urinebuis verlenging en colpectomie). 6 weken voor operatie stoppen was aanbevolen en wenselijk, maar niet 100% een reden om de operatie niet door te laten gaan. Minderen lukte wel. Helemaal stoppen niet. Mijn laatste operatie was in 2010. Colpectomie. Ook gewoon gerookt. Niet slim, maar ja verslaving he. Weet niet hoe de regels nu zijn.
Freedom
Berichten: 562
Lid geworden op: 03 feb 2017, 14:02
Gender: Trans FtM

Re: Roken en hormoongebruik

Bericht door Freedom »

schizo schreef: 06 okt 2019, 16:20 Ik heb altijd gewoon gerookt voor de operaties, (borst, borst correctie, hysto, meta incl urinebuis verlenging en colpectomie). 6 weken voor operatie stoppen was aanbevolen en wenselijk, maar niet 100% een reden om de operatie niet door te laten gaan. Minderen lukte wel. Helemaal stoppen niet. Mijn laatste operatie was in 2010. Colpectomie. Ook gewoon gerookt. Niet slim, maar ja verslaving he. Weet niet hoe de regels nu zijn.
Wist je genderteam dat je nog rookte voor/na die operaties?

Mij wordt verteld dat er een rooktest kan plaatsvinden voor (bijv.) de hysterectomie. In mijn dossier staat dat ik rook, dus ik ga er vanuit dat ze het zullen testen.
I'll rule over my all my dead impersonations
I've got it
I'm a man now
Freedom
Berichten: 562
Lid geworden op: 03 feb 2017, 14:02
Gender: Trans FtM

Re: Roken en hormoongebruik

Bericht door Freedom »

Oeps, in mijn reactie ontbreekt een antwoord op de vraag over hormonen en roken.
Daar ben ik nooit op getest, ik mocht rustig door blijven roken tijdens hormoonbehandeling maar het wordt wel afgeraden (blijft een ziekenhuis). Er wordt op elke afspraak naar gevraagd.
I'll rule over my all my dead impersonations
I've got it
I'm a man now
schizo
Berichten: 52
Lid geworden op: 06 sep 2013, 22:15
Gender: Trans FtM

Re: Roken en hormoongebruik

Bericht door schizo »

Ik weet niet meer of het VUmc wist dat ik gerookt had voor de operaties. Is alweer 15 jaar geleden. Ik was wel geminderd. Maar niet helemaal gestopt.
Plaats reactie