Nieuwe chat! Zie dit topic.

Testosteron en concentratievermogen

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Gebruikersavatar
Lux
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 mei 2019, 15:52
Gender: Trans FtM

Testosteron en concentratievermogen

Bericht door Lux »

Dit jaar doe ik eindexamen. Ik hoop verschrikkelijk dat ik ergens dit jaar met T kan beginnen, en die kans is er ook. Het zou alleen rot zijn als ik me daardoor niet kan concentreren in de voorbereiding op/tijdens mijn examens en het compleet verkloot.

Heeft testosteron in jullie ervaring een erg slechte invloed op je concentratie? Dat is waar ik me zorgen om maak.

Aan de andere kant zou ik het echt niet willen en kunnen uitstellen. Ik blijf er toch maar over in mijn hoofd zitten. Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Testosteron en concentratievermogen

Bericht door Jannet V »

Ik zou me er vooral geen "zorgen" over maken.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
AJpoekie
Berichten: 480
Lid geworden op: 25 mar 2018, 20:54
Gender: Trans FtM

Re: Testosteron en concentratievermogen

Bericht door AJpoekie »

Heey man,

Om je vraag te beantwoorden, in mijn ervaring heeft testosteron geen invloed op mijn concentratievermogen.
Wel was ik de 1e week erg moe en kreeg ik koppijn door de testo, waardoor ik niet volledig in lessen kon zitten. Na 1 week was dat over.

Ik denk juist dat je er rustiger van wordt en meer focus hebt.
Nu verlang je er sterk naar, denk je er veel aan. Zoals je zegt: nu blijft het maar in je hoofd zitten.
Als je het eenmaal in je lijf krijgt, dan wordt het weer rustig in je hoofd, omdat je wéét dat je lichaam gaat veranderen en je hebt gekregen wat je al die tijd al wilde. Het zorgt juist voor een stukje mentale rust, waardoor je je weer op andere dingen kan concentreren.

Succes dit jaar, komt goed met je eindexamens man!
Wanneer verwacht je met testo te kunnen beginnen? :-)
-Julian-

I don't want to be anything
Other than what I've been trying to be lately
[..]
I'm tired of looking around rooms wondering what I gotta do
Or who I'm supposed to be
I don't want to be anything other than me