testo en heupen

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Plaats reactie
Jas
Berichten: 95
Lid geworden op: 30 jul 2018, 23:48
Gender: Non-binair

testo en heupen

Bericht door Jas »

Wat doet testosteron precies met je heupen/billen/bovenbenen?
Worden die slanker en gespierder? En gaat het dan alleen om het vet dat daar weg trekt en richting de buik kruipt, of gebeurt er ook iets met de vorm en structuur van je botten? Ik zou zo ontzettend graag rechtere, mannelijkere heupen willen, maar als ik op dieet ga blijft de vorm van mijn botten/heupen als gevolg van mijn bouw (de botten) nog steeds hetzelfde (rond en vrouwelijk...). Dat werkt dus niet. Zou testo dit veranderen?

Ik lees graag hoe men dit hier ervaren heeft. Mocht je een foto van voor en na testo willen tonen, zou je mij daar ook mee helpen. Dan weet ik een beetje wat ik zou kunnen verwachten op dit gebied.
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: testo en heupen

Bericht door Mr.X »

Het vet verandert bij velen, maar niet bij iedereen. Overigens is het niet zo dat het 'verhuisd'. Het is meer dat nieuwe deposities op de buik worden opgeslagen, en minder op de vrouwelijke plekken, en dat verbruik van vet dus eerder bij de heupen weggaat. Je krijgt wel wat meer spieren, maar als je niet echt traint hoef je hier niet veel van te verwachten.

En het slechte nieuws is dat je botstructuur niet verandert. Daar zit je aan vast, helaas.
Jas
Berichten: 95
Lid geworden op: 30 jul 2018, 23:48
Gender: Non-binair

Re: testo en heupen

Bericht door Jas »

Dat is balen! Ik hoop maar dat die veranderende vetverdeling genoeg doet tegen mijn dysforie...

Is er op een of andere manier een inschatting te maken van het eindresultaat van testo op hoe je er uit ziet? Ik snap dat de precieze uitwerking niet te voorspellen is, maar is er niet een soort app, programma, arts of kunstenaar die een redelijk betrouwbare afbeelding kan maken van jezelf als man?
KeepzD
Berichten: 1304
Lid geworden op: 05 mei 2015, 21:45
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem
Locatie: Ede, GLD

Re: testo en heupen

Bericht door KeepzD »

Snapchat had een tijdje een mannen-filter die bij mij wss wel aardig gaat kloppen. Of dat echt zo is kan ik je echter pas over een paar jaar laten weten ;)
Forever myself
Plaats reactie