Gevoeligheid tepels na mastectomie

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Gevoeligheid tepels na mastectomie

Bericht door Jer158 »

Milan070 schreef: 18 sep 2019, 20:16 Ik ben geopereerd in het VU en ik heb nergens last van. Oftewel; ik heb gevoel in de tepels
Met de "gewone" dubbele incisie met vrij tepeltransplantaat? Dan worden de tepels losgehaald en effectief weer opgeplakt als plakjes pepperoni. De zenuwen die naar je tepels gingen zijn dan weg, en alle gevoel moet komen van de huid direct daaronder. De resultaten wisselen, maar zijn geheid minder dan wanneer je de tepelstelen intact laat. Geen goede gok als gevoel erg belangrijk voor je is.
Hung her from the branches of a mango tree
Milan070
Berichten: 195
Lid geworden op: 18 jan 2015, 18:17
Gender: Trans FtM
Locatie: Den Haag

Re: Gevoeligheid tepels na mastectomie

Bericht door Milan070 »

Ja die ingreep.
Bij mij is het in ieder geval gelukt.
schizo
Berichten: 52
Lid geworden op: 06 sep 2013, 22:15
Gender: Trans FtM

Re: Gevoeligheid tepels na mastectomie

Bericht door schizo »

De originele borstoperatie werd bij mij uitgevoerd door Prof Mulder met van Loenen als assistent. Ik geloof 2003 of 2004. Mijn rechtertepel is gevoelloos geworden. Met mijn linker tepel heb ik nog 100% gevoel. van Loenen heeft jaren latereen correctie gedaan want Prof Mulder had teveel weefsel laten zitten aan beide kanten, nu prachtig resultaat. Heb 2 littekens onder de borstspier. Tepels zijn destijds gesteeld. Tepellhof en tepels verkleind. Ziet er goed uit al zeg ik het zelf!