Nieuwe chat! Zie dit topic.

Ervaringen Medisch Kliniek Velsen

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
eew
Berichten: 227
Lid geworden op: 16 jun 2020, 11:35
Gender: Trans FtM

Re: Ervaringen Medisch Kliniek Velsen

Bericht door eew »

Kanhai is een jaar geleden langs geweest bij de Mannengroep van Transvisie, nog voor de opening van zijn kliniek. Daar had hij een presentatie met allemaal meta en phallo resultaten. Hij zij daar dat hij zelf geen mastectomieen doet, dus of hij heeft inmiddels iemand aangenomen die dat wel doet, of zijn website klopt niet helemaal.
Gebruikersavatar
Steppenwolf
Berichten: 56
Lid geworden op: 30 mar 2018, 20:15
Gender: Trans FtM

Re: Ervaringen Medisch Kliniek Velsen

Bericht door Steppenwolf »

Dat had ik begrepen. Misschien dat het toch Gender clinic wordt vanwege geen restitutiepolis :)
Less is more
Gebruikersavatar
Steppenwolf
Berichten: 56
Lid geworden op: 30 mar 2018, 20:15
Gender: Trans FtM

Re: Ervaringen Medisch Kliniek Velsen

Bericht door Steppenwolf »

eew schreef: 17 jun 2020, 08:50 Kanhai is een jaar geleden langs geweest bij de Mannengroep van Transvisie, nog voor de opening van zijn kliniek. Daar had hij een presentatie met allemaal meta en phallo resultaten. Hij zij daar dat hij zelf geen mastectomieen doet, dus of hij heeft inmiddels iemand aangenomen die dat wel doet, of zijn website klopt niet helemaal.
Mooie resultaten?
Less is more
eew
Berichten: 227
Lid geworden op: 16 jun 2020, 11:35
Gender: Trans FtM

Re: Ervaringen Medisch Kliniek Velsen

Bericht door eew »

Ik vind het altijd te beoordelen, hij lijkt vooral van de meta te zijn, en ik denk ook dat dat zijn beste resultaten zijn. Hij doet geen RFF maar vooral phallo met lokaal weefsel. Ik denk dat hij voor meta zeker een goede optie zou zijn, maar aangezien dit aspect van transitie voor mij niet relevant is (en zeker niet op dit moment) heb ik geen idee wat andere Nederlandse chirurgen doen.
Gebruikersavatar
Wyatt
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 mar 2018, 19:22
Gender: Trans FtM
Locatie: Almere

Re: Ervaringen Medisch Kliniek Velsen

Bericht door Wyatt »

Hey,

Ik zal me even voorstellen. Ik ben wyatt en heb 3 juni 2020 de meta operatie in velsen ondergaan. Ik wou de combi met hysto, overectomy en colpectomy, maar dat kon toen nog niet dus heb ik uiteindelijk besloten om de meta apart te doen.

De kliniek is netjes met een top team. Moet zeggen dat kanhai nuchter is en wat makkelijk kan reageren. Helaas had ik best veel complicaties, allemaal veroorzaakt door een scheur in de urine verlenger. Waar kanhai aangeeft dat je prima zelf alles kunt verzorgen, bleek dat in de praktijk wat lastiger. Maar gelukkig hebben ze me geholpen aan wijkverpleging en je kunt ook altijd bellen met de kliniek als er iets mis is of als je vragen hebt.

Ik kreeg uiteindelijk dus na 8 dagen een bloeding en bij controle kreeg ik de optie naar huis met medicatie of een nachtje blijven. Ik koos de 2de. Dit is eigenlijk even het belangrijkste. Je moet namelijk bij mkv wel duidelijk zijn in wat je nodig hebt. Als je pijn hebt zul je het zelf aan moeten geven. Uiteindelijk leggen ze je zonder enig probleem op een bed neer, want daar doet kanhai ook niet moeilijk over xD

Fijn vond ik dat de deuren van de kamers lekker dicht zitten en dat ik (ondanks de 2 persoons kamer) lekker alleen lag. Nadeel is dag er weinig te doen is. Er is helaas geen tv of radio. Dus je bent afhankelijk van je telefoon en je databundel.

Ik ben wel erg blij met het resultaat al is ie wel wat kleiner uitgevallen dan beloofd bij consult. Maar als ik eerlijk ben had ik ook niet veel verwacht. De meta is nou eenmaal klein. De hechtingen zitten allemaal inwendig gehecht, waardoor er weinig littekens zichtbaar zijn.

Doordat mijn urineverlenger gescheurt is heb ik een herstrloperatie nodig, deze wordt overigens dit keer wel samen met de hysto, overectomy en colpectomy uitgevoerd. De operatie zou eigenlijk afgelopen dinsdag zijn. Maar door problemen met de contracten van de gynaecoloog is het nu uitgedteld naar 6 oktober. Ik ben de eerste die door de gynaecoloog geopereerd gaat worden in velsen. Ik heb er alle vertrouwen in.

Hoop dat je hier iets asn hebt. Als je vragen hebt verder kun je me die altijd stellen.

Gr. Wyatt
Hope I keep by my side, I won't run and I won't hide.
The battlezone that is my life, Is mine to fight and mine to survive!
Gebruikersavatar
KeepzD
Berichten: 1304
Lid geworden op: 05 mei 2015, 21:45
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem
Locatie: Ede, GLD

Re: Ervaringen Medisch Kliniek Velsen

Bericht door KeepzD »

@AJpoekie dit is voor jou wel even interessant, mbt de gyn.
Er gaan nogal wat "redenen" rond rondom Velsen waarom er nog steeds geen hysto's uitgevoerd worden. AJPoekie staat ook hoog op de wachtlijst...
Forever myself
AJpoekie
Berichten: 480
Lid geworden op: 25 mar 2018, 20:54
Gender: Trans FtM

Re: Ervaringen Medisch Kliniek Velsen

Bericht door AJpoekie »

Wyatt schreef: 18 sep 2020, 02:41 Hey,

Ik zal me even voorstellen. Ik ben wyatt en heb 3 juni 2020 de meta operatie in velsen ondergaan. Ik wou de combi met hysto, overectomy en colpectomy, maar dat kon toen nog niet dus heb ik uiteindelijk besloten om de meta apart te doen.

De kliniek is netjes met een top team. Moet zeggen dat kanhai nuchter is en wat makkelijk kan reageren. Helaas had ik best veel complicaties, allemaal veroorzaakt door een scheur in de urine verlenger. Waar kanhai aangeeft dat je prima zelf alles kunt verzorgen, bleek dat in de praktijk wat lastiger. Maar gelukkig hebben ze me geholpen aan wijkverpleging en je kunt ook altijd bellen met de kliniek als er iets mis is of als je vragen hebt.

Ik kreeg uiteindelijk dus na 8 dagen een bloeding en bij controle kreeg ik de optie naar huis met medicatie of een nachtje blijven. Ik koos de 2de. Dit is eigenlijk even het belangrijkste. Je moet namelijk bij mkv wel duidelijk zijn in wat je nodig hebt. Als je pijn hebt zul je het zelf aan moeten geven. Uiteindelijk leggen ze je zonder enig probleem op een bed neer, want daar doet kanhai ook niet moeilijk over xD

Fijn vond ik dat de deuren van de kamers lekker dicht zitten en dat ik (ondanks de 2 persoons kamer) lekker alleen lag. Nadeel is dag er weinig te doen is. Er is helaas geen tv of radio. Dus je bent afhankelijk van je telefoon en je databundel.

Ik ben wel erg blij met het resultaat al is ie wel wat kleiner uitgevallen dan beloofd bij consult. Maar als ik eerlijk ben had ik ook niet veel verwacht. De meta is nou eenmaal klein. De hechtingen zitten allemaal inwendig gehecht, waardoor er weinig littekens zichtbaar zijn.

Doordat mijn urineverlenger gescheurt is heb ik een herstrloperatie nodig, deze wordt overigens dit keer wel samen met de hysto, overectomy en colpectomy uitgevoerd. De operatie zou eigenlijk afgelopen dinsdag zijn. Maar door problemen met de contracten van de gynaecoloog is het nu uitgedteld naar 6 oktober. Ik ben de eerste die door de gynaecoloog geopereerd gaat worden in velsen. Ik heb er alle vertrouwen in.

Hoop dat je hier iets asn hebt. Als je vragen hebt verder kun je me die altijd stellen.

Gr. Wyatt
Yo,

Thanks voor de info!

Van wie heb jij te horen gekregen dat de gynaecoloog 6 oktober gaat beginnen?
Want ik word telkens afgescheept aan de telefoon. Ze zeggen dan tegen mij "ja de collega die over de planning gaat is nu in vergadering, we bellen je later terug". Vervolgens word ik NIET teruggebeld. Dit is in totaal al 3 keer gebeurt.

Ik heb ze al weet ik hoe vaak gebeld maar ik krijg telkens tegenstrijdige informatie...
Bijv. de een zegt tegen mij "de medische apparatuur om de hysto te kunnen doen is er nog niet" en de ander zegt "er is nog geen gynaecoloog".
Toen mijn verwijzing daar in mei naartoe ging, zeiden ze dat ik zeker weten in de zomervakantie geopereerd zou gaan worden.
De zomervakantie is inmiddels allang voorbij. Daarna zeiden ze "het wordt eind september".
Nou mijn inziens is het bijna eind september maar ik weet nog steeds niks.. Ik moet dingen regelen op mijn werk en wil het dus toch wel echt 4 weken van tevoren weten.

En hoe vaak ik ze nu ook bel, ik krijg geen duidelijke informatie.
Voor een kliniek die op de site korte wachttijden en persoonlijk contact benadrukt, vind ik dat maar een stel loze woorden inmiddels.
Hoe bedoel je persoonlijk contact wanneer de patiënt niet eens een keer fatsoenlijk teruggebeld kan worden. En ja ik ben daar erg boos over.
Maar ik hoop dat als ik eenmaal geopereerd kan worden, de arts gewoon een fijne man/vrouw is en dat ik daarna alles achter me kan laten.

Maar als jij 6 oktober aan de beurt bent, dan neem ik aan dat ik na 4 maanden wachten én honderd keer verkeerde informatie ook wel eens in oktober aan de beurt kan zijn......
-Julian-

I don't want to be anything
Other than what I've been trying to be lately
[..]
I'm tired of looking around rooms wondering what I gotta do
Or who I'm supposed to be
I don't want to be anything other than me
stella
Berichten: 172
Lid geworden op: 17 jul 2017, 09:50
Gender: Vrouw
Locatie: Tilburg

Re: Ervaringen Medisch Kliniek Velsen

Bericht door stella »

De gynaecoloog begint idd 6 oktober. Zou eerst 22september zijn. Dus ik hoop dat die 6 oktober inderdaad begint.
Voor alle trans mannen.. hou er ook rekening mee dat de gynaecoloog ook mee gaat helpen bij sommige vaginaplastiek operaties, dat kan voor een iets langere wachtlijst zorgen. Ik sta bijv helemaal bovenaan de lijst (sinds november), maar Dr Kanhai gaf aan eerste te beginnen met een operaties waar de gynaecoloog meer ervaring mee heeft om te beginnen.
Ook is nog niet helemaal duidelijk hoe vaak de gynaecoloog beschikbaar is per maand. Maar het is alvast goede vooruitgang.
Gebruikersavatar
Wyatt
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 mar 2018, 19:22
Gender: Trans FtM
Locatie: Almere

Re: Ervaringen Medisch Kliniek Velsen

Bericht door Wyatt »

Ik zou eigenlijk 15 sept. Geopereerd worden. Ik was een van de eerste op de lijst voor de combo bij velsen. Door een fout in de contracten met de gynaecoloog is mijn operatie nu naar 6 oktober. Ik ben de eerste mede doordat ik nog complicarlties heb die in dezelfde operatie gedaan worden.

Ik was zelf ook al sinds maart vorig jaar op de gynaecoloog aan het wachten. Het is nu idd te hopen dat het papierwerk opgelost wordt zodat 6 oktober ook echt doorgaat. Ikzelf zit in de ziektewet al bijna 4 maanden ivm meta operatie in juni en nu dan het wachten op de hersteloperatie. Daarbij is het wachten op de gynaecoloog ivm combi.

Het beste kun je bellen in de ochtend rond 10 a 11 uur en dan vragen naar suzanne woudstra. Zij is coördinatrice gebderzorg en gaat over de planning.

Ik weet overigens niet of je 4 weken vooraf een datum krijgt. Dan zul je zelf 4 weken vooraf moeten plannen. Bij mijn meta operatie jreeg ik de datum 12 dagen van te voren. Ennik ken iemand die haar vagina plastiek operatie datum 6 dagen van te voren door kreeg. Maar als je een datum krijgt en geg is te snel kun je vast wel wat verder in de toekomst plannen.

Bedenk dag velsen pas sinds eind feb. Begin maart open is gegaan. Ze zijn nog startende en de gynaecoloog is idd via een ander heerschap geregeld. De heerschap moet toestemming verlenen dat de gynaecoloog in velsen opereerd. Ook zijn ze pas sinds juli digitaal. Daarvoor gebeurde bijna alles nog gewoon op papier. Blijf gedenken dat je nog steeds sneller bent via velsen, dan via het vu. Ook al lijkt het natuurlijk lang als je erop moet wachten. Ik had ook het geduld niet en koos voor de meta apart van de hysto enzo. Spijt heb ik niet, maar hoewel ik de correctie ook apart van hysto had kunnen doen... ben ik toch blij dat het nu een combi wordt. Scheelt toch weer 1 ok en herstel ok.

Hou vol!
Hope I keep by my side, I won't run and I won't hide.
The battlezone that is my life, Is mine to fight and mine to survive!
AJpoekie
Berichten: 480
Lid geworden op: 25 mar 2018, 20:54
Gender: Trans FtM

Re: Ervaringen Medisch Kliniek Velsen

Bericht door AJpoekie »

Dankjullie!!
Dat is nog eens duidelijke info!! Top.

Ik wist dit allemaal niet, alleen dat er tegen mij de hele tijd verschillende dingen gezegd worden.
En dat ik wachten an sich niet zo erg vind, maar dat ik gewoon telkens mijn beeld bij moet stellen én dat is WEL zwaar.
Dit komt mede door mijn psych van Stepwork die zei dat er voor deze operatie geen wachtlijsten zijn en hij deed alsof het wel makkelijk geregeld was, maar de paar reguliere ziekenhuizen die ik heb gebeld wilden geen transmannen opereren...

Daardoor had ik sterk het beeld in mijn hoofd: na 12 maanden testo is het eindelijk zover
Mede doordat mijn bloedingen niet uitblijven door de testo, is de dysforie enorm en telkens denk ik dat ik aan de beurt ben (zie ik licht aan het eind van de tunnel) en dan wordt dat licht weer opgeschoven...

Ik vind dat zwaarder dan bij wijze van spreken nu al weten dat het nog 4 maanden gaat duren. Dan heb je ten minste een datum met iets waar je naartoe kan werken, maar onzekerheid knaagt. Nu geldt dat natuurlijk voor het hele traject, maar ik dacht oprecht dat ik het ergste wachten wel had gehad. Dit is voorlopig de laatste operatie die ik wil, dus ik wil het gewoon gehad hebben, dan is mijn medische transitie voor nu iig gewoon "af". En ik hoop ook dat de hysto positieve effecten gaat hebben op mijn gezichtsbeharing etc.. (Maar misschien is dat ook een utopie).

Jullie berichten bieden weer enige hoop.
Bedankt, kon dat positieve steuntje in de rug wel gebruiken ;-)
-Julian-

I don't want to be anything
Other than what I've been trying to be lately
[..]
I'm tired of looking around rooms wondering what I gotta do
Or who I'm supposed to be
I don't want to be anything other than me