Ervaringen Medisch Kliniek Velsen

AJpoekie
Berichten: 471
Lid geworden op: 25 mar 2018, 20:54
Gender: Trans FtM

Re: Ervaringen Medisch Kliniek Velsen

Bericht door AJpoekie »

Sander schreef:
14 okt 2020, 22:40
@AJpoekie
Het is ook een taak van de zorgverzekeraar om te bemiddelen of een plek elders voor je te vinden. Misschien kun je het via die weg proberen
Oké, hoe werkt zoiets Sander?
Dan bel je je zorgverzekering op en wat moet je dan precies zeggen?

-Kreeg vandaag te horen dat gyndoc ook voorlopig nog niet gaat beginnen. Gaat zeker nog 3 maanden duren zei ie-
Ben echt wanhopig inmiddels.
-Julian-

I don't want to be anything
Other than what I've been trying to be lately
[..]
I'm tired of looking around rooms wondering what I gotta do
Or who I'm supposed to be
I don't want to be anything other than me

Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 474
Lid geworden op: 10 jan 2019, 23:14
Gender: Man

Re: Ervaringen Medisch Kliniek Velsen

Bericht door Sander »


Brownie
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 aug 2020, 16:38
Gender: Trans MtF
Locatie: Amsterdam

Re: Ervaringen Medisch Kliniek Velsen

Bericht door Brownie »

AJpoekie schreef:
14 okt 2020, 17:06
Mijn psycholoog heeft ontslag genomen en gaat elders werken, dus ook bij mij is er geen bemiddeling mogelijk..
van de website van MKV: "Als u minimaal een jaar hormoonbehandeling en sociale transitie heeft gehad, dan gaat u samen met onze specialisten in gesprek over de volgende stappen in uw traject. Uit de gesprekken met de psycholoog moet duidelijk worden dat u klaar bent om de – vaak ingrijpende – operaties te ondergaan"

Zoals ik dat lees heeft MKV zelf een psych die groen licht moet geven. Het enige dat je zelf moet kunnen aantonen is een jaar hormonen. Volgens mij zou je dit dus wel pro actief met MKV moeten kunnen oplossen :)

Gebruikersavatar
Lisa1973
Berichten: 2182
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Locatie: Delft, Zuid Holland

Re: Ervaringen Medisch Kliniek Velsen

Bericht door Lisa1973 »

Ik heb gisteren de afwijzing FFS van de verzekering binnen gehad.
Wat ik van de dame aan de telefoon begreep kon ze alleen multiple choice vragen ingeven toen ze de machtigingen bij de verzekeraar aan het indienen was en ik de 2e persoon was wie zich verbaasde dat de arts voorhoofdslift niet noodzakelijk vond.
Volgens haar waren de vragen zo samengesteld dat er een afwijzing uit voort zou vloeien.
Komt op mij beetje over dat je als leraar examen afneemt en tegen de leerlingen zegt:Al doe je nog zo je best..een voldoende haal je nooit.
Enfin ik ga een bezwaarschrift opstellen en naar de verzekeraar sturen.
Ook de verzekeraar ruim een half uur aan de telefoon gehad en die verwees mij weer door terug naar MKV.
Er zit nu beweging in maar vloeiend gaat dat uiteraard niet.
De waarheid ligt ergens in het midden..

AJpoekie
Berichten: 471
Lid geworden op: 25 mar 2018, 20:54
Gender: Trans FtM

Re: Ervaringen Medisch Kliniek Velsen

Bericht door AJpoekie »

Brownie schreef:
15 okt 2020, 17:51
AJpoekie schreef:
14 okt 2020, 17:06
Mijn psycholoog heeft ontslag genomen en gaat elders werken, dus ook bij mij is er geen bemiddeling mogelijk..
van de website van MKV: "Als u minimaal een jaar hormoonbehandeling en sociale transitie heeft gehad, dan gaat u samen met onze specialisten in gesprek over de volgende stappen in uw traject. Uit de gesprekken met de psycholoog moet duidelijk worden dat u klaar bent om de – vaak ingrijpende – operaties te ondergaan"

Zoals ik dat lees heeft MKV zelf een psych die groen licht moet geven. Het enige dat je zelf moet kunnen aantonen is een jaar hormonen. Volgens mij zou je dit dus wel pro actief met MKV moeten kunnen oplossen :)
Dit is incorrect..

Maar daar laat ik het verder ff bij.
Ik heb vandaag weer eens gebeld naar Velsen.
Geïnformeerd over de gynaecoloog al begonnen was.
Het antwoord was: NEE

Wat toch vreemd is, aangezien iemand hier de operatie met de gyn al heeft gehad.. En stella ook meer informatie had over dat de gyn wss 1x per maand gaat werken.

Ten tweede heb ik gevraagd of ik een nieuwe schatting kon krijgen qua operatiedatum, want de zomervakantie én september zijn allang verstreken en meer schattingen heb ik niet gekregen. Maar goed, zelfde antwoord als altijd: mijn collega die daarover gaat is nu druk met OK's plannen, dus ze is niet bereikbaar. Je kan haar aan het eind van de week bellen.

En ik denk: hoezo het eind van de week? Zou het niet eens klantvriendelijk zijn als ze mij dan terugbelt? Waarom zou ze me niet vandaag even te woord kunnen staan? Jullie kliniek belooft zoveel moois qua persoonlijk contact als ik naar die website kijk, maar maakt daar niks van waar (maar goed, dit heb ik dus allemaal niet uitgesproken).
Dus, ik heb mijn nummer gegeven en gevraagd aan de mevrouw van de telefoon of ik door hun gebeld kan worden.
Maar eigenlijk weet ik al dat dit niet gaat gebeuren.

Het voelt als zo'n incorrecte manier waarop ik behandeld word.

En het ergste is. Hun bellen roept inmiddels giga angst/paniek klachten bij mij op.. Feeling sad.

De grap is nog wel dat ik ook een vriend had laten bellen, puur om te informeren naar de wachttijden.
Hij kreeg te horen: 1 maand, maximaal 2.

En ik krijg te horen: nee er is nog helemaal geen gynaecoloog hier.

Weten deze medewerkers die ik bel het écht niet?
Of geven ze mij bewust verkeerde info?
-Julian-

I don't want to be anything
Other than what I've been trying to be lately
[..]
I'm tired of looking around rooms wondering what I gotta do
Or who I'm supposed to be
I don't want to be anything other than me