Ernstig acné bij Testosteron

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Gebruikersavatar
Steppenwolf
Berichten: 56
Lid geworden op: 30 mar 2018, 20:15
Gender: Trans FtM

Ernstig acné bij Testosteron

Bericht door Steppenwolf »

Goeieavond,

Ik vroeg me af of meer arme gozers last hebben van ernstig acné bij testosteron
gebruik. Natuurlijk, dat hoort ook gewoon bij hormonen. Maar ik gebruik nu 2 jaar testosteron, in het begin kreeg ik meer acné, vervolgens na een poosje afgezwakt, vervolgens is het nu vanaf een maand of 4,5 enorm teruggekomen.
Nu weer begonnen met de acné zalf van de dermatoloog die ik toen ook gebruikt heb. Gelukkig is het voornamelijk op de borst, schouders en rug en niet op mijn gezicht. Alsnog wel pijnlijk.

Nu weet ik dat mijn lichaam gevoelig is hiervoor, voor het testosteron gebruik heb ik met fases acné gehad op dezelfde plekken. Maar het is nu erger dan ooit. Ik ben niet drastisch veranderd van voeding, medicatie, dosering, of wat dan ook.


Groeten
Less is more
Esther91
Berichten: 330
Lid geworden op: 16 sep 2018, 01:56
Gender: Vrouw
Locatie: Nederland

Re: Ernstig acné bij Testosteron

Bericht door Esther91 »

Vroeger toen testosteron nog domineerde in mijn bloed was het bij mij precies zo. Was niets aan te doen. Uiteindelijk hebben de blokkers de acne doen verdwijnen in slechts 2 weken tijd. Kan zijn dat je er gevoelig voor bent en dat het nooit meer helemaal weg gaat.
:text-thankyouyellow:
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Ernstig acné bij Testosteron

Bericht door Mr.X »

Ik heb zelf cystic acne gekregen van testo. Erge acne dus. Dit kwam door mij doordat ik Sustanon gebruikte, wat te hoge waarden voor mij opleverde en te grote schommelingen. Op gel en Nebido had ik nergens last van. Ik ben daarna dan ook permanent Nebido gaan gebruiken.
Welke vorm van testo gebruik jij? Misschien een idee om je t levels even goed te laten controleren.
Gebruikersavatar
Steppenwolf
Berichten: 56
Lid geworden op: 30 mar 2018, 20:15
Gender: Trans FtM

Re: Ernstig acné bij Testosteron

Bericht door Steppenwolf »

Ik gebruik ook de Androgel, vandaag toevallig weer bloed laten tappen, ben benieuwd naar de waardes.
Zou inderdaad misschien niet meer weg kunnen gaan, wellicht na een aantal jaar.
Als het zo is dan is het zo, maar wel erg vervelend.
Less is more
Gebruikersavatar
Steppenwolf
Berichten: 56
Lid geworden op: 30 mar 2018, 20:15
Gender: Trans FtM

Re: Ernstig acné bij Testosteron

Bericht door Steppenwolf »

Sowieso ontwikkeld het bij mij op bepaalde gebieden langzaam, zoals baardgroei, maar op andere gebieden wel snel gegaan.
Misschien heeft de hormoonhuishouding ook gewoon veel tijd nodig :)
Less is more