Nieuwe chat! Zie dit topic.

Testicular prostheses

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Testicular prostheses

Bericht door Mr.X »

Ik ben niet meer zo actief op het forum, maar het viel mij wel op dat er zeer weinig informatie over de phallo + supplementary operaties is op dit forum. Misschien omdat niet veel jongens die stap nemen? Of omdat ze verdwijnen voordat / snel nadat ze zo'n operatie hebben gehad, en verder gaan met hun leven? Wie weet. Mijn phallo topic staat nog, maar ik dacht, ik vul hem aan met het vervolgtraject.

Na dus de SCIP phallo te hebben gehad, waarbij ze dus de schacht en scrotum maken, zijn er nog wat operaties nodig om alles 'te fatsoeneren'. 11 maart heb ik de vulling van de scrotum ontvangen in the vorm van 2 prostheses.

De operatie zelf is relatief kort: 30-45 minuten. Ik kreeg een ruggenprik en een roesje, dus volledige narcose is niet nodig. Je komt ook vrij snel weer bij en mag een uurtje of twee later weer naar huis. Gaat erg vlot dus. Bij thuiskomst had ik de eerste paar uren wel wat pijn. Dit komt omdat ze je geen pijnstilling (vaak morfine) geven als je een ruggenprik krijgt. Ik moest het dus doen met paracetamol. Maar gelukkig werkte dat na een aantal uren, en was de pijn snel omgezet in iets wat goed te doen was. Er was aan het begin wat zwelling en ook wel bruising, maar dat trekt vrij snel weg. Vandaag, 5 dagen later, doet het weinig pijn. Alleen als ik loop, moet ik even oppassen, want door de druk van de bovenbenen kan het even pijn doen. Veel verzetten dus. Tjah, dat hoort bij een man zijn...toch?

Het resultaat is super. Ik had van te voren niet door hoeveel impact een gevulde scrotum kan hebben. Ik bedoel, voor de protheses hing mr. pickles er maar wat zielig bij, maar nu heeft hij de support die hij blijkbaar nodig had, en is hij vrij perky. Good stuff!

De volgende stap ik de erectie prothese. Hierbij is de keuze een semi-erecte (eentje die je kunt buigen zoals je wilt) en een pomp (waarbij je dus kunt pompen wanneer je het nodig hebt). Beide hebben voor en nadelen en de keuze is niet makkelijk.
Milan070
Berichten: 195
Lid geworden op: 18 jan 2015, 18:17
Gender: Trans FtM
Locatie: Den Haag

Re: Testicular prostheses

Bericht door Milan070 »

Goed om te horen dat alles naar wens is verlopen!
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Testicular prostheses

Bericht door Vethrvolnir »

Ha. Hoeveel kost dit je nu en hoeveel wordt er vergoed?

Ik twijfel of ik de fallo bij vumc of in servie wil laten doen. vergelijken is wsch lastig.

servische arts levert goed gevoelige fallo op hoor ik via via
maar hoe goed gevoelig in vergelijk met de vumc fallo dat is..?

Protheses zoals jij laat plaatsen zou ik ook willen

goed om te horen dat het resultaat zo positief is
:shock:
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: Testicular prostheses

Bericht door Citizen Erased »

Vethrvolnir schreef: 17 mar 2021, 10:50 Hoeveel kost dit je nu en hoeveel wordt er vergoed?
Erectie -en balprotheses worden tegenwoordig vanuit de basisverzekering vergoed.
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Testicular prostheses

Bericht door Vethrvolnir »

houzee !
:shock:
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: Testicular prostheses

Bericht door Nathan90 »

Da's super om te horen man! (ik kom zelf eigenlijk ook niet meer op het forum dus goed getimed..! ;) )
Kan helemaal voorstellen zat alles zoveel beter 'hangt' met de protheses. Kan niet wachten tot het voor mij zover is, zo'n leeg zakje nadat je lichaam dat ingespoten vet er uit heeft gehaald is maar niks.

@Vethrvolnir, Vergelijking qua gevoel is afhankelijk van de plaats van de donorhuid en dus niet zomaar aan te schrijven aan VU of elders.
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Testicular prostheses

Bericht door Vethrvolnir »

okee. servische arts schijnt huid van onderaan je rug / zij te nemen. die is behoorlijk gevoelig :think:
@Sander was daar dacht ik

@Citizen Erased
hoe gaat het procedureel in zijn werk?
hoe kom je op een wachtijst ?
hoe lang is de wachtlijst?
:shock:
Milan070
Berichten: 195
Lid geworden op: 18 jan 2015, 18:17
Gender: Trans FtM
Locatie: Den Haag

Re: Testicular prostheses

Bericht door Milan070 »

Wat is jouw huidige situatie Vetrvolnir? Ik ben daar namelijk even de weg kwijt. Loop je bij de VU in het traject? En zo ja: hoever ben je in het traject?
Of doe je alles geheel op eigen initiatief?
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: Testicular prostheses

Bericht door Citizen Erased »

Vethrvolnir schreef: 18 mar 2021, 06:28 @Citizen Erased
hoe gaat het procedureel in zijn werk?
hoe kom je op een wachtijst ?
hoe lang is de wachtlijst?
Nou, als je in het molentje zit is het procedureel niet zo heel spannend. Je plant een afspraak in met de behandelend arts en die zet je op de rol voor de operatie. In mijn geval betrof het 6 mnd. wachttijd (begin feb 2020 op wachtlijst en eind jul 2020 geopereerd, testis + glansplastiek), uiteindelijk geopereerd in Jan v Goyen. Ik weet niet precies of en zo ja, hoeveel invloed C19 op die wachttijd heeft gehad. Over een paar weken volgt nog een correctie onder lokale verdoving in VUmc zelf, dat is dan na een wachttijd van slechts 2 mnd.
Vethrvolnir schreef: 17 mar 2021, 10:50 servische arts levert goed gevoelige fallo op hoor ik via via
maar hoe goed gevoelig in vergelijk met de vumc fallo dat is..?
Ik weet niet hoe het met de anderen hier zit, maar ik vind de "goed" gevoelige fallo nogal lastig te duiden. Die arts in Servië gebruikt geloof ik een MLD-flap:
"In our series, less than 20% of patients reported tactile sensation of the neophallus, confirming one of the main drawbacks of this procedure. The majority of sensation is limited to the clitoris, which is incorporated at the base of the neophallus, and the proximal part of the urethra, which is created from the hairless flaps of genital skin (clitoral skin and labia minora skin)... Erogenous sensation based on clitoral stimulation was reported by all 119 patients. None of the patients reported problems or difficulties in sexual arousal, masturbation or orgasms. In all patients who had received penile implants, sexual intercourse with complete penetration was totally adequate." — Dr. Miroslav L. Djordjevic, Novel surgical techniques in female to male gender confirming surgery
-----------
The thoracodorsal nerve is connected to the ilioinguinal nerve. Because the thoracodorsal nerve is a motor nerve and not a sensory nerve, sensation in the phallus is not expected with this procedure. No nerve connection is done to the dorsal clitoral nerve. Even so, some patients report tactile sensation in the phallus
Ofwel: gevoel in de fallus zelf is onwaarschijnlijk met gebruik van deze flap. Achilleshiel van SCIP -en ALT blijkt ook 'poor sensory recovery' te zijn. RFF is qua gevoel nog altijd de gouden standaard.
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 512
Lid geworden op: 10 jan 2019, 23:14
Gender: Man

Re: Testicular prostheses

Bericht door Sander »

Vethrvolnir schreef: 18 mar 2021, 06:28 okee. servische arts schijnt huid van onderaan je rug / zij te nemen. die is behoorlijk gevoelig :think:
@Sander was daar dacht ik

Bij een operatie in Servië maken ze geen gebruik van een gevoelszenuw. Er zit dus geen gevoel in de phallo zelf. ijsblokjes of kokend heet water, je zult het niet voelen. Ook een naald voel je niet.
Mannen die anders beweren hebben dit tussen de oren zitten. Artsen zijn duidelijk 0,0 tactiele sensatie

Aan de onderzijde voel je heel lichte sensatie doordat voor de urinebuisverlenging gedeeltelijk labia is gebruikt. Dit voel je niet goed. Orgasmes krijgen is geen probleem voor mij, de clitoris is nog niet begraven, met speciale techniek aftrekken is even wennen, maar werkt erg goed.

Twijfel nog of ik deze alsnog wil laten begraven. Is wel een risico.

Er is een arts die wel de MLD doet en elders uit het lichaam een gevoelszenuw gebruikt. Weet de naam even niet