Testicular prostheses

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Testicular prostheses

Bericht door Vethrvolnir »

@Mr.X

is er nog een keuze tussen verschillende inflatables?
:shock:
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Testicular prostheses

Bericht door Mr.X »

Vethrvolnir schreef: 22 mar 2021, 09:02 @Mr.X

is er nog een keuze tussen verschillende inflatables?
Voor zover ik weet niet. Niet vanuit het VU. Hoe het met andere chirurgen zit, weet ik niet. Bij de VU gebruiken ze 1 standaard pomp. Maar ik ga het nog uitgebreid met de chirurg bespreken hoe en wat. Zodra ik meer informatie heb, laat ik het weten.

Naast de pomp is er ook de semi-rigide. Deze is dus niet inflatable, maar heeft altijd dezelfde hardheid. Daar zou je ook nog voor kunnen kiezen. Het enige wat je dan hoeft te doen als je 'wilt gaan' is hem omhoog buigen. Nadeel is dus, zoals de naam al impliceerd, dat hij altijd semi hard is. Dat is natuurlijk niet altijd handig in het dagelijkse leven. De meningen lijken nogal te verschillen met hoe erg (of niet) dit te zien is bij het dragen van een broek.
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 512
Lid geworden op: 10 jan 2019, 23:14
Gender: Man

Re: Testicular prostheses

Bericht door Sander »

Ik ben ook wel benieuwd naar de semi rigide, deze schijnt ook langer te kunnen blijven zitten. Wil wel graag weten of er dan, ten opzichte van zonder, een andere techniek aftrekken nodig is en of er veel verschil zit in het kunnen zien in broek en of de penis standaard wat opgerekt is

Een pomp lijkt me niets eerlijk gezegd.
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Testicular prostheses

Bericht door Vethrvolnir »

mag ik een andere vraag stellen?
over een phallo :
wat als je bmi laag is en je hebt geen onderhuids vet op je onderarmen ? hoeveel vet moet je minimaal hebben op je onderarm voor een phallo daaruit?
ik heb geen gram vet daar. zou dat met lipofilling opgelost kunnen worden? voor welke diameter zonder erectieprothese gaan ze ?
en hoeveel diameter komt erbij non i flated en inflated? of semi rigide?

is een rff 13 lang x 12 cm breed ? bij voorbeeld?
:shock:
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Testicular prostheses

Bericht door Mr.X »

Vethrvolnir schreef: 27 mar 2021, 16:07 mag ik een andere vraag stellen?
over een phallo :
wat als je bmi laag is en je hebt geen onderhuids vet op je onderarmen ? hoeveel vet moet je minimaal hebben op je onderarm voor een phallo daaruit?
ik heb geen gram vet daar. zou dat met lipofilling opgelost kunnen worden? voor welke diameter zonder erectieprothese gaan ze ?
en hoeveel diameter komt erbij non i flated en inflated? of semi rigide?

is een rff 13 lang x 12 cm breed ? bij voorbeeld?
Dit zijn vragen die ik vaak voorbij zie komen op verschillende kanalen. En een antwoord hierop kun je alleen bij je chirurg krijgen. Want de een kan met meer werken dan de ander. En ook je eigen doorbloeding is belangrijk. Dus ik kan je hierop geen antwoord geven. Wel kan ik je vertellen dat je onderarm niet de enige optie is. Zo kan er ook uit je bovenbeen, of uit je zij een phallo gemaakt worden. Die laatste is bij mij gedaan (dat heet de SCIP). Mijn onderarm was misschien ook te dun geweest (lees: eigen conclusie, aangezien ik ook een laag gewicht heb). Uit je bovenbeen mag je niet meer dan 1cm vet hebben (daar kwalificeerde ik ook voor). Uiteindelijk is mij de SCIP aangeboden (alleen mogelijk als je bmi niet te hoog is). Dus wellicht is de bovenbeen/scip een optie voor je. Maar dat zal je dus met de chirurg moeten bespreken. Ook qua eigen wensen wat betreft litteken e.d.
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Testicular prostheses

Bericht door Mr.X »

Addendum: lipofilling na phallo heb ik maar in een aantal cases voorbij zien komen. Meestal liep dit op niks uit. Vet wordt grotendeels weer geabsorbeerd door het lichaam met als resultaat dat er nul resultaat is, of een resultaat met wat rare bumps op plekken waar het vel wel bleef zitten. Weet wel dat deze informatie op anecdotes is gebaseerd.