Zelf begonnen met hormonen?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
MarshMall0w
Berichten: 48
Lid geworden op: 28 aug 2020, 11:04
Gender: Non-binair

Zelf begonnen met hormonen?

Bericht door MarshMall0w »

Hey!

Steeds vaker hoor ik dat mensen zelf beginnen met de testo door de lange wachtlijsten...

Ben erg benieuwd of er op dit forum mensen zijn die zelf begonnen zijn? En hoe ze dit aangepakt hebben.

Grtz!
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Zelf begonnen met hormonen?

Bericht door Vethrvolnir »

aan medicatie testo komen om zelf te beginnen... is denk ik zo goed als onmogelijk.
ik ben in behandeling gegaan bij Adrie van Diemen ( arts) via de transled health clinic. tegenwoordig helpt deze kliniek alleen nog vluchtelingen.
:shock:
Milan070
Berichten: 195
Lid geworden op: 18 jan 2015, 18:17
Gender: Trans FtM
Locatie: Den Haag

Re: Zelf begonnen met hormonen?

Bericht door Milan070 »

Ik zou het je afraden om zonder medische begeleiding te beginnen met hormonen.
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Zelf begonnen met hormonen?

Bericht door Mr.X »

Ik moet bekennen dat ik een van die mensen was die zelf was begonnen. Na groen licht van de VU moest ik nog 3 maanden wachten tot endo, namelijk. En dat kon ik niet. Ik heb toen toevallig gel kunnen krijgen via marktplaats. Een domme keus en ik zou het niet aanraden. De enige reden dat ik het deed was dat ik wist dat ik na 3 maanden via de VU verder kon gaan, dus het was tijdelijk. Ik heb geluk gehad, want ik kreeg wel normale testo (gel, in de originele verpakking). Maar dat kan ook anders gaan. Dat je rotzooi krijgt. Ik was jong en onbezonnen. Do not recommend.
MichaelV
Berichten: 41
Lid geworden op: 23 nov 2021, 14:21
Gender: Trans FtM

Re: Zelf begonnen met hormonen?

Bericht door MichaelV »

Ik ben zelf begonnen via GenderGP in Engeland. Doet m’n huisarts gezellig aan mee en werkt voor mij perfect totdat ik aan de bak kan bij T-cendent. Je krijgt bij hun ook gewoon medische begeleiding.
De psycholoog van GenderGP raadde het mij aan om hier te kijken
13-07-2021 | Aanmelding GenderGP
06-09-2021 | Begonnen aan T
01-04-2022 | Aanmelding PsyTrans
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: Zelf begonnen met hormonen?

Bericht door Citizen Erased »

Volgens mij zo’n twee jaar aan zelfmedicatie gedaan voordat ik hormonen op recept kreeg. Eerste paar maanden via een bekende anabolenshop ingekocht, daarna ben ik zelf gaan ‘brouwen’. Receptjes staan her en der online; als je een cake kunt bakken zonder ‘m aan te laten branden is injecteerbare testosteron ook een piece of cake. Nooit bloedonderzoek gehad voordat ik bij de endo onder behandeling kwam. Zal allemaal heel onverantwoord zijn geweest, maar ik vond dat de pay-off het risico meer dan goed maakte.
MichaelV
Berichten: 41
Lid geworden op: 23 nov 2021, 14:21
Gender: Trans FtM

Re: Zelf begonnen met hormonen?

Bericht door MichaelV »

Citizen Erased schreef: 02 dec 2021, 19:49 Volgens mij zo’n twee jaar aan zelfmedicatie gedaan voordat ik hormonen op recept kreeg. Eerste paar maanden via een bekende anabolenshop ingekocht, daarna ben ik zelf gaan ‘brouwen’. Receptjes staan her en der online; als je een cake kunt bakken zonder ‘m aan te laten branden is injecteerbare testosteron ook een piece of cake. Nooit bloedonderzoek gehad voordat ik bij de endo onder behandeling kwam. Zal allemaal heel onverantwoord zijn geweest, maar ik vond dat de pay-off het risico meer dan goed maakte.
Brouwen??? Vertel ons meer xD
13-07-2021 | Aanmelding GenderGP
06-09-2021 | Begonnen aan T
01-04-2022 | Aanmelding PsyTrans
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6818
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Zelf begonnen met hormonen?

Bericht door Eva »

Doe dat maar niet.

Wat je in een PB doet moet je zelf weten, maar op dit forum gaan we dat niet toestaan.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)