Wachtlijst van Loenen?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
MarshMall0w
Berichten: 48
Lid geworden op: 28 aug 2020, 11:04
Gender: Non-binair

Wachtlijst van Loenen?

Bericht door MarshMall0w »

Hey,

Weten jullie hoe lang de wachttijd is voor de mastectomie bij van Loenen?

Grtz
Gebruikersavatar
KeepzD
Berichten: 1304
Lid geworden op: 05 mei 2015, 21:45
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem
Locatie: Ede, GLD

Re: Wachtlijst van Loenen?

Bericht door KeepzD »

Als je de intake al gehad hebt, en groen licht hebt van je genderteam, zo'n 2 maanden.
Voor de intake was dacht ik ook een maand of 2, kun je al plannen als je nog geen groen licht hebt. Je belt ze dan zodra je groen licht krijgt, want dan plannen ze je in en bellen ze de datum door dat je geholpen wordt.
Forever myself
eew
Berichten: 227
Lid geworden op: 16 jun 2020, 11:35
Gender: Trans FtM

Re: Wachtlijst van Loenen?

Bericht door eew »

Ik heb vanochtend gebelt en over (iets) minder dan een maand een intake. Ik krijg hopelijk in augustus groen licht. Ik zal het hier delen zodra ik meer informatie over wachttijden heb.
patdav
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 mei 2020, 13:25
Gender: Trans FtM

Re: Wachtlijst van Loenen?

Bericht door patdav »

Niet om het topic te kapen, maar ik heb een beetje een vraag in het verlengde hiervan en wilde ook geen dubbele topics veroorzaken.

Weet iemand of het mogelijk is bij dr. Van Loenen op de wachtlijst te komen en/of werkelijk mastectomie te ondergaan terwijl je nog op de wachtlijst van een genderteam staat?
En als dit mogelijk is, of dit dan ook vergoedt wordt door verzekeraars?

Ik sta sinds mei vorig jaar op de lijst van het VU en sinds januari op de lijst van het Radboud. In het meest gunstige geval kan ik begin volgend jaar ergens op intake, maar het kan net zo goed nog een jaar langer duren. Ik wil dolgraag aan de testosteron maar aangezien dat voorlopig nog geen optie is denk ik er nu aan te kijken of ik eerst m'n borst plat kan krijgen. Maar ik heb geen flauw idee in hoeverre dat mogelijk is zonder verwijzing van een genderteam.
Jayce
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 jul 2021, 16:04
Gender: Trans FtM

Re: Wachtlijst van Loenen?

Bericht door Jayce »

Van loenen word alleen vergoed als je een restutie polis heb bij de meeste zorgverzekers. Anders moet je rond de 2000 euro zelf bij leggen.
Je word alleen ingepland voor de operatie zodra je goedkeuring heb voor de operatie!

Het enige wat hier moest hebben is simpele brief van de psyschologe met goedkeuring. Al heb geen idee hoe ze te werk gaan bij de genderpoli's in Nederland. Zelf had ik destijds gekozen voor Uz Gent. En daar ging het destijds vrij snel.
eew
Berichten: 227
Lid geworden op: 16 jun 2020, 11:35
Gender: Trans FtM

Re: Wachtlijst van Loenen?

Bericht door eew »

Net een telefoongesprek gehad met van Loenen, ze is blijkbaar nu aan het plannen voor de 2e week van September maar gaat binnenkort op vakantie. Als ik half augustus toestemming krijg kijken we naar oktober dus. Dus het gaat heel snel.
patdav
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 mei 2020, 13:25
Gender: Trans FtM

Re: Wachtlijst van Loenen?

Bericht door patdav »

Jayce schreef: 19 jul 2021, 23:19 Van loenen word alleen vergoed als je een restutie polis heb bij de meeste zorgverzekers. Anders moet je rond de 2000 euro zelf bij leggen.
Je word alleen ingepland voor de operatie zodra je goedkeuring heb voor de operatie!
Oef, dan is het nog maar de vraag of ik uberhaupt bij Van Loenen terecht kan. Maar sowieso dus wachten op goedkeuring, dus dan houdt het nu nog even op. In ieder geval ontzettend bedankt voor je snelle reactie :)