Gevoel tepels ergens anders?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
felixdegroot
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 jun 2021, 23:17
Gender: Trans FtM

Gevoel tepels ergens anders?

Bericht door felixdegroot »

Hi allemaal,

BIjna een jaar geleden heb ik mijn mastectomie gehad (dubbele incisie met vrije tepel transplantaat).
Geen ernstige complicaties gehad, helaas wel een kleine infectie op mijn incisielijn. Maar allemaal goed genezen.
Nu heb ik een vraagje. Ik heb zowat nergens meer gevoel meer bij mijn borstkas, behalve in het midden en soms ook een beetje op de incisielijnen en net boven mijn borst.
Als ik over het stukje van mijn incisielijn wrijf wat net onder mijn tepel ligt, heb ik het gevoel alsof ik daar mijn tepel aanraak.
Klinkt raar, maar het is echt alsof ik mijn "oude" tepel aanraak als ik over de incisielijn heen wrijf.
Kan het komen dat de zenuw die was verbonden aan mijn "oude" tepel daar dan zit?
Ervaren anderen dit ook zo? Ik ben benieuwd, heb dit nooit eerder zo ervaren.

Gr. Felix
luciger
Berichten: 123
Lid geworden op: 20 jan 2021, 15:30
Gender: Trans FtM

Re: Gevoel tepels ergens anders?

Bericht door luciger »

Bij een vrij tepeltransplantaat kun je inderdaad nog wat van de oude aanhechting overhouden!
2/7/2021: wachtlijst RadboudUMC
Matijs
Berichten: 843
Lid geworden op: 05 aug 2018, 17:16
Gender: Trans FtM
Locatie: België (Limburg)

Re: Gevoel tepels ergens anders?

Bericht door Matijs »

Of het op die plek is, weet ik niet (niet gecheckt nog). Maar ik krijg wel het idee dat ik in die regio gevoel terugkrijg.

Voor de mastectomie had ik erg gevoelige tepels. Als ik gedoucht had, werden ze bijvoorbeeld hard en staken ze meer naar voren. Nu overkomt mij dat weer. Wel minder dan voorheen gelukkig.

Dus misschien wel dat daar nog iets zit wat dat veroorzaakt?
###