Nieuwe chat! Zie dit topic.

Bloed bij dilateren?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Robyn
Berichten: 539
Lid geworden op: 21 feb 2014, 22:26
Gender: Trans MtF

Re: Bloed bij dilateren?

Bericht door Robyn »

Ik moet nog wennen aan dilateren, vind het niet leuk met al dat bloed.

@eveliene Wat vreemd dat buncamper bij jou zei dat je tot 2 mocht gaan, terwijl hij bij mij in t ziekenhuis er 3 induwde en zei met die te beginnen en 1 en 2 niet te gebruiken.

Ik heb poli gemaild, heb advies gekregen tot iig de controle aanstaande dinsdag maar tot maximaal 2 te dilateren om het gebied (de hechtingen onder de vagina zijn boosdoener) rust te gunnen.
Groetjes,
Robyn
Gebruikersavatar
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: Bloed bij dilateren?

Bericht door Eveliene »

Ai dat nare gebiedje onder de vagina, het heeft bij mij heel erg lang geduurd voordat het perineum dicht was maar daarvoor was ik op de operatie intake al gewaarschuwd. Buncamper heeft mij de eerste keer ook met nummer 3 voorgedaan hoe ik moest dilateren maar blijkbaar was het nog wat te strak.

Buncamper maakt mooie vagina's, als alles dicht is, de zwellingen weg zijn en de klit gekrompen is ga je echt in de hemel zijn van blijdschap. Mijn partner is zwaar depri door het slagveld wat ze van Kanhai heeft gekregen, een hersteloperatie heeft dat zelfs nog verergert dus die probeert nu van alles om alsnog bij de VU een herstel voor elkaar te krijgen.
Robyn
Berichten: 539
Lid geworden op: 21 feb 2014, 22:26
Gender: Trans MtF

Re: Bloed bij dilateren?

Bericht door Robyn »

Eveliene schreef:Ai dat nare gebiedje onder de vagina, het heeft bij mij heel erg lang geduurd voordat het perineum dicht was maar daarvoor was ik op de operatie intake al gewaarschuwd. Buncamper heeft mij de eerste keer ook met nummer 3 voorgedaan hoe ik moest dilateren maar blijkbaar was het nog wat te strak.

Buncamper maakt mooie vagina's, als alles dicht is, de zwellingen weg zijn en de klit gekrompen is ga je echt in de hemel zijn van blijdschap. Mijn partner is zwaar depri door het slagveld wat ze van Kanhai heeft gekregen, een hersteloperatie heeft dat zelfs nog verergert dus die probeert nu van alles om alsnog bij de VU een herstel voor elkaar te krijgen.
Ben niet geopereerd door Buncamper, die pakte alleen uit, ben geopereerd door Ozer.
Groetjes,
Robyn
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Bloed bij dilateren?

Bericht door Janice »

Eveliene schreef:Ai dat nare gebiedje onder de vagina, het heeft bij mij heel erg lang geduurd voordat het perineum dicht was maar daarvoor was ik op de operatie intake al gewaarschuwd. Buncamper heeft mij de eerste keer ook met nummer 3 voorgedaan hoe ik moest dilateren maar blijkbaar was het nog wat te strak.

Buncamper maakt mooie vagina's, als alles dicht is, de zwellingen weg zijn en de klit gekrompen is ga je echt in de hemel zijn van blijdschap. Mijn partner is zwaar depri door het slagveld wat ze van Kanhai heeft gekregen, een hersteloperatie heeft dat zelfs nog verergert dus die probeert nu van alles om alsnog bij de VU een herstel voor elkaar te krijgen.
Zo zie je maar weer een goed resultaat is nooit gegarandeerd, bij wie je ook gaat.

Sterkte met genezen Robyn, ik weet nog dat we vroeger voordat we allebei überhaupt aan de gesprekken waren begonnen nog op de chat zaten; Time flies :D
Robyn
Berichten: 539
Lid geworden op: 21 feb 2014, 22:26
Gender: Trans MtF

Re: Bloed bij dilateren?

Bericht door Robyn »

Dank je wel janice. Ik weet het, mis de chat zoals die was wel.
Groetjes,
Robyn
Robyn
Berichten: 539
Lid geworden op: 21 feb 2014, 22:26
Gender: Trans MtF

Re: Bloed bij dilateren?

Bericht door Robyn »

Wat is trouwens een goede dilatatie houding?

Reden dat ik dit vraag: vandaag op spoedeisende hulp lag ik op een bed waar de torso iets hoger lag dan de rest, met als resultaat dat de pelottes redelijk verticaal naar binnen gaan.

Ik zelf lig op een volledig plat bed, dus torso gelijk aan de rest, ik merk dat pelotten dan onder iets meer onder een hoek erin gaat.

Is een van de twee houdingen beter voor het bereiken van max diepte? Ik heb 13cm maar kom nog niet verder dan 11cm met de 3e pelotte.
Groetjes,
Robyn
Gebruikersavatar
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: Bloed bij dilateren?

Bericht door Eveliene »

Robyn schreef:
Ben niet geopereerd door Buncamper, die pakte alleen uit, ben geopereerd door Ozer.
Özer is ook geweldig, die heeft mijn plasstraal verbeterd.
Eline78
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 jun 2014, 13:45
Gender: Trans MtF
Locatie: Leiderdorp

Re: Bloed bij dilateren?

Bericht door Eline78 »

Ik ben in januari geopereerd door dokter Özer. In het ziekenhuis werd het dilateren voorgedan met pelotte nr. 2. Thuis ben ik al snel overgestapt op nummer 3 en ook nummer 4. Nummer 3 gaat er helemaal in, nummer 4 voor ruim driekwart. Toen ik 4 dagen thuis was kreeg ik bloedingen tijdens het dilateren. Ik ben toen op extra controle geweest bij de VU (er hadden ook wat hechtingen losgelaten) en daar zeiden ze dat ze vaak zien dat vanaf de vierde of vijfde dag dilateren er bloedingen komen en dat ik me daar geen zorgen over hoefde te maken. En inderdaad, de bloedingen zijn na een dag of 5 gestopt. Wel merk ik nog dat op sommige plekken de huid in de vagina wat geïrriteerd is, wat het dilateren wat pijnlijk maakt. Bij de controle zagen ze dat ook maar ook dit zal na verloop van tijd wel weer beter worden.
Gebruikersavatar
Rianne
Berichten: 35
Lid geworden op: 23 sep 2012, 18:55
Gender: Transgender

Re: Bloed bij dilateren?

Bericht door Rianne »

Hai Robin, Ik ben ook in januari geopereerd door dr. Özer. Bij mij gaat pelotte nr 2 er helemaal in. Pelotte nr 3 ging er bij mij in eerste instantie ook niet helemaal in. Flink duwen wil wel helpen en schijnt geen kwaad te kunnen. Na 15-20 minuten dilateren gaat pelotte nr. 3 bij mij uiteindelijk elke keer met moeite helemaal erin. Bij mij zou mijn vagina diepte 15 cm moeten zijn, dus snappen doe ik het niet. Later bij een controle zei dokter Bouwman opeens dat het 14 cm was. Lekker vaag allemaal, alsof iemand opeens een cijfertje veranderd heeft om je gerust te stellen.. Pelotte nr 3 is trouwens 13,5 cm.

Dat de pelottes erop een gegeven moment meer in een hoek naar binnen gaan is normaal. Dit is bij een biologische vrouw ook zo.

Bij de 2e keer dilateren had ik trouwens flinke bloedingen, schrok mij helemaal kapot! Gelukkig stopte het. Daarna is het niet meer voorgekomen, soms wat lichte bloedaanslag op de pelottes maar verder niet.
Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 564
Lid geworden op: 25 nov 2013, 12:48
Gender: Vrouw
Locatie: Rodenrijs

Re: Bloed bij dilateren?

Bericht door Saskia »

Rianne schreef:...........Pelotte nr 3 is trouwens 13,5 cm.....
Bij mij gaat nr 3 ook helemaal naar binnen en mijn diepte is als het goed is 10 cm. Geen bloed te zien maar zal het 28 maart eens na vragen of alles nog heel is. Of kan het 3.5 cm zijn opgerekt.
Afbeelding

Afbeelding

Geboren en getogen in de mooiste stad van de EU: GRONINGEN (daar gaat niets boven)