Stoppen met hormonen voor SRS

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Anouk
Berichten: 111
Lid geworden op: 04 mar 2016, 11:00
Gender: Vrouw

Re: Stoppen met hormonen voor SRS

Bericht door Anouk »

Joukje schreef:
Anouk schreef:
Joukje schreef:
Toch niet bij het VU? Het groepsconsult.
Ja wel bij het VU
Hmmm.. okay ik was er voor mijn start RLE.. Anyway.. elkaar misgelopen dus. Anders had zeker even haaaaai tegen je gezegd :D

Ja dat is wel jammer!!
Het groepsconsult was om 09:00 op poli M!!

Maar alsnog: haaaaaaai!!! :D
Nothing changes as everything changes
Alexandra
Berichten: 835
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:15
Gender: Vrouw

Re: Stoppen met hormonen voor SRS

Bericht door Alexandra »

Groepsconsult? vertel eens? is dat nieuw? :)
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: Stoppen met hormonen voor SRS

Bericht door Amy »

Waarschijnlijk voor SRS. Daar organiseren ze die voor.
Krijg je een hoop informatie over de procedure en dergelijke en daarna individueel onderzoek of je klaar bent voor de operatie. Zo ging het bij mij in ieder geval.
Anouk
Berichten: 111
Lid geworden op: 04 mar 2016, 11:00
Gender: Vrouw

Re: Stoppen met hormonen voor SRS

Bericht door Anouk »

Alexandra schreef:Groepsconsult? vertel eens? is dat nieuw? :)
.

Hoe lang ze dit al zo doen weet ik niet, dus of het nieuw is....??

Het groepsconsult is tegenwoordig verplicht om in aanmerking te komen voor SRS. Het Consult begon met een presentatie van de bekkenbodemfysiotherapeute ( geweldig woord voor scrabble) over de spieren in het bekken welke je moet leren beheersen om goed te kunnen dilateren. Vervolgens een presentatie over de operatie zelf met vermelding van eventuele complicaties en aandachtspunten van de physicians assistent.

Daarna moest iedereen individueel bij de bb-fysiotherapeut langs voor check van de spiercontrole in het bekken en daarna bij de physicians assistent langs voor controle BMI, of je niet-roker bent en of de ontharing voldoende is uitgevoerd.
Nothing changes as everything changes
Alexandra
Berichten: 835
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:15
Gender: Vrouw

Re: Stoppen met hormonen voor SRS

Bericht door Alexandra »

Okee... nou, nee nooit van gehoord. Ben bij Kanhai geweest, misschien is dat het. :)
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: Stoppen met hormonen voor SRS

Bericht door Amy »

Update voor dit.
Nu inmiddels op 1 dag na 4 weken na mijn SRS. Ik ben gewoon door gegaan met de oestrogeen. In het ziekenhuis zelf zijn de mensen die je verzorgen en zo niet echt op de hoogte van wat nou de bedoeling is over het hormoon gebruik. Ik vertelde gewoon dat ik door ga want je hoeft niet meer te stoppen en dat was goed.

Ik heb geen problemen ondervonden van het door gaan met de oestrogeen, mijn genezing gaat goed en er is ook niets afgestorven. Het enige waar ik last van heb nu is dat de huid in mijn gezicht wat vetter is als voor de operatie, te veel DHT denk ik zo dus zeuren voor progesteron of zo als ik naar de endo moet over 2 maanden.
LiliFee
Berichten: 153
Lid geworden op: 20 jul 2016, 15:24
Gender: Vrouw
Locatie: Duitsland

Re: Stoppen met hormonen voor SRS

Bericht door LiliFee »

Het hangt er vanaf welk hormoon. Ik heb een uitgebreid gesprek met mijn chirurg en endo hierover gehad, en ze hadden beide een heldere mening: gynakodin (oestradiol hemihydraat gel die je op de armen smeert) is verder prima. Dat mag ik in de huidige dosis tot aan de operatie nemen, daarna de helft. Dat ligt vooral aan het soort hormoon, oestradiol valerate is veel gevaarlijker. daar moet je wel mee stoppen.

Androcur is een heel ander verhaal. Dit is een gevaarlijk hormoon met een groter tromboserisico. Ik moet daar 4 weken van tevoren mee stoppen. Nou neem ik 10mg per dag, wat dus 10x minder is dan de meesten hier. En alsnog 4 weken van te voren niks meer nemen.
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: Stoppen met hormonen voor SRS

Bericht door Amy »

Ik gebruik oestradiol hemihydraat in pil vorm en ben er gewoon mee door gegaan. Ik kan niets vinden over dat cyproteron acetaat extra risico op trombose veroorzaakt alleen in combinatie met ethinylestradiol waar het vaak bij zit in bijvoorbeeld de diane-35 pil. Op zichzelf geeft het geen extra trombose risico voor zover ik kan vinden.

Je mag met de cyproteron acetaat ook gewoon door gaan tot de operatie hier en dat is al lang zo. Dat heb ik zelf ook gedaan.
Mijn oestrogeen dosis heb ik niet gehalveerd en dat ga ik ook niet doen.
Plaats reactie