hormonen

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Fiona
Berichten: 171
Lid geworden op: 30 jul 2015, 23:02
Gender: Vrouw

Re: hormonen

Bericht door Fiona »

Ik ging naar het VUmc in spijkerbroek en niet opgemaakt. En als ik daar zin in had en had ook nog andere leukere afspraken in Amsterdam kwam ik opgemaakt en in een mooie jurk. Ik ga zo als ik me op een bepaald moment het prettigst voel. Net als alle andere vrouwen in het dagelijks leven dat doen. Bij het VUmc vond ik het onnodig je te moeten bewijzen in een prachtige jurk en ook nog opgemaakt. Dat deed ik dus niet altijd. Dan heb ik een spijkerbroek aan met spijkerjasje of een leuke rok met spijkerjasje en dan opgemaakt of niet opgemaakt of beperkt opgemaakt met alleen eyeliner en wat lipstick. Ik hoef me ook niet echt te bewijzen met de kleding wat ik aantrek. Kan ook zonder make-up de straat op. Ze blijven me ten alle tijde mevrouw noemen. Dat is dan wel weer het geluk wat ik heb. Waar dat aan ligt kan ik niet uitleggen. Ik zie mijn gezicht nog altijd zoals dat voorheen ook was.
Gebruikersavatar
laura2016
Berichten: 49
Lid geworden op: 01 dec 2015, 07:13
Gender: Transgender
Locatie: Vaals

Re: hormonen

Bericht door laura2016 »

Ik blijf gewoon mijn ingezette koers volgen. Hormonen lijken me echt noodzakelijk voor mij.
Of daar uiteindelijk toch de operatie op volgt laat ik aan mijn gevoel over.
Stap voor stap en niets uitsluiten.
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: hormonen

Bericht door Janice »

Goed idee Laura, stapje voor stapje :)
Gebruikersavatar
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: hormonen

Bericht door Eveliene »

Ik zie nog te vaak dat mensen de hormonen als heilige graal zien, echter de hormonen zijn geen toverstokjes die je hoppatee even in een man of vrouw veranderen. Die man of vrouw zit in jezelf en als dat gevoel niet goed zit dan kunnen die hormonen ook gaan tegenwerken. Hormonen maken niet gelukkig, teveel mensen zijn daar aan onderdoor gegaan.

Ik zou toch eerst bij jezelf ten rade gaan wat je nu eigenlijk echt wil en ga desnoods het gesprek aan met een ervaringsdeskundige.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gebruikersavatar
ada
Berichten: 73
Lid geworden op: 25 nov 2012, 15:21
Gender: Vrouw
Locatie: hoogvliet

Re: hormonen

Bericht door ada »

Inderdaad Eveliene hormonen kan je ook onderdoor gaan zoals ik.
Heb nu hart en vaatziekte en heb niet zolang meer. Voor het hormoongebruik was ik kerngezond.
Maar het is keuze van je eigen gevoel. Toen lang over nagedacht en dacht als het VU het goed keurt dan is het ook goed.
Maar nu zou moeten kiezen zou ik het niet gegaan hebben maar je kan niet in de toekomst kijken helaas.
Wees je zelf en niet een ander
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: hormonen

Bericht door Nate_0 »

Voor een FtM zijn hormonen wel iets anders dan voor een MtF, trouwens... Like, er zijn meer dingen die veranderen dan de vetverdeling (spieren veranderen ook, maar nooit belangrijker zijn lichaamsbeharing en de baard in de keel, evenals het groeien van de clitoris-- en borsten kunnen kleiner worden). In zekere zin is het voor ons dus WEL het wondermiddel in die zin dat vrijwel alle transmannen passabel worden dankzij het gebruik van testosteron... een transvrouw zal wss meer stappen moeten ondernemen (bv baard laseren).
meerdere zakken met zaagsel
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: hormonen

Bericht door Anon20180311 »

Nate_0 schreef:Voor een FtM zijn hormonen wel iets anders dan voor een MtF, trouwens... Like, er zijn meer dingen die veranderen dan de vetverdeling (spieren veranderen ook, maar nooit belangrijker zijn lichaamsbeharing en de baard in de keel, evenals het groeien van de clitoris-- en borsten kunnen kleiner worden). In zekere zin is het voor ons dus WEL het wondermiddel in die zin dat vrijwel alle transmannen passabel worden dankzij het gebruik van testosteron... een transvrouw zal wss meer stappen moeten ondernemen (bv baard laseren).
Sorry Nate,

Geen enkele trans-man is niet passabel naar mijn weten. En vooral niet na de borstoperatie. Een man zonder baard is geen vrouw, omgekeerd is iets anders.
Een man met een zachte stem, is geen vrouw, omgekeerd ( zware) is iets anders.
Een man van 1.68 m en schoen maat 42, daar is niets mis mee, een vrouw van 1.95 m en schoen maat 48, is iets anders. En daar veranderen hormonen jammer genoeg niets aan ( laat staan kaalheid).

Het voldoende groeien van de clitoris, bij de trans-mannen is ( zeer individueel), net als de groei der borsten bij de trans-vrouwen. Borsten, worden ook niet bij alle trans-mannen kleiner ( eventueel het vetpercentage, vetverdeling. Borstweefsel is iets totaal anders). Het is geen wondermiddel, niet voor de trans- mannen en niet voor de trans-vrouwen.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: hormonen

Bericht door Nate_0 »

Ik bedoelde nog belangrijker, niet nooit belangrijker*

En Nick, ik snap niet wat je precies probeert te zeggen met je berichtje? Ik zeg toch dat er voor transmannen dankzij de hormoontherapie meer verandert in de zin van passabel zijn dan voor transvrouwen?

En ik weet dat al die dingen die ik opnoem "(zeer individueel)" zijn. Dat neemt niet weg dat vrijwel alle transmannen wel /iets/ van verandering op al die gebieden zullen merken, met uitzondering wellicht van het borstweefsel (waarbij ik al nooit heb gezegd alsof iedere transman verlies aan borstweefsel zou zien optreden door gebruik van het woord "kunnen", en daarnaast heb ik het niet over borst vs vetweefsel--natuurlijk zal het hierbij over het vetweefsel in de borsten gaan maar let's be real, het grootste deel van de borst BESTAAT uit vetweefsel).

Daarnaast zeg ik ook niet dat het HET wondermiddel is voor transmannen, maar wel dat het ons hoogstwaarschijnlijk meer en beter helpt om passabel te worden dan een transvrouw--en dat zeg jij immers zelf ook door aan te geven dat geen enkele transman is die jij kent die NIET passabel is (en dan ga ik er van uit dat de pre-testo mannen in dit geval de uitzondering zijn, want laten we wel wezen--niet iedereen heeft dat geluk, zeker afgaande op stemgeluid). Dus wat dat betreft kan gebruik van testosteron flink wat werk voor ons verzetten, waar transvrouwen een hoop meer geduld en oefening en pijn voor nodig hebben (zoals genoemd: baardlaseren, maar ook logopedie, etc. en in een aantal gevallen meer moeite met het vinden van juist passende kleding).

Sorry, maar ik merk dat ik het echt ontiegelijk vervelend begin te vinden dat jij dingen constant verkeerd lijkt te interpreteren, en daarmee keer op keer een discussie aan gaat. Dit is ook weer miereneuken, ik ga er in ieder geval van uit dat het intellect van de forumgebruikers hoog genoeg is om te weten dat niet iedereen hetzelfde is of dezelfde mate van verandering ondergaat.
meerdere zakken met zaagsel
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: hormonen

Bericht door Anon20180311 »

Nate,

Ik las wel wondermiddel. Maar zonder dat wondermiddel zijn de meesten van ons al passabel ( om een paar v.b. te noemen : Fran, Ender, Simão, enz,........).

Sorry

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: hormonen

Bericht door Nate_0 »

Nick schreef:Nate,

Ik las wel wondermiddel. Maar zonder dat wondermiddel zijn de meesten van ons al passabel ( om een paar v.b. te noemen : Fran, Ender, Simão, enz,........).

Sorry

Grtz Nick ;)
Ga je nu op foto's en je eigen interpretatie af of op verhalen van deze mensen zelf?
meerdere zakken met zaagsel