Borstgroei en gebruik Cyproteronacetaat

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
janine2363
Berichten: 1035
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Borstgroei en gebruik Cyproteronacetaat

Bericht door janine2363 »

Emma schreef: 22 okt 2017, 13:50 Ik begin hoe langer hoe meer te beseffen dat de wetenschappelijke basis waarop we de HRT voorgeschreven krijgen, akelig smal is.
Geld wel voor meer medische zaken. Maar in het geval van Belgie en eerst beginnen met Androcur & de intentie van de Endocrinoloog
om te zien hoe ik daar op reageer (misschien omdat de wetenschappelijke basis small is ?) Nou, ik merkte al een behoorlijk effect na
twee dagen en dus is er nu tussen mij en de endocrinoloog al de vraag over dosering en dat kan ik dus best wel waarderen.

Het verschil in tijd om met Oestrogeen te beginnen is verder ook niet groot, 6 weken, genomen dat het ongeveer 100 weken duurt voor
alle veranderingen gestabiliseerd zijn. Die 6 weken brengt mij begin December en dat is dan nog altijd 3 maanden voor mijn eerste
intake gesprek aan UZGent voor een eerste orienterend gesprek... Een compleet nieuw begrip van relativiteit dus. Ik denk dat ik die
paar weekjes geduld wel kan opbrengen ;-)
Gebruikersavatar
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: Borstgroei en gebruik Cyproteronacetaat

Bericht door Dieuwertje »

Gisteren met Nienke gesproken. Wij vonden beide dat het er toch sterk op lijkt dat degene die ondertekend hebben voor instemming om met onderzoek mee te doen, in 2 groepen gedeeld zijn wat betreft medicijn verstrekking. Of 100 oestrogeen en 25 Cypro, of 50 oestrogeen en 50 Cypro.
Het is mij niet verteld of de dosering ook onderdeel van onderzoek is, maar zou zomaar kunnen.