Binnenkort operatie

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Sylvana
Berichten: 39
Lid geworden op: 28 sep 2013, 15:32
Gender: Vrouw

Binnenkort operatie

Bericht door Sylvana »

Hoi allemaal,

Ik kan binnenkort ingepland worden voor de "grote" operatie. Vind dit best spannend / eng en ik dacht dat jullie me hier wellicht bij kunnen helpen! :)

1. Ik heb het niet op mijn werk verteld dat ik transgender ben, maar ga straks wel 6 weken met ziekteverlof natuurlijk. Weet nog niet zo goed wat ik op mijn werk tegen mijn collega's moet vertellen. Hoe zijn jullie hiermee omgegaan?

2. Ik heb nog na al mijn laserbehandelingen nog kleine donshaartjes zitten daar beneden. De arts assistent heeft het goedgekeurd voor operatie, maar ik weet niet of het gaat storen als ik straks de operatie achter de rug heb en er kleine zachte haartjes in mn vagina zitten. Iemand hier ervaring mee? Ideeën over?

3. Heb ook een gesprek aangevraagd met mijn chirurg, omdat het me fijn lijkt hem een keer te spreken voordat ik geopereerd wordt. Weten jullie nog belangrijke vragen of zaken die ik met hem kan bespreken?

Alvast bedankt! :D
Madeleine
Berichten: 539
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:06

Re: Binnenkort operatie

Bericht door Madeleine »

1. Niet perse de beste manier, omdat ik met een tijdelijk contract zat en de vertrouwensband goed zat heb ik open kaart gespeeld met mijn leidinggevende (langdurige ziekteverlof loopt in zo'n geval vaak uit op niet verlengen contract).
Dat resulteerde in een vervroegd vast contract om gedoe met HR bij verlenging te voorkomen.
Mijn collega's heb ik niets verteld, mijn privéleven hou ik altijd gescheiden van werk en dat was ook mijn antwoord op vragen ;)

Voor de duidelijkheid, als je het niet kan of wil vertellen aan leidinggevende of collega's dan is daar geen enkele verplichting toe, wel kam een werkgever er dan voor kiezen om een bedrijfsarts in te schakelen. Die mag vragen hoe het zit, maar mag dit niet inhoudelijk bespreken met de werkgever m.u.v. de verwachte duur herstel en en wat je wel kan doen / beperkingen tijdens re-integratie.

2. Of die haartjes gaan storen kan alleen jij beantwoorden, tenzij ik mij vergis (mijn ervaring strekt niet verder dan 1 geval) gaat het dan alleen om (dons)haartjes op de schaamlippen niet zozeer groei van haartjes in de vagina zelf.
Iets wat prima op te lossen is met wat wekelijks onderhoud met een scheermesje.

Nu kan ik het fout hebben, dus dat sluit weer mooi aan bij punt 3. vraag het de chirurg..
Vroeger voelde ik mijzelf een "vreemde eend in de bijt", maar sinds ik het ben voel ik mijzelf heel normaal..:mrgreen:
Sylvana
Berichten: 39
Lid geworden op: 28 sep 2013, 15:32
Gender: Vrouw

Re: Binnenkort operatie

Bericht door Sylvana »

Madeleine schreef: 12 jul 2018, 00:44 1. Niet perse de beste manier, omdat ik met een tijdelijk contract zat en de vertrouwensband goed zat heb ik open kaart gespeeld met mijn leidinggevende (langdurige ziekteverlof loopt in zo'n geval vaak uit op niet verlengen contract).
Dat resulteerde in een vervroegd vast contract om gedoe met HR bij verlenging te voorkomen.
Mijn collega's heb ik niets verteld, mijn privéleven hou ik altijd gescheiden van werk en dat was ook mijn antwoord op vragen ;)

Voor de duidelijkheid, als je het niet kan of wil vertellen aan leidinggevende of collega's dan is daar geen enkele verplichting toe, wel kam een werkgever er dan voor kiezen om een bedrijfsarts in te schakelen. Die mag vragen hoe het zit, maar mag dit niet inhoudelijk bespreken met de werkgever m.u.v. de verwachte duur herstel en en wat je wel kan doen / beperkingen tijdens re-integratie.

2. Of die haartjes gaan storen kan alleen jij beantwoorden, tenzij ik mij vergis (mijn ervaring strekt niet verder dan 1 geval) gaat het dan alleen om (dons)haartjes op de schaamlippen niet zozeer groei van haartjes in de vagina zelf.
Iets wat prima op te lossen is met wat wekelijks onderhoud met een scheermesje.

Nu kan ik het fout hebben, dus dat sluit weer mooi aan bij punt 3. vraag het de chirurg..
Ahh super bedankt voor je reactie :) :) Ik heb ondertussen ook gesprek gehad met de bedrijfsarts en die gaf ook aan dat ik niet verplicht ben het te vertellen, maar ik vertrouw mijn leidinggevende op zich ook wel. Dus ik denk ik het met hem wel kan bespreken.

Bedankt!!
Sylvana
Berichten: 39
Lid geworden op: 28 sep 2013, 15:32
Gender: Vrouw

Re: Binnenkort operatie

Bericht door Sylvana »

Ik ben net gebeld en in oktober wordt ik geopereerd door dr. Buncamper. Heeft iemand ervaring met deze chirurg en/of het vu in het algemeen qua vaginaplastiek? Vind het heel erg spannend!
MichelleB
Berichten: 768
Lid geworden op: 13 sep 2016, 17:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Dongen
Contacteer:

Re: Binnenkort operatie

Bericht door MichelleB »

Besloten dat ik dit even ga volgen, want bij mij komt het nu ook dichterbij
-Life is a work in progress-
anon20181206
Berichten: 421
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Gender: Trans MtF

Re: Binnenkort operatie

Bericht door anon20181206 »

Voor mij verder weg, maar evenzo relevant.
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Binnenkort operatie

Bericht door Mr.X »

Ik heb wel ervaring met Buncamper, maar dan niet voor de vaginaplastiek, helaas.
Succes in ieder geval!
Sylvana
Berichten: 39
Lid geworden op: 28 sep 2013, 15:32
Gender: Vrouw

Re: Binnenkort operatie

Bericht door Sylvana »

Mr.X schreef: 15 aug 2018, 19:17 Ik heb wel ervaring met Buncamper, maar dan niet voor de vaginaplastiek, helaas.
Succes in ieder geval!
Zou je je ervaring willen delen of is het privé? :)
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Binnenkort operatie

Bericht door Anon20190516 »

Sylvana schreef: 15 aug 2018, 15:37 Ik ben net gebeld en in oktober wordt ik geopereerd door dr. Buncamper. Heeft iemand ervaring met deze chirurg en/of het vu in het algemeen qua vaginaplastiek? Vind het heel erg spannend!
Ik heb alleen ervaring met dr.Smit...
Offline
Sylvana
Berichten: 39
Lid geworden op: 28 sep 2013, 15:32
Gender: Vrouw

Re: Binnenkort operatie

Bericht door Sylvana »

Rikki schreef: 16 aug 2018, 02:10
Sylvana schreef: 15 aug 2018, 15:37 Ik ben net gebeld en in oktober wordt ik geopereerd door dr. Buncamper. Heeft iemand ervaring met deze chirurg en/of het vu in het algemeen qua vaginaplastiek? Vind het heel erg spannend!
Ik heb alleen ervaring met dr.Smit...
Was je tevreden met de hele ervaring?

Ik heb net gesprek gehad bij dr. Buncamper, en ben niet helemaal gerust gesteld. Hij was op zich wel heel erlijk en praktisch, maar kwam niet heel geruststellend over. Hij adviseerde me uit te gaan van corrigerende operaties, dan kon het alleen maar meevallen als het niet zo was :( En ik heb nog wat donshaartjes op mijn "te ontharen gebied" waarop hij aangaf dat dat niet zo erg is en gewoon met ontharingscrème weg kan worden gehaald.

Had het prettiger gevonden als hij gewoon even had gekeken. Hij leek veel haast te hebben.
Plaats reactie