Eerste dag HRT

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 338
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Eerste dag HRT

Bericht door AnneCeleste »

Mooi om te horen dat er na drie jaar nog steeds best grote veranderingen optreden!

Zelf hoop ik na anderhalf jaar nog steeds op iets meer dan alleen een zachtere huid en tienertietjes 😅
Mijn hoofdhuid en haar wordt zelfs weer net zo snel vet als vroeger, en de mannelijke lichaamsgeur is ook een paar maanden geleden opeens terug gekomen...
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Eerste dag HRT

Bericht door Jeste »

Ontzettend vervelend wanneer de gewenste effecten uitblijven. Daar zou het AUMC eigenlijk eens onderzoek naar moeten doen.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Eerste dag HRT

Bericht door Anon20210626 »

Een vette hoofdhuid en haar is niet geslachts gebonden hoor , anders zouden er niet zoveel shampoos in het vak staan . enne rook je dan eerst contant naar viooltjes ? ik denk dat je deze effecten onterecht aan hormonen koppelt
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 338
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Eerste dag HRT

Bericht door AnneCeleste »

Renée schreef: 18 nov 2019, 11:56 Een vette hoofdhuid en haar is niet geslachts gebonden hoor , anders zouden er niet zoveel shampoos in het vak staan . enne rook je dan eerst contant naar viooltjes ? ik denk dat je deze effecten onterecht aan hormonen koppelt
Dit zijn best algemeen bekende effecten. Hoe meer testosteron in je bloed, hoe meer talg er uit je hoofd gutst. En oestrogeen/progesteron is gelinkt aan lichaamsgeur.

Ik rook de eerste negen maanden HRT niet naar viooltjes, maar ik hoefde in ieder geval geen deo te gebruiken. En mijn haar werd zo langzaam vet dat ik het maar eens per week hoefde te wassen, nu moet dat weer elke twee dagen.
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Eerste dag HRT

Bericht door Anon20210626 »

dus vrouwen hoeven geen deo te gebruiken........ en hebben geen vet haar omdat ze minder testo hebben


interessante stelling en ik ben heeeeeeel blij dat de meeste dames dat wel gewoon doen . Ik vraag me af waarom er zo'n groot dames assortiment is
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2950
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Hun/Henne
Locatie: 1 juni Noresund Norge

Re: Eerste dag HRT

Bericht door Marica »

Renée schreef: 18 nov 2019, 14:12 dus vrouwen hoeven geen deo te gebruiken........ en hebben geen vet haar omdat ze minder testo hebben


interessante stelling en ik ben heeeeeeel blij dat de meeste dames dat wel gewoon doen . Ik vraag me af waarom er zo'n groot dames assortiment is
Daar heeft marketing weer veel mee te maken.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Eerste dag HRT

Bericht door Anon20210626 »

Tuurlijk
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 338
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Eerste dag HRT

Bericht door AnneCeleste »

Dus jij stelt dat mannen en vrouwen hetzelfde ruiken en vetheid van haar/huid hebben? Ok, tuurlijk...
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Eerste dag HRT

Bericht door Anon20210626 »

Mannen en vrouwen kunnen idd lekker naar zweet stinken en mannen en vrouwen kunnen beiden een vette kuif hebben .
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: Eerste dag HRT

Bericht door Eveliene »

Wat een non-discussie. Natuurlijk is elk mens anders en kan elke man/vrouw vet haar en een onaangename lichaamsgeur krijgen. Hormonen zijn daar mede schuldig aan maar er is meer in het endocriene systeem die dat veroorzaakt en voeding doet dat zelfs nog erger.