Ervaringen FFS

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Kristijna
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 mei 2020, 12:25
Gender: Trans MtF

Re: Ervaringen FFS

Bericht door Kristijna »

Ik ben op consult geweest bij Bart van der Ven in Antwerpen en Brigitte Meijer in Amsterdam. Bij Bart van der Ven had ik een beetje een twijfelachtig gevoel aangezien ik me niet helemaal op mijn gemak voelde bij hem en hij dingen voorstelde waarbij ik afvroeg of het wel helemaal mogelijk en ook veilig was. Kort daarna had ik een consult bij Brigitte Meijer van het VU. Bij haar kreeg ik een goede indruk en naar mijn gevoel kwam zij ook professioneler over. Helaas zijn de wachttijden bij haar wel erg lang en is het soms moeilijk met haar in contact te komen aangezien ze het nogal druk heeft. Echter is het bij haar wel mogelijk om het vergoed te krijgen door de verzekering. Ook wanneer het niet vergoed zou worden was haar offerte alsnog een stuk goedkoper dan die van Bart van der Ven. Ik sta momenteel sinds eind februari op de wachtlijst bij Brigitte Meijer. Eind februari werd mij verteld dat deze wachtlijst een jaar is maar gezien de Covid-19 maatregelen weet ik niet hoe lang deze wachtlijst gaat uitlopen. Ik gok ongeveer 2-3 maanden.
SB95
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 feb 2020, 10:13
Gender: Trans MtF

Re: Ervaringen FFS

Bericht door SB95 »

Kristijna schreef: 05 jun 2020, 09:20 Ik ben op consult geweest bij Bart van der Ven in Antwerpen en Brigitte Meijer in Amsterdam. Bij Bart van der Ven had ik een beetje een twijfelachtig gevoel aangezien ik me niet helemaal op mijn gemak voelde bij hem en hij dingen voorstelde waarbij ik afvroeg of het wel helemaal mogelijk en ook veilig was. Kort daarna had ik een consult bij Brigitte Meijer van het VU. Bij haar kreeg ik een goede indruk en naar mijn gevoel kwam zij ook professioneler over. Helaas zijn de wachttijden bij haar wel erg lang en is het soms moeilijk met haar in contact te komen aangezien ze het nogal druk heeft. Echter is het bij haar wel mogelijk om het vergoed te krijgen door de verzekering. Ook wanneer het niet vergoed zou worden was haar offerte alsnog een stuk goedkoper dan die van Bart van der Ven. Ik sta momenteel sinds eind februari op de wachtlijst bij Brigitte Meijer. Eind februari werd mij verteld dat deze wachtlijst een jaar is maar gezien de Covid-19 maatregelen weet ik niet hoe lang deze wachtlijst gaat uitlopen. Ik gok ongeveer 2-3 maanden.
Ik had een beetje hetzelfde bij 2pass. Ik heb ook een consult gehad bij Facialteam, en dr. van de Ven stelde een aantal dingen voor die volgens FacialTeam niet nodig waren, niet mooi zouden worden of waar ik beter mee nog kon wachten. FT gaf mij een fijner gevoel, maar ik heb dan ook de voorkeur voor een iets subtieler en natuurlijker resultaat en het liefst zo min mogelijk ingrepen.

Ik ben wel benieuwd: kun je bij het consult bij Brigitte Meijer voor- en nafoto's zien van andere mensen?
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Ervaringen FFS

Bericht door Anon20230219 »

Ik heb een gesprek gehad bij Kanhai en dat was een goed gesprek.
Geen overdreven ingrepen, gewoon wat gebeuren moet.
(Kaaklijn rond frezen, voorhoofd vlakker maken en mijn neus welke door een ongeval schade heeft opgelopen weer beetje meer toonbaar maken.)
Laatst genoemde ingreep wordt vergoed vanwege litteken herstel, andere gaat hij een machtiging indienen.
Welke met alle waarschijnlijkheid wordt afgewezen...we gaan dan gewoon in bezwaar daar tegen.

Brigitte Meijer kreeg ik nooit te spreken, in eerste instantie zou ik daar heen gaan maar de oplopende wachtlijsten bij haar waren reden om naar Kanhai te gaan.
Echter door fouten van Stepwork de verwijzing naar haar toe ergens "verdwenen."
Het zal wel een teken van boven zijn geweest denk ik dan maar.
AnneCeleste
Berichten: 336
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Ervaringen FFS

Bericht door AnneCeleste »

SB95 schreef: 05 jun 2020, 13:30 Ik ben wel benieuwd: kun je bij het consult bij Brigitte Meijer voor- en nafoto's zien van andere mensen?
Ja, ze heeft voor al haal ingrepen wel voorbeelden.

Eveline van Hij is een Zij is ook door haar behandeld, dus als je nu al een voorbeeld wilt zien is zij makkelijk te googlen 😉
Anon210210
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 dec 2017, 13:31
Gender: Trans MtF

Re: Ervaringen FFS

Bericht door Anon210210 »

SB95 schreef: 05 jun 2020, 13:30
Kristijna schreef: 05 jun 2020, 09:20 Ik ben op consult geweest bij Bart van der Ven in Antwerpen en Brigitte Meijer in Amsterdam. Bij Bart van der Ven had ik een beetje een twijfelachtig gevoel aangezien ik me niet helemaal op mijn gemak voelde bij hem en hij dingen voorstelde waarbij ik afvroeg of het wel helemaal mogelijk en ook veilig was. Kort daarna had ik een consult bij Brigitte Meijer van het VU. Bij haar kreeg ik een goede indruk en naar mijn gevoel kwam zij ook professioneler over. Helaas zijn de wachttijden bij haar wel erg lang en is het soms moeilijk met haar in contact te komen aangezien ze het nogal druk heeft. Echter is het bij haar wel mogelijk om het vergoed te krijgen door de verzekering. Ook wanneer het niet vergoed zou worden was haar offerte alsnog een stuk goedkoper dan die van Bart van der Ven. Ik sta momenteel sinds eind februari op de wachtlijst bij Brigitte Meijer. Eind februari werd mij verteld dat deze wachtlijst een jaar is maar gezien de Covid-19 maatregelen weet ik niet hoe lang deze wachtlijst gaat uitlopen. Ik gok ongeveer 2-3 maanden.
Ik had een beetje hetzelfde bij 2pass. Ik heb ook een consult gehad bij Facialteam, en dr. van de Ven stelde een aantal dingen voor die volgens FacialTeam niet nodig waren, niet mooi zouden worden of waar ik beter mee nog kon wachten. FT gaf mij een fijner gevoel, maar ik heb dan ook de voorkeur voor een iets subtieler en natuurlijker resultaat en het liefst zo min mogelijk ingrepen.

Ik ben wel benieuwd: kun je bij het consult bij Brigitte Meijer voor- en nafoto's zien van andere mensen?
Exact hetzelfde hier;
2Pass wilde mijn volledige gezicht aanpakken. Ik had het gevoel dat ik lelijk was, terwijl ik zelf niet in die overtuiging was.

FacialTeam begon met zeggen "your face is beautiful", en ze stelden voor enkel kaak en voorhoofd. Ik voelde me een stuk mooier daar.
AnneCeleste
Berichten: 336
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Ervaringen FFS

Bericht door AnneCeleste »

FlyLynn schreef: 06 jun 2020, 07:47 FacialTeam begon met zeggen "your face is beautiful", en ze stelden voor enkel kaak en voorhoofd. Ik voelde me een stuk mooier daar.
Bij mij had dat dus precies het tegenovergestelde effect. Ze zaten mijn gezicht en stem te complimenteren, en waren verbaasd dat ik wel eens misgenderd word.
Ik was daar niet voor niks! Natuurlijk word ik misgenderd, daarom wil ik dat ze mijn gezicht veranderen! En mijn stem is echt waardeloos, dus als je mij vertelt dat die mooi vrouwelijk klinkt dan vind ik het moeilijk om de rest van je verhaal te geloven...
SB95
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 feb 2020, 10:13
Gender: Trans MtF

Re: Ervaringen FFS

Bericht door SB95 »

AnneCeleste schreef: 06 jun 2020, 13:34
FlyLynn schreef: 06 jun 2020, 07:47 FacialTeam begon met zeggen "your face is beautiful", en ze stelden voor enkel kaak en voorhoofd. Ik voelde me een stuk mooier daar.
Bij mij had dat dus precies het tegenovergestelde effect. Ze zaten mijn gezicht en stem te complimenteren, en waren verbaasd dat ik wel eens misgenderd word.
Ik was daar niet voor niks! Natuurlijk word ik misgenderd, daarom wil ik dat ze mijn gezicht veranderen! En mijn stem is echt waardeloos, dus als je mij vertelt dat die mooi vrouwelijk klinkt dan vind ik het moeilijk om de rest van je verhaal te geloven...
Ik begrijp inderdaad dat het een tegengesteld effect kan hebben als je dat zelf niet zo ziet. Ik heb zelf lang gedacht dat ik elk mogelijk onderdeel van mijn gezicht wilde/moest laten doen, en bij mij hielp het met wat meer waarderen wat ik heb.

Overigens stelden 2pass en Facialteam grotendeels dezelfde dingen voor, waarvan ik al zeker wist dat ik ze wilde doen, dus dat was wel geruststellend. Dr. van de Ven stelde alleen een paar extra dingen voor die makkelijk later zouden kunnen, mocht het nodig blijken. Ik heb nu op 1 oktober de operatie geboekt bij Facialteam. :D
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Ervaringen FFS

Bericht door Anon20230219 »

AnneCeleste schreef: 06 jun 2020, 13:34
FlyLynn schreef: 06 jun 2020, 07:47 FacialTeam begon met zeggen "your face is beautiful", en ze stelden voor enkel kaak en voorhoofd. Ik voelde me een stuk mooier daar.
Bij mij had dat dus precies het tegenovergestelde effect. Ze zaten mijn gezicht en stem te complimenteren, en waren verbaasd dat ik wel eens misgenderd word.
Ik was daar niet voor niks! Natuurlijk word ik misgenderd, daarom wil ik dat ze mijn gezicht veranderen! En mijn stem is echt waardeloos, dus als je mij vertelt dat die mooi vrouwelijk klinkt dan vind ik het moeilijk om de rest van je verhaal te geloven...
Tja daar koop je niet zo heel veel voor.
Zij hebben totaal geen idee blijkbaar dat je je gewoon stoort aan bepaalde dingen in je gezicht.

Bij Kanhai kreeg ik dat gelukkig niet, hij luisterde mijn verhaal en wensen aan en vertelde mij wat de mogelijkheden zijn.
Waarbij hij ook waarschuwde dat de ingreep rondom de neus ook zou kunnen mislukken, het was een beetje mijn eigen risico.
Beroerder dan het nu is kan eigenlijk niet dus ik wacht het gewoon af.
Ik ga niet rond shoppen overigens, heb daar de verzekering en financiele middelen niet voor.
Had een goed gevoel bij hem dus waarom nog bij andere informeren denk ik dan.
mystory.nicky
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 mei 2020, 23:05
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Ervaringen FFS

Bericht door mystory.nicky »

Ik heb inmiddels een gesprek gehad bij Dr. Bart van de Ven, ik heb gekozen om daar mijn FFS operatie uit te laten voeren, na vele goede verhalen en meerdere meiden gesproken te hebben voelt het goed om daar de operatie uit te laten voeren.
Helaas doet de verzekering moeilijk, maar mijn advocaat gaat daar een groot ding van maken, want het is werkelijk belachelijk.
Er wordt gesproken dat er geen verminking is een geen pasilibiteits probleem.
Terwijl er wel zeker spraken van is, daar gaat me advocaat een ding van maken.

Ik ben gister bij Dr. Kanhai geweest, daar ga ik mijn orchidectomie uit laten voeren en ook een besnijdenis omdat helaas me voorhuid te strak is geworden.
Dr. Kanhai is hele vriendelijk maar kon mij niets laten zien over zijn ervaringen over de FFS, daarom weet ik niet goed of ik daar de FFS wil laten uitvoeren en heb daarom ook gekozen voor Bart van de Ven bij de 2pass clinic
Wees niet bang voor veranderingen, alles gebeurt om een reden.
De gebeurtenissen van vandaag banen de weg naar een betere toekomst. Blijf positief! :hbeat:

P.s. volg je me al op insta: https://www.instagram.com/nicky_dejong
Kristijna
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 mei 2020, 12:25
Gender: Trans MtF

Re: Ervaringen FFS

Bericht door Kristijna »

Ik had in het begin ook problemen met de verzekering en ze kwamen met dezelfde reden aanzetten. Ik heb vervolgens een klachtbrief ingestuurd waarna ze mij telefonisch benaderden. Na 2 maanden gedoe heb ik het rond gekregen.
Plaats reactie