Stoppen met testosteron blokker
-
Rosan1987
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Stoppen met testosteron blokker
Ik ben nu sinds eind februari begonnen met hormonen (oestrogeen pleisters) en testo blokkers (maandelijkse injectie). Ik twijfel nu echter best wel over die laatste en merk dat ik sindsdien best veel bijwerkingen heb. Ben nu op vakantie en voel me ook totaal niet mijzelf. Moet eigenlijk komend weekend weer een nieuwe injectie maar heb nu een voor 3 maanden gekregen en wil hem eigenlijk niet nemen. Heeft iemand hier ervaring mee en kan ik hier zo mee stoppen. Want ben nog niet zo lang bezig immers.
-
DimiHier
Re: Stoppen met testosteron blokker
Ja, kun je zo mee stoppen. Heeft mijn huisarts ook gedaan tegen mijn wil in.
Zolang je oestrogeen aangevuld wordt kom je geen hormonen tekort. Geen t-blocker betekent wel dat je testerone spiegel weer richting de mannelijke range gaat en dat is wat je niet wil als je de feminiserende behandeling wil doorzetten.
Zolang je oestrogeen aangevuld wordt kom je geen hormonen tekort. Geen t-blocker betekent wel dat je testerone spiegel weer richting de mannelijke range gaat en dat is wat je niet wil als je de feminiserende behandeling wil doorzetten.
-
Marije
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
Natuurlijk kun je gewoon stoppen, alleen is de vraag wat dan de oestrogeen doet, omdat testosteron dominant is.
-
Yvi
- Voornaamwoorden: zij/haar
Bij voldoende oestrogeen wordt je testo gedrukt. Dat ksn een strategie zijn ivm overleg met de endocrinoloog.
Te weinig testosteron kan je welzijn behoorlijk onder druk zetten.
Testosteron is géén "mannen hormoon", dat is een brede misvatting. Een bepaalde minimum hoeveelheid is behoorlijk essentieel voor veel mensen. (zoniet iedereen)
Blijf de baas over je lijf!

Te weinig testosteron kan je welzijn behoorlijk onder druk zetten.
Testosteron is géén "mannen hormoon", dat is een brede misvatting. Een bepaalde minimum hoeveelheid is behoorlijk essentieel voor veel mensen. (zoniet iedereen)
Blijf de baas over je lijf!
100% Myself 
Intimiteit en Sex Positive

L, B, I en Q uit LHBTIQA+
Intimiteit en Sex Positive
L, B, I en Q uit LHBTIQA+
-
Rosan1987
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Dankjewel allemaal voor de reacties
-
Jeste
- Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens
Eind februari is alweer een tijdje geleden, maar misschien moet je lichaam toch nog wennen aan de nieuwe hormoonhuishouding. Wellicht zijn er nog wat andere mogelijkheden om, met wat doorzetten, de situatie te verbeteren. Een verandering in voedings- en/of beweegpatroon? Nou ja, ik bedenk ook maar wat. Wat de klachten precies zijn weet ik immers niet en eigen ervaringen heb ik niet. Last van bijwerkingen heb ik nooit gehad toen ik met hormonen begon.
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.