intake srs

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: intake srs

Bericht door Anon20180311 »

Nate_0 schreef:
Lisa1973 schreef:Succes allemaal overmorgen.

Is het roken overigens een factor of je dan langer moet wachten of niet??
Weet wel dat je een tijd moet stoppen na operatie en liefst ook ervoor..
Roken hebben ze liever helemaal niet als je al met je HRT bent begonnen... en Nick heeft in de chat wel eens aangegeven dat er in België helemaal niet geopereerd wordt als men rookt.
Hoi Nate,

Idd, in België, der meta/fallo operatie zeker niet( risico der afsterven te groot). Verder zal een volledige rook stop, "voor en na" ten strengste worden aangeraden bij iedere GD ingreep. Wat de transvrouwen betreft, naar mijn weten: idem.

Ps. Daar worden ze, stilaan en langzamerhand, steeds strenger op.

Grtz Nick ;)
Laatst gewijzigd door Anon20180311 op 17 okt 2016, 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: intake srs

Bericht door Anon20230219 »

Ja kan het mij voorstellen, toen mijn neus herstelt was heb ik ook minstens 6 weken niet mogen roken omdat anders het weefsel afstierf en dat is dan nog een redelijk kleine ingreep zeg maar.
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: intake srs

Bericht door Nate_0 »

Lisa, roken wordt zelfs afgeraden als je een arm of been breekt (zonder dat daar een operatie aan te pas komt). Zelfs één sigaret tijdens de zes weken na het breken (en iig tijdens de vier in het gips) kan je helingsproces gigantisch afzwakken. Ik heb in het zh naast een meneer gelezen die kettingrookte (en wiet daarnaast) en dat was ook te merken aan hoe langzaam zijn herstel was, maar ook aan de antibiotica die minder goed werkten... Bij HRT raakt je hormoonspiegel natuurlijk 'ontwricht' van het natuurlijke evenwicht en roken heeft daar invloed op (minder goede resultaten voor jezelf, meer gevaar op trombose e.d. ivm de HRT + roken aangezien roken op zich al een groter gevaar oplevert). Uiteindelijk is stoppen met roken wat alles betreft dus beter......

Ik heb zelf een tijdje gerookt, toen een ongeluk gehad en een maand of vijf helemaal niet gerookt, daarna alleen op feestjes en op het moment dat het weer dagelijks begon te worden ben ik zo'n beetje per direct gestopt. Ik zie namelijk hoe rood/paars mijn voet wordt als ik rook, en hoe het gaat tintelen (neuropathie) als ik rook en hoeveel minder dat is als ik niet rook... Daarnaast dus is inderdaad de toekomstige testo een goede drijfveer om gestopt te blijven... Maar ja, alles heelt ook gewoon beter, en dat is inclusief het littekenweefsel op mijn been.
meerdere zakken met zaagsel
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: intake srs

Bericht door Anon20230219 »

Tja daarom ging bij mij de eerste neus operatie ook totaal mis omdat ondanks vragen de chirurg zei dat ik op mijn roken moest letten maar het verder weinig invloed had op het herstel zelf, helaas dat bleek dus niet zo...
De chirurg in Utrecht wilde mij niet eens helpen als ik niet voor de operatie gestopt was omdat zijn werk dan zinloos was en hij dat zonde van zijn tijd vond, was een dokter van oudere leeftijd en anti roken maar snapte wel waarom hij dat zo zei..
Zou hetzelfde zijn als ik een versterker voor iemand in elkaar soldeer en diegene met een grote moker komt en alles aan gort slaat..ik heb daar uren met de hand aan lopen werken...
Tja roken zou eigenlijk verboden moeten worden net als dat ze in Australië volgend jaar willen gaan doorvoeren.
En ondanks dat ik nu nog rook ben ik daar totaal voor eigenlijk.
Bij HRT zijn de factoren al hoger aanwezig op kans van Trombose, hartfalen en zelfs long problemen omdat er gigantisch veel veranderd in je lichaam.
Als je daarnaast ook nog rookt dan maak je de kansen op bovenstaande aandoeningen alleen maar hoger.
Daarom vond ik het vreemd dat ik dan sommige transen zie roken als ketters..

Kreeg ooit via via 10 jaar geleden vrouwelijk hormoon toegestopt maar moest wel voor het slapen gaan een kinder asperine slikken omdat ik rookte..
En zeker niet elke dag deze tablet innemen maar om de dag..
Niet dat ik er last van kreeg maar ging wel op internet lezen waarom ik die asperine voor het slapen gaan moest nemen en schrok mij de vaantjes.
Ondanks dat ik al soort van borsten begon te krijgen en echt voor mijn gevoel een prachtig lichaam kreeg, het feit dat mijn moeder er niks van wist van hormoon gebruik en het feit dat het eens op zou gaan raken ermee gestopt.
Maar deed mij vreselijk zeer de aftakeling terug naar een mannen figuur van al die weken te zien verdwijnen.
Echter mijn vader is ook maar 44 geworden omdat er problemen met zijn hart waren, laatst de hart gecontroleerd en die schijnt beresterk te zijn ondanks het vele roken..vermoed dat ik alles op de fiets moet doen daarin heb bij gedragen.

Dus gewoon gaan stoppen met roken dat is een mooi doel voor mijzelf.
Ga het boek van Allen Carr nog maar eens helemaal doorlezen terwijl ik nog rook.
Heb afgelopen jaar heel veel minder gerookt omdat mijn gezondheid aan alle kanten te wensen bleek te laten, onderzocht maar er bleek niks ernstigs aan de hand te zijn.
Maar goed van die angst heb ik waarschijnlijk niet heel veel geleerd, een verslaafd mens is een dom mens zei een Chinese geneesheer ooit..
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: intake srs

Bericht door Nate_0 »

Tja. Begin bij jezelf en stop na je huidige pakje :) En om te helpen kun je natuurlijk altijd naar plaatjes van rokerslongen kijken, dat is ook altijd erg charmant...

Maar goed, wellicht kan dit draadje weer on topic, nu?
meerdere zakken met zaagsel
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: intake srs

Bericht door Anon20230219 »

Ja sorry heb het topic helemaal naar mijzelf getrokken...schaam schaam..
Maar was gewoon nieuwsgierig of roken mijn toekomst kon beinvloeden.
Eline78
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 jun 2014, 13:45
Gender: Trans MtF
Locatie: Leiderdorp

Re: intake srs

Bericht door Eline78 »

Dan maar weer on topic... de avond voor de bijeenkomst kreeg ik bericht dat een vriendin is overleden. Ik was er heel verdrietig van. Maar woensdag kreeg ik goed nieuws: ik sta op de wachtlijst!!! :) Het gekke is dat het juich-moment nog moet komen omdat ik vooral verdrietig ben... Maar dat gaat wel komen!
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: intake srs

Bericht door Anon20230219 »

Eline78 schreef:Dan maar weer on topic... de avond voor de bijeenkomst kreeg ik bericht dat een vriendin is overleden. Ik was er heel verdrietig van. Maar woensdag kreeg ik goed nieuws: ik sta op de wachtlijst!!! :) Het gekke is dat het juich-moment nog moet komen omdat ik vooral verdrietig ben... Maar dat gaat wel komen!
Allereerst mijn deelneming.

Maar hartstikke mooi dat je op de wachtlijst staat en hoop voor je niet al te lang erop te hoeven wachten.

Blijdschap komt vanzelf wel, je hebt even genoeg te verwerken dus snap helemaal je dubbele gevoel.

Liefs en sterkte:Lisa
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: intake srs

Bericht door Anon20190122 »

Lisa1973 schreef:Ja sorry heb het topic helemaal naar mijzelf getrokken...schaam schaam..
Maar was gewoon nieuwsgierig of roken mijn toekomst kon beinvloeden.
Uhh nog nooit naar al die rare plaatjes op de rookwaren gekeken? :shock: :o wordt je niet echt vrolijker op als je daar naar kijkt! :roll:
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: intake srs

Bericht door Anon20230219 »

Euh ja heb ooit gezien hoe mijn longen eruit zagen en dat was al tijdje geleden weer.
Maar goed ook een medisch artikel zitten lezen in het Engels en tja hormonen en roken..je kan net zo goed rattengif in je thee smijten :)
Snap dan niet alleen dat Lisa in die EO serie gewoon rookte, dat vond ik toen al erg vreemd
Dus weet best dat ik lang voor die tijd gestopt moet zijn en doe ik ook op zeer korte termijn.
Geld leg ik apart om in eerste instantie mijn gebit helemaal te vervangen dus kan het geld wat ik nu de lucht in blaas beter aan andere noodzakelijkere dingen besteden

Wilde nogmaals echt mijn excuus maken dat ik het onderwerp een tijd heb gekaapt, dat was echt niet de bedoeling :(

Liefs:Lisa
Plaats reactie