Doorverwezen naar VUMC

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
EvelienArts
Berichten: 108
Lid geworden op: 03 nov 2015, 13:53
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Boxmeer

Doorverwezen naar VUMC

Bericht door EvelienArts »

Hej lieve mensen,

Kom net van de huisarts en ze heeft me (direct) doorverwezen naar het VUMC :dance: :D :shifty:

Ik deed mijn verhaal, ze vroeg wat en het was meteen oke het is duidelijk ik zal je doorverwijzen.

Daarna vroeg ik nog naar mijn beginnende kaalheid en daar had ze ook iets voor Finasterid Mylan wat helaas niet vergoed wordt maar er wel voor kan zorgen dat haargroei terug komt binnen 3-6 maanden.

Dus hopelijk gaan die werken en kan ik over een tijdje een mooi vrouwelijk kaspel krijgen.

Me is zo happy woehoe
04-09-21 volledig uit de kast
10-02-22 aanpassing voornaam/geslacht BRP
03-03-22 eerste gesprek de vaart
29-08-22 start HRT
20-09-23 verwijzing SRS
14-12-23 start MKVelsen t.b.v. SRS
23-04-24 SRS bij MKVelsen :hbeat:
Gebruikersavatar
Ylse
Berichten: 758
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: Doorverwezen naar VUMC

Bericht door Ylse »

gefeliciteerd met je doorverwijzing. Waarschijnlijk moet je nu geduld gaan hebben tot je oproep.

Verder over de Finasteride, die moet je zelf betalen en is best wel prijzig. Je zou er voor kunnen kiezen om de generieke uitvoering te bestellen bij de apotheek. Als ze tegen sputteren dan gewoon aangeven dat degene die betaalt ook bepaalt.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Doorverwezen naar VUMC

Bericht door Janice »

Ik gebruik sinds kort ook Finasteride van een onbekender merk, advies van de endo was het opdelen in 4 stukken en dan 1 kwart per dag. Is bijna niet te doen zodra ik hem opdeel verstuift die helemaal en slik daarom nu de helft. Eens kijken of ze daar een oplossing voor hebben volgende keer. Het heeft ook geen zin om een minuscuul stukje en wat los poeder te slikken lijkt me.
athena1978
Berichten: 156
Lid geworden op: 01 feb 2014, 13:31
Gender: Vrouw

Re: Doorverwezen naar VUMC

Bericht door athena1978 »

Ylse schreef:gefeliciteerd met je doorverwijzing. Waarschijnlijk moet je nu geduld gaan hebben tot je oproep.

Verder over de Finasteride, die moet je zelf betalen en is best wel prijzig. Je zou er voor kunnen kiezen om de generieke uitvoering te bestellen bij de apotheek. Als ze tegen sputteren dan gewoon aangeven dat degene die betaalt ook bepaalt.
Mylan is een generieke
athena1978
Berichten: 156
Lid geworden op: 01 feb 2014, 13:31
Gender: Vrouw

Re: Doorverwezen naar VUMC

Bericht door athena1978 »

EvelienArts schreef:Hej lieve mensen,

Kom net van de huisarts en ze heeft me (direct) doorverwezen naar het VUMC :dance: :D :shifty:

Ik deed mijn verhaal, ze vroeg wat en het was meteen oke het is duidelijk ik zal je doorverwijzen.

Daarna vroeg ik nog naar mijn beginnende kaalheid en daar had ze ook iets voor Finasterid Mylan wat helaas niet vergoed wordt maar er wel voor kan zorgen dat haargroei terug komt binnen 3-6 maanden.

Dus hopelijk gaan die werken en kan ik over een tijdje een mooi vrouwelijk kaspel krijgen.

Me is zo happy woehoe
3 tot 6maanden zou ik maar niet op rekenen eerder jaar +
Gebruikersavatar
EvelienArts
Berichten: 108
Lid geworden op: 03 nov 2015, 13:53
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Boxmeer

Re: Doorverwezen naar VUMC

Bericht door EvelienArts »

Janice, waarom kreeg jij het advies maar een 4e te nemen en niet gewoon een heel pilletje?

Werkt dat net zo goed of?
04-09-21 volledig uit de kast
10-02-22 aanpassing voornaam/geslacht BRP
03-03-22 eerste gesprek de vaart
29-08-22 start HRT
20-09-23 verwijzing SRS
14-12-23 start MKVelsen t.b.v. SRS
23-04-24 SRS bij MKVelsen :hbeat:
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Doorverwezen naar VUMC

Bericht door Janice »

EvelienArts schreef:Janice, waarom kreeg jij het advies maar een 4e te nemen en niet gewoon een heel pilletje?

Werkt dat net zo goed of?
de 1mg pil wordt niet vergoed, de 5mg wel met als gevolg dat je die dan moet opdelen want 5mg is niet bedoeld voor haar problemen maar voor prostaat klachten.

Volgens onderzoek is 1mg finasteride net zo effectief als 5mg bij genetische mannen. Bij genetische vrouwen werkt 1mg niet maar is er pas resultaat bij een hogere dosis. De vraag is dan hoe het zit bij transgenders......

Probleem van mij is dat als ik die pil opdeel ( de pil is nog kleiner als die van 2mg progynova ) dat die fragmenteert en verstuift... heel hinderlijk.
Gebruikersavatar
EvelienArts
Berichten: 108
Lid geworden op: 03 nov 2015, 13:53
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Boxmeer

Re: Doorverwezen naar VUMC

Bericht door EvelienArts »

Janice schreef:
EvelienArts schreef:Janice, waarom kreeg jij het advies maar een 4e te nemen en niet gewoon een heel pilletje?

Werkt dat net zo goed of?
de 1mg pil wordt niet vergoed, de 5mg wel met als gevolg dat je die dan moet opdelen want 5mg is niet bedoeld voor haar problemen maar voor prostaat klachten.

Volgens onderzoek is 1mg finasteride net zo effectief als 5mg bij genetische mannen. Bij genetische vrouwen werkt 1mg niet maar is er pas resultaat bij een hogere dosis. De vraag is dan hoe het zit bij transgenders......

Probleem van mij is dat als ik die pil opdeel ( de pil is nog kleiner als die van 2mg progynova ) dat die fragmenteert en verstuift... heel hinderlijk.
Ja snap ik dat dan wel frustrerend is ja. Misschien slim om als ik dadelijk in het traject zit daar ook naar te vragen. Want 55 euro voor 45 pillen is toch wel prijzig. Ook al is het me dat wel waard wanneer mijn haren terug groeien en ik ze mooi lang kan laten groeien.
04-09-21 volledig uit de kast
10-02-22 aanpassing voornaam/geslacht BRP
03-03-22 eerste gesprek de vaart
29-08-22 start HRT
20-09-23 verwijzing SRS
14-12-23 start MKVelsen t.b.v. SRS
23-04-24 SRS bij MKVelsen :hbeat:
Hakuna
Berichten: 195
Lid geworden op: 28 jul 2015, 15:35
Gender: Transgender

Re: Doorverwezen naar VUMC

Bericht door Hakuna »

athena1978 schreef: Mylan is een generieke

Mylan (generiek B merk uit Italië) mag in de meeste Europese landen niet meer worden verkocht, heeft te maken met een octrooi kwestie. Het oorspronkelijke merk MSD/Merck heeft afgelopen jaar een rechtszaak aangespannen om het goedkopere Mylan van de markt te krijgen.

Ik slik daarom maar weer het iets duurdere Propecia. Maar je kunt als je geluk heb via je arts het beduidend goedkopere Proscar krijgen, maar of hij daar ook in meegaat zal maar moeten blijken. Maar mijn haar is er de afgelopen 5 jaar met Fina behoorlijk op vooruit gegaan, zit nu op een haarlengte van schrik niet ruim 75 cm zeg maar onderkant rug.
Shana
Berichten: 89
Lid geworden op: 30 aug 2014, 12:43
Gender: Vrouw

Re: Doorverwezen naar VUMC

Bericht door Shana »

EvelienArts schreef:
Janice schreef:
EvelienArts schreef:Janice, waarom kreeg jij het advies maar een 4e te nemen en niet gewoon een heel pilletje?

Werkt dat net zo goed of?
de 1mg pil wordt niet vergoed, de 5mg wel met als gevolg dat je die dan moet opdelen want 5mg is niet bedoeld voor haar problemen maar voor prostaat klachten.

Volgens onderzoek is 1mg finasteride net zo effectief als 5mg bij genetische mannen. Bij genetische vrouwen werkt 1mg niet maar is er pas resultaat bij een hogere dosis. De vraag is dan hoe het zit bij transgenders......

Probleem van mij is dat als ik die pil opdeel ( de pil is nog kleiner als die van 2mg progynova ) dat die fragmenteert en verstuift... heel hinderlijk.
Ja snap ik dat dan wel frustrerend is ja. Misschien slim om als ik dadelijk in het traject zit daar ook naar te vragen. Want 55 euro voor 45 pillen is toch wel prijzig. Ook al is het me dat wel waard wanneer mijn haren terug groeien en ik ze mooi lang kan laten groeien.
Voor een paar euro koop je bij de apo een pillensnijder. Werkt prima. Ook met finasteride.