Eerste afspraak Endicrinoloog

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Ykotja
Berichten: 48
Lid geworden op: 29 nov 2013, 00:26
Gender: Vrouw

Eerste afspraak Endicrinoloog

Bericht door Ykotja »

Ik ben eergister gebeld met de conclusie dat ik mag beginnen met hormonen.
Er is gelijk een afspraak gemaakt in januari bij de endicrinoloog.
Ik moest ook een botscan laten maken maar dat kon dan pas in februari geregeld worden.

Zal dit betekenen dat ik sowieso nog moet wachten tot ik hormonen krijg of krijg ik die na mijn bezoke bij de endicrinoloog al mee?
Zoveel vragen en zo weinig antwoorden..
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Eerste afspraak Endicrinoloog

Bericht door Veronica »

Van wat ik tegenwoordig hoor verschilt dat, ik kreeg ze destijds direct mee, maar tegenwoordig lees ik vaker dat de 1 ze meteen mee krijgt en de ander bijvoorbeeld nog 2 weken moet wachten.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 973
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Eerste afspraak Endicrinoloog

Bericht door Danielle »

Ik kreeg volgens mij bij mijn eerste gesprek bij de endocrinoloog gelijk een recept mee. Maar dat zou ik terug moeten lezen op mijn blog.

Voor die botscan zou je het naar mijn idee in elk geval niet hoeven laten. Je botdichtheid verandert zó langzaam dat je over twee maanden nog best een nul-meting kan doen. De tijd tussen twee dichtheidsmetingen staat bij het genderteam op vijf jaar. Voor de reguliere osteoporose zorg (daar heb ik me destijds wat op ingelezen) gaat men ook uit van twee jaar, omdat eerder meten gewoon geen zin heeft omdat er hoe dan ook te weinig verschil zal zijn.

Edit: Check, inderdaad bij eerste bezoek endocrinoloog kreeg ik een recept androcur mee. Ik had wel al een paar weken eerder bloed laten prikken voor die nulmeting en controle van o.a. bloedstolling, lever en nieren.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Gebruikersavatar
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: Eerste afspraak Endicrinoloog

Bericht door Cait »

Ik kreeg alles meteen mee bij endi . Laat me denken , dinsdag 15 dec heb ik jaar meting . Endi en bot weeë .
Gebruikersavatar
Fiona
Berichten: 171
Lid geworden op: 30 jul 2015, 23:02
Gender: Vrouw

Re: Eerste afspraak Endicrinoloog

Bericht door Fiona »

Op 17 juli 2015 kreeg ik meteen na onderzoek endocrinoloog het recept mee en kon de medicijnen direct halen bij de apotheek van het VUmc. Op 30 juli moest ik naar de radiologie voor een botscan.