Nieuwe chat! Zie dit topic.

oestrogeen implantaat

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
NaomiClareNL
Berichten: 657
Lid geworden op: 01 apr 2012, 01:49
Gender: Vrouw
Locatie: Rotterdam

oestrogeen implantaat

Bericht door NaomiClareNL »

Een aantal jaren geleden verdween de oestrogeen implantaat vrij plotseling van de markt. Heb nooit helemaal duidelijk gekregen waarom maar naar verluidt zou het komen doordat in Engeland de NHS de regels veranderd had en het middel plotseling niet meer voorgeschreven kon worden door huisartsen met als gevolg dat de fabrikant er de brui aan gaf en de produktie staakte.

Nu hoor ik uit datzelfde Engeland dat er weer een oestrogeen implantaat op de markt is en ook aan trans vrouwen voorgeschreven wordt. Weet iemand meer? Kan iemand bij VUmc navragen, gaat wel even duren voordat ik me daar weer laat zien...
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
Shana
Berichten: 89
Lid geworden op: 30 aug 2014, 12:43
Gender: Vrouw

Re: oestrogeen implantaat

Bericht door Shana »

Je kan een afspraak maken voor een telefonisch consult met de dokter om het te vragen
NaomiClareNL
Berichten: 657
Lid geworden op: 01 apr 2012, 01:49
Gender: Vrouw
Locatie: Rotterdam

Re: oestrogeen implantaat

Bericht door NaomiClareNL »

Kan ja, een betonnen muur geeft me echter meer respons...
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 972
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: oestrogeen implantaat

Bericht door Danielle »

Dus omdat jij niets meer te maken wilt hebben met het VUmc, moet iemand anders bij het VUmc gaan vragen? Ofwel zet je over je afkeer voor dat instituut heen ofwel zoek een andere endocrinoloog en stel daar je vragen.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: oestrogeen implantaat

Bericht door Veronica »

Eigenlijk heeft zij stiekem een punt, hoor steeds vaker dat VU net een "Chinese muur" is en niet luistert, ik heb er zelf weinig last van op het feit na dat ze mij de adamsappel correctie blijven weigeren tot in hun ogen ik genoeg logopedie had, aangezien indien nodig ik een stem banden operatie kan krijgen die ik niet wil.

Dan verschuilen ze zich achter "het protocol" die hunzelf niet volgen.

Het VU kan net een klein kind zijn die niet luistert, maar niet alleen het VU aangezien ik een huisarts had die altijd alles "beter" wist en ook zelden luisterde naar wat jij te zeggen had.

Echter zou ik het alsnog proberen vragen Naomi, door op te geven geef je het VU gelijk en door tegenin te gaan niet.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: oestrogeen implantaat

Bericht door Anon20190122 »

Als jij niet tot die gene behoort bij wie het wel goed gaat met de hormonen begint het VU je heel vervelend te behandelen en dat is nog zacht uitgedrukt!

Het is echt schrikbarend hoe ze je niet serieus nemen en iedere keer weer afpoeieren!
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: oestrogeen implantaat

Bericht door Janice »

Ik heb een aantal weken geleden geïnformeerd of injectable hormonen een optie waren dat was niet het geval, niet leverbaar in Nederland. Ze heeft implantaten ook niet geopperd als een optie. Het lijkt me dan ook niet waarschijnlijk dat ze deze weer geïntroduceerd hebben. Voorlopig is het helaas alleen pillen en pleisters.
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: oestrogeen implantaat

Bericht door Veronica »

Ik zou een implantaat ideaal vinden, mochten ze ooit terugkomen zou ik persoonlijk ze wel willen.

Ook beter voor je lever, maag enz, nou zijn pleisters beter dan pillen, pillen vind ik makkelijker dan een pleister maar een implantaat makkelijker dan een pil.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Heleen
Berichten: 195
Lid geworden op: 13 apr 2012, 11:24
Gender: Vrouw

Re: oestrogeen implantaat

Bericht door Heleen »

Het nieuws dat ik toen te horen heb gekregen is, dat oestrogeen depot niet meer geproduceerd werd. Ik heb het in andere Europese landen niet kunnen vinden. Injecteerbare oestrogeen (vang mij even niet op de namen van al die varianten) Is nog wel via de bekende internet route te krijgen maar is dus geen depot maar een dosis die in een spier gespoten wordt waarna de spier het langzaam in het bloed laat opnemen. Dat gaat veel sneller en betekent dat je (ik geloof) twee keer per week moet spuiten.

Ik heb het medio 2015 nog eens gevraagd in het VU maar nog steeds was het bericht dat het niet meer geproduceerd wordt.
JoannBigCastle
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 aug 2014, 14:36
Gender: Trans MtF

Re: oestrogeen implantaat

Bericht door JoannBigCastle »

Zie hier! Het wordt weer gemaakt!!

http://smartwaypharma.co.uk/exclusiveProducts.html

Nu uitvinden hoe we dit zo snel mogelijk in onze bil gespoten krijgen! hahahah. Ik heb jaren gebruik gemaakt van de meno implant, en sinds ik dat niet meer heb is het bergafwaards gegaan. Ik hoor ook bij diegenen die niet meer naar het VU willen. Nu ben ik gedwongen om wel te gaan want ze dreigen dat ze anders geen recepten meer voorschrijven. Ik heb voor de volgende maand een afspraak. Waar ik erg tegenop zit,want het is die verschrikkelijke van Trotsenburg.

Ik heb net een mail naar mijn apotheek, en de internationale apotheek in venlo. Om te kijken of het op die manier te bestellen is, en anders zorgen dat er gelobbied(schrijf je dat zo?) wordt. Ik heb in ieder geval uitgevonden dat als je een recept hebt dat deze geldig is in de hele EU. Dat zou betekenen dat je het zo zou kunnen halen in de UK. Maargoed, als arm studentje heb ik daar geen geld voor, en vind eigenlijk gewoon dat dit hoort bij gezondheidszorg.