oestrogeen implantaat

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1427
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: oestrogeen implantaat

Bericht door Alice »

Veronica schreef:
Begrijp ik het nou goed?

1200 dollar voor 6 maanden hormoon implantaten?
De U$ of the A is ook het land van de onbegrensde, free enterprise, mogelijkheden.

Inkoopprijs arts,

Physician Pricing, Estradiol Pellets 6 to 25mg $15, 26 to 50mg $22
Testosterone Pellets 12.5mg 75mg $15, 76 to 100mg $20, 101 to 150 $30, 151 to 200mg $40

Consumentenprijs inc. plaatsing, wat de 'losse' verkoopprijs is wel te vinden maar niet eenvoudig.

How much does this cost?
The cost for the 1st insertion of pellets is $875 for men and $675 for women. Men need a much larger dose of testosterone than women and the cost is higher.
Pellets need to be inserted 2-4 times a year depending on how rapidly a patient metabolizes hormones. Re-insertion costs $475 for men and $375 for women.
-------
The pricing for Bioidentical Pellet Implant Therapy is $875 per insertion for Men and $475 per insertion for women.
It is expected that Men will require 3 insertions per year and women will require 4. The prices are higher for men because men receive 6 - 8 pellets whereas women receive 1 - 2 pellets.
-----
Cost and Fee schedule
Consultation – (45 minutes) no labs $99
Consultation (with labs) $299
Follow-up pellet consultation (at 4 weeks & 14 weeks) w/labs $150
Pellet Insertion – Female (includes 3 pellets) $295
Per Pellet Fee – Female (over 3 pellets) $40
Pellet Insertion-Male (up to 1,600 mg T) $600
Per Pellet Fee-100 mg-Male (if over 1,600 mg needed) $40
Per Pellet Fee-200 mg-Male (if over 1,600 mg needed) $60
-----
The cost for a woman in my practice is $500 per insertion. Insertions are typically 4 times a year… every 3 months. Prices very across the country as do the costs of practicing medicine. We encourage our hormone therapy patients to mentally commit to two treatments to give the pellet therapy a fair trial. Around 99% think it is wonderful. I also give my patients Vitamin B 12 injections at no charge monthly as long as they are current on their T pellets.
The cost for a man in my practice is $1000 per insertion. Insertions are typically 3 times a year… every 4 months. Prices very across the country as do the costs of practicing medicine. We encourage our hormone therapy patients to mentally commit to two treatments to give the pellet therapy a fair trial. Over 95% think the results are wonderful and plan to continue. I also give my patients Vitamin B 12 injections at no charge monthly as long as they are current on their T pellets.

En de prijs, FOB, fabrikant

99% Estradiol valerate pharmaceutical intermediate cas no. 979-32-8
US $500-550 / Kilogram
100 Grams (Min. Order)
MF: C23H32O3
Other Names: Estradiol valerate
Purity: 99%min
Grade Standard: Medicine Grade,Tech Grade
----
GMP Certified Raw Material Estradiol Valerate
US $8-100 / Kilogram
1 Kilogram (Min. Order)
MF: C23H32O3
other name: B-estradiol 17-valerate
Appearance: powder
Application: raw material
Purity: 99%
Laatst gewijzigd door Alice op 30 jan 2016, 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: oestrogeen implantaat

Bericht door Veronica »

Ik hou het dan maar beter op de pilletjes, die kosten maar 140 per jaar...
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1427
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: oestrogeen implantaat

Bericht door Alice »

Een leuke optie is, om in je oude* scheikundeboeken te gaan snuffelen en een Googletje te doen.
Daarna op Marktplaats/Voordeelmuis/Action een rvs snelkookpan kopen en die aanpassen.
Even langs Kruidvat/DA/Trekpleister om huishoudelijke ingrediënten te kopen.
Aanrader, gebruik voor verwarming absoluut geen gas!!! een plofje is zo gebeurd en daar wordt niemand gelukkig van!!!
Als je toevallig geen pers hebt, er is altijd wel een aanwezig in een garage- kelderbox, mobiele lab op de hei bij jou in de buurt

* hoe ouder hoe beter, je vind voorbeelden die nu weg gecensureerd zijn.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: oestrogeen implantaat

Bericht door Jeste »

Laten we met z'n allen de wens voor andere toedieningsvormen bekend maken bij de endocrinolgen, de verzekeraars en het Zorginstituut Nederland.
Of melden bij de Patiëntenorganisatie Transvisie. Laat daar een klacht opnemen over het niet verkrijgbaar zijn van gewenste medicijnen.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: oestrogeen implantaat

Bericht door Janice »

Melden bij de endocrinologen heeft het weinig zin, recentelijk nog mijn wens om te starten met progesteron geopperd maar daar was men weinig enthousiast over. Ook nogmaals gevraagd of injectable hormonen een optie waren en dat was niet zo: die zijn niet leverbaar in Nederland. Heerlijk zo,n polder model.
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: oestrogeen implantaat

Bericht door Anon20190122 »

Bij het VU hebben ze al moeite om je een adequate dosis oestrogeen te geven laat staan een cyclus van oestrogeen en progesteron!

Ik snap best dat ze daar zo moeilijk over doen dat is vermoed ik meer onkunde dan onwil.
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: oestrogeen implantaat

Bericht door Citizen Erased »

Ik vraag me al langer af waarom oestrogeen niet als injectable beschikbaar is.. Lijkt me toch wat prettiger voor je lever. En daardoor effectiever ook.
Wat betreft implantaten, ik lees dat je dan vaak start met een hoge piek in je waarden, wat dan langzamerhand wegebt. Voor bloedspiegel lijkt me eens in de week of twee weken prikken toch handiger.

Ik doe zelf aan 'homebrew' met mijn testosteron. Ik bestel het poeder en verwerk het dan tot injectable met mix van sesamolie/benzyl benzoate/benzyl alcohol in de juiste verhoudingen, even verwarmen in steriele beker, door een spuitfiltertje heen et voilà, kind kan de was doen.
Het is spotgoedkoop op deze manier (ca €10/10ml tegenover 30-40€/10ml), maar dat is niet mijn voornaamste reden om het te doen. Doordat het zelfmedicatie betreft kom je terecht in het zwarte citcuit; en of Oleg net zo gesteld is op hygiëne bij het produceren als ik, valt te bezien. Daarnaast weet je zeker dat het aantal mg per ml klopt.

Hoe het met oestrogenen precies zit weet ik niet, maar het lijkt me dat het allemaal niet te ingewikkeld zou moeten zijn. Als je een ei kunt bakken kun je ook een hormoonsuspensie bereiden. Moet dan ook erg lachen om de dollar-bedragen hierboven.
Anon20190209
Berichten: 298
Lid geworden op: 30 apr 2014, 22:10
Gender: Vrouw

Re: oestrogeen implantaat

Bericht door Anon20190209 »

Progynon depot = estradiol is in Nederland wel in de handel geweest, zelfde geldt voor Androcur depot = testosteron blokker. Fabrikant Schering heeft er ongeveer 16 jaar geleden voor gekozen om het in Nederland uit de handel te nemen omdat er te weinig vraag naar was...

Juist door de estradiol injecties krijg je heel erg pieken en dalen in de bloedwaarde... Heb het in het verleden een tijdje gebruikt maar werd er niet heel vrolijk van. Dit is natuurlijk per persoon verschillend.

Het implantaat wat ook om de zelfde reden uit de handel is genomen geeft juist een hele stabiele estradiol waarde omdat het om reguliere afgifte gaat. Vergelijkbaar als met de pleisters.

Zelfs de keuze uit verschillende merken van de pleisters en pillen is de afgelopen jaren behoorlijk geslonken... Ook hier door economische redenen uit de handel genomen.
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: oestrogeen implantaat

Bericht door Anon20190516 »

Even een reactie op een oud draadje
Iemand enig idee of er ontwikkelingen zijn op dit gebied?pleisters zijn maar”zozo” naar mijn mening. Ene keer blijft een pleister perfect zitten,de andere keer moet ik met medische tape zo’n verfrommeld ding proberen op zijn plaats te houden.een implantaat ,waar ik verder geen omkijken naar heb en eens in de zoveel tijd hoef te laten vervangen lijkt mij ideaal. Desnoods betaal ik het deels zelf....
Offline
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8023
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: oestrogeen implantaat

Bericht door Emma »

Als een pleister loslaat en niet zelf weer wil plakken moet je ‘m in principe weggooien en een nieuwe plakken. Met tape op z’n plek houden heeft geen zin omdat er dan geen goed contact met de huid meer is.
Op zich zijn pleisters vrij betrouwbaar, afgezien van het af en toe loslaten dan. Gel is een stuk makkelijk in gebruik, injecties vinden mensen soms “eng”...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]