oestrogeen implantaat

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: oestrogeen implantaat

Bericht door Anon20190122 »

Pleisters zijn ook waardeloos de estrodot was nog de beste onder de pleisters maar die schijnen ook inmiddels voltooid verleden tijd te zijn.

Gel is echt de perfecte methode ik vind het een dikke aanrader.
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: oestrogeen implantaat

Bericht door Anon20190516 »

Ik heb nu systen 75 pleisters,maar soms zitten ze echt muurvast en de andere keer beginnen ze na 2 dagen al te verfrommelen .
Maar op mijn vraag?
De implantaten?
Hmmm,die gel moet ik dan ook nog es in verdiepen...
Offline
Gebruikersavatar
janine2363
Berichten: 1035
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: oestrogeen implantaat

Bericht door janine2363 »

Rikki schreef: 03 mar 2018, 00:33 Hmmm,die gel moet ik dan ook nog es in verdiepen...
Ik gebruik het sinds 2 dagen (daarvoor pillen), zoals Tanisha zegt, makkelijk, fijn, probleemloos, geen gefrommel
pomp: veeg veeg, ene arm. Pomp: veeg veeg, andere arm. Minuutje wachten. Klaar

Verkrijgbaar (in Belgie) met standaard voorschrift en endocrinologen (hier) schrijven dit het liefst voor.

Janine
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: oestrogeen implantaat

Bericht door Anon20190122 »

Rikki schreef: 03 mar 2018, 00:33 Ik heb nu systen 75 pleisters,maar soms zitten ze echt muurvast en de andere keer beginnen ze na 2 dagen al te verfrommelen .
Maar op mijn vraag?
De implantaten?
Hmmm,die gel moet ik dan ook nog es in verdiepen...
Hormoon implantaten zijn hier ook allang voltooid verleden tijd.

Ik meende hormoon injecties ook maar hoorde laatst dat die via Polen nog verkrijgbaar zouden zijn.
Hormoon injecties klinken handig omdat je er een tijd af bent maar dit is ook een groot nadeel aan het begin heb je een hormoon piek later een hormoon dal.
Een ander nadeel is je moet ze in een spier spuiten dat moet goed gebeuren anders is het behoorlijk pijnlijk.
AnnaNannette
Berichten: 112
Lid geworden op: 24 aug 2017, 14:42
Gender: Vrouw

Re: oestrogeen implantaat

Bericht door AnnaNannette »

De oestrogel kun je in België gewoon kopen met een Nederlands recept. Handig als je niet te ver van de grens woont en niet teveel gebruikt.
Anon20190209
Berichten: 298
Lid geworden op: 30 apr 2014, 22:10
Gender: Vrouw

Re: oestrogeen implantaat

Bericht door Anon20190209 »

Estrogel kan elke apotheek hier in Nederland voor je bestellen. Internationale apotheek rekent geen verzendkosten naar jouw eigen apotheek als het bedrag boven de 50 euro ligt. Heel veel apothekers rekenen alsnog de verzendkosten a 12 boven de 50 euro estrogel, is of onwetendheid of willen er een wat meer aan verdienen.... de enige kosten die je extra betaald zijn de recept kosten van de apotheek variërend tussen de 6 en 12 euro per recept. Al zou het 12 euro zijn, om zelf te gaan ophalen in België kost meestal veel meer...
Anon20190209
Berichten: 298
Lid geworden op: 30 apr 2014, 22:10
Gender: Vrouw

Re: oestrogeen implantaat

Bericht door Anon20190209 »

Met 3 pompjes per dag doe je met 1 flacon van 100ml 27 dagen....
1 pompje is 1,25 ml dus is heel makkelijk uit te rekenen
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: oestrogeen implantaat

Bericht door Anon20190516 »

Ok,Thanx voor de reacties
Offline
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: oestrogeen implantaat

Bericht door Anon20190516 »

Hmmm,volgens mij zijn die implantaten wel gewoon in het buitenland.
Zal zeker wel weer te maken hebben met de zorgverzekeraars die het te duur vinden..
Offline
Anon20190209
Berichten: 298
Lid geworden op: 30 apr 2014, 22:10
Gender: Vrouw

Re: oestrogeen implantaat

Bericht door Anon20190209 »

Op het moment dat fabrikanten besluiten om medicijnen uit de handel te nemen dan kan een zorgverzekeraar ze ook niet meer vergoeden..... Meestal blijven er dan altijd wel alternatieven beschikbaar maar of die bij iedereen even goed werken is een ander verhaal.

Zorgverzekeraars gaan niet over de vergoedingen van medicijnen maar dat is de overheid.
Op dit moment is het zo dat als een medicijn hier in Nederland niet staat geregistreerd, dit ook niet wordt vergoed. De laatste jaren is de keuze qua hrt heel erg afgenomen. De keuze qua merken pleisters waren niet eens op 1 hand te tellen, nu is er qua merk alleen nog maar Systen over gebleven. De rest is generiek, Mylan en Sandoz.

Dat de gel niet wordt vergoed vind ik persoonlijk niet kunnen, dit blijft als enige optie voor nu over ipv de pillen. Stel dat pleisters niet blijven plakken zoals bij mij het geval was heb je dus gewoon pech....

Volgende week ga ik eens bellen met een aantal instanties om na te gaan of hier in de toekomst wat aan gedaan kan worden. De gel wordt meer en meer voorgeschreven een veiliger en goedkoper alternatief voor de pillen, zelfs goedkoper dan de pleisters.

Dat medicijnen uit de handel worden gehaald in dit geval de hrt opties heeft te maken gehad dat er te weinig werd afgenomen en dan besluit de fabrikant om er mee te stoppen, niet alleen in Nederland maar over de hele wereld. Zelfde geldt voor de meno implant, en daar had je vaak niet genoeg aan 1 werd heel vaak 2 implants per keer ingebracht. Meno implant was 20 mg per stuk.

Groetjes Cher