Zingen

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: Zingen

Bericht door Amy »

Caitlyn schreef: ...
En ik praat gewoon te veel . Vandaag ga ik proberen 100% stil te zijn . :)
Sprookjes. :P
Gebruikersavatar
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: Zingen

Bericht door Cait »

Ti s nog gelukt tot nu . Hoe ervaar jij de stem op moment Amy ? En niet lief zijn maar gewoon eerlijk .
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: Zingen

Bericht door Amy »

Caitlyn schreef:Ti s nog gelukt tot nu . Hoe ervaar jij de stem op moment Amy ? En niet lief zijn maar gewoon eerlijk .
:o I'm stunned!

Ik denk dat het beter is dat we een keer praten als je niet hees bent zoals op dat stukje wat je opgenomen had en me dan laat beoordelen.
Ilse
Berichten: 761
Lid geworden op: 24 apr 2013, 23:36
Gender: Trans MtF

Re: Zingen

Bericht door Ilse »

Eveliene schreef:Yesson heeft hele mooie resultaten, bijna onvoorstelbaar. Helaas zitten wij te hoog om in aanmerking te komen.
Dan zou België misschien echt nog een uitkomst kunnen worden voor jullie, hopelijk.....

is het misschien nog het proberen waard in Amsterdam?
niet geschoten is altijd mis en laat hun jouw natuurlijke spreektoonhoogte maar bepalen.
Amy schreef: :o I'm stunned!
Nou Amy dat hele kleine stukje wat ik van jou stem heb gehoord toen ik een keertje bij Caitlyn was, daar was ik ook al best van onder de indruk hoor...
dat was dan wel over de digitale weg, maar daar was echt niets mis mee
Groetjes,
Ilse
Ilse
Berichten: 761
Lid geworden op: 24 apr 2013, 23:36
Gender: Trans MtF

Re: Zingen

Bericht door Ilse »

ik kwam dit artikel vandaag tegen en het wordt vrij uitgebreid en goed omschreven, misschien heeft iemand er nog wat aan

http://www.transhealth.nl/2016/01/28/on ... ie-deel-1/
Groetjes,
Ilse
Gebruikersavatar
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: Zingen

Bericht door Cait »

klopt niet helemaal heh, daar zeggen ze dat in nederland de ACW methode gebeurd en dat in Yeson voice center een nieuwe methode ontwikkeld is, terwijl die in Duitsland ontwikkeld is, en ook in Nederland gedaan word. De operatie die ik 4 weken geleden gehad heb is die operatie namelijk.

quote: Daarnaast worden in het Yeson Voice Centre in Seoul (Zuid-Korea) al 12 jaar transgender patiënten behandeld door prof. Kim, die zijn eigen techniek ontwikkelde (vergelijkbaar met de hierboven omschreven ACW-methode). Prof. Kim's methode heet Vocal Fold Shortening and Advancement of Anterior Commisure (VFS-AAC). Men opereert ook hier via de mond, verwijderd een stuk tussen de stembanden vandaan, die men vervolgens weer aan elkaar hecht, een uiterst precisie werkje. De operatie duurt ongeveer 45 minuten, vindt plaats onder algehele verdoving. De stembanden, die eerst dik en lang waren, zijn na de operatie korter en dunner en zullen dus op een hogere frequentie functioneren en dus hoger klinken"

en na de operatie zijn de stembanden helemaal niet dunner, alleen korter. Ook op die site zijn de bronnen weer goed bekeken zie ik weer.
Gebruikersavatar
Xtina
Berichten: 35
Lid geworden op: 14 jan 2014, 11:14
Gender: Trans MtF
Locatie: Amsterdam

Re: Zingen

Bericht door Xtina »

Ik heb in mijn jongerenjaren gezongen bij een gospelkoor en was countertenor en zong vaker mee met alt!
Nou heb ik een heel vrouwelijk spreekstem ( gelukkig) !
Maar ik heb onlangs een neuscorrectie gehad en ik merk dat ik die hogere noten niet meer haal!

Heel vervelend vind ik dat...

Onze dirigent bij het koor zei me altijd dat ik een mooi stemgeluid had en dat ik moest stoppen met roken/drinken
omdat dat me stemgeluid zou veranderen... maar dat viel best mee, sinds de neuscorrectie is mijn zangstem niet hetzelfde!

En nu? zangles of wa? Ik denk dat ik mijn KNO-arts maar ga bellen om hierover te informeren.
i'm not a girl, not yet a woman - Britney Spears