Hormonen stoppen vóór de SRS

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Hormonen stoppen vóór de SRS

Bericht door Cait »

Ik heb wat vragen omtrent het stoppen met de hormonen in verband met de SRS operatie. Ik hoop dat jullie hier antwoorden op weten.

Er word gemeld bij het VU dat je moet stoppen met cyproteronacetaat en Oestrogeen 2 weken voor de SRS operatie. Men moet stoppen met de oestrogeen in verband met meer kans op trombose. Is dat ook zo met Oestrogeen pleisters? En wat voor invloed heeft de cyproteronacetaat dan met de operatie, dat men ook daarmee moet stoppen?
Hoe lang blijven de hormonen werkende in je bloed? Ik ben echt bang dat ik anders weer verschijnselen van VOOR de hormonen krijg. Ik wil liever niet stoppen met de hormonen, maar het moet.

Wanneer mag je weer de hormonen gebruiken na de SRS?

Merkte je er wat van dat je het een tijdje niet heb gebruikt? Zo ja, wat voor effecten?

liefs Caitlyn
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Hormonen stoppen vóór de SRS

Bericht door Anon20190122 »

Je komt even in de overgang dus opvliegers zweten en even een paar weken niet te genieten tot je weer aan de oestrogeen zit dat is het enige dat je er van gaat merken! ;)

De testosteron blokkers hoef je niet druk om te maken die blijven wel doorwerken tot na je srs en dan is het ook over met de testosteron fabriek en als je nu helemaal op nul staat ga je je zelf iets prettiger voelen als je zoals elke biovrouw weer een klein beetje testosteron hebt.
Gebruikersavatar
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: Hormonen stoppen vóór de SRS

Bericht door Cait »

ik stond bij de laatste meting niet op 0 testo maar 1.5 geloof ik..of 0.5..t was in ieder geval wel binnen de lijnen. Dus jij zegt dat ik nu gewoon kan stoppen met alle hormonen. Ik bedoel, toen ik ermee begon merkte ik ook meteen een zachte huid binnen 1-2 weken. Ik ben bang dat ik bijvoorbeeld weer ruige huid zou hebben dan binnen deze tijd etc..
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Hormonen stoppen vóór de SRS

Bericht door Anon20190122 »

Daarom voel jij je dus wel goed ik heb nu ook 1,5 testosteron wat vrij normaal is voor een vrouw zonder ja je jezelf meteen beroerd voelen.
Gebruikersavatar
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: Hormonen stoppen vóór de SRS

Bericht door Eveliene »

Zelf kreeg ik tijdens de srs weer een hardere huid in mijn gezicht en begon mijn neus te vervellen en daarnaast hier en daar weer wat puistjes. Nu bijna 3 weken later begint de huid zich weer te herstellen en zijn de puistjes verdwenen terwijl ik nog steeds niet met de hormonen ben begonnen.
Gebruikersavatar
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: Hormonen stoppen vóór de SRS

Bericht door Cait »

Mag je nog niet met de hormonen beginnen dan? 3 weken later? Verder vind ik dat behoorlijk onprettig om een hardere huid te hebben.
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Hormonen stoppen vóór de SRS

Bericht door Anon20210626 »

Een hardere huid , is een srs dat , tijdelijke ongemak ,dan niet waard? Ik denk dat er wel ongemakkelijkere ongemakken zijn na een geslaagde SRS. Het zal niet voor niets gevraagd worden lijkt mij .
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: Hormonen stoppen vóór de SRS

Bericht door Cait »

ik hou er zeker niet van om weer mannelijker te worden...daar voel ik mij heel naar bij. Dan voel ik mij elke dag onprettig tot ik weer de hormonen mag nemen...
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: Hormonen stoppen vóór de SRS

Bericht door diederique »

Afgezien van het niet te genieten zijn, heb ik weinig van het stoppen gemerkt. Kort na de GRS heb je meer dan voldoende andere zaken waar je mee bezig bent. Van een wat andere huid, stem, etc merk je weinig. Ik kon stoppen ca 10 dagen voor de ingreep en mocht de pleisters na 14 dagen weer plakken.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Gebruikersavatar
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: Hormonen stoppen vóór de SRS

Bericht door Cait »

Dat vind ik goed om te horen Diederique. Het is vandaag 7 februari..precies 10 dagen van te voren dan gestopt. Met beide hormonen lijkt mij dan. Vandaag heb ik geen nieuwe pleister geplakt. De neiging om de oude nog op te laten.