welke operatie?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: welke operatie?

Bericht door diederique »

Kaatje, ik kan me wel iets voorstellen bij jouw beeld van de het dilateren en de eerste tijd nadenken operatie. Toch heb ik het anders ervaren. Het is een stevige tijdsinvestering de eerste tijd, maar als je na een maand of 2 van 3x per dag, en nog 3 maanden later naar 1x per dag kan wordt de belasting een stuk minder.
Nu, terugkijkend, na meer dan een jaar, dilateer ik nog maar 1x per 5 tot 8 dagen. Het is het ruim waard tot nu toe, de pijn, de hinder, de tijd.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: welke operatie?

Bericht door Anon20190122 »

Als je geen sex hebt is een keer in de maand meer dan genoeg!

Ik ben jaren lang asexueel geweest door te lang androcur voorgeschreven en ook het dilateren heb ik jaren verwaarloosd je groeit echt maar niet zo maar dicht je wordt hoogstens iets te nauw als je het te lang verwaarloosd
Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 564
Lid geworden op: 25 nov 2013, 12:48
Gender: Vrouw
Locatie: Rodenrijs

Re: welke operatie?

Bericht door Saskia »

Wat mij vooral zorgen baart is is hóe het te combineren met werken. Ga er vanuit dat ik geen jaar uit de roelatie ben. Dan is 3 maal per dag toch veel.
Afbeelding

Afbeelding

Geboren en getogen in de mooiste stad van de EU: GRONINGEN (daar gaat niets boven)
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: welke operatie?

Bericht door Anon20190122 »

Ga er maar van uit dat je 3 maand verder bent voor je alles weer echt normaal kan!
pauline
Berichten: 93
Lid geworden op: 09 aug 2015, 21:33
Gender: Trans MtF

Re: welke operatie?

Bericht door pauline »

Hoi Kaatje,

wat je ook doet, ga niet naar Kanhai... want die weet echt niet hoe een Vagina er uit hoort te zien.
Op aanraden van velen is gekozen voor Kanhai. Want het VU zou er een rommel van maken.
Nou, na maanden op de wachtlijst was het dan zover. nul komma nu informatie en hoppa de operatie vond plaats.
Na de operatie zei Kanhai dat het er goed uit zag, nou ik vraag me af wat hij er goed uit vind zien. Geen schaamlippen, geen clitoris...
Een groot slagveld, maar niets wat op een Vagina lijkt....
Dan vraag ik me af of al die mensen die zo trots zijn op het resultaat wel weten hoe een Vagina er uit ziet...
Ik heb het alleen van horen zeggen, maar geen foto's van het resultaat.
Houden die mensen zichzelf voor de gek?
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: welke operatie?

Bericht door Amy »

pauline schreef:Hoi Kaatje,

wat je ook doet, ga niet naar Kanhai... want die weet echt niet hoe een Vagina er uit hoort te zien.
Op aanraden van velen is gekozen voor Kanhai. Want het VU zou er een rommel van maken.
Nou, na maanden op de wachtlijst was het dan zover. nul komma nu informatie en hoppa de operatie vond plaats.
Na de operatie zei Kanhai dat het er goed uit zag, nou ik vraag me af wat hij er goed uit vind zien. Geen schaamlippen, geen clitoris...
Een groot slagveld, maar niets wat op een Vagina lijkt....
Dan vraag ik me af of al die mensen die zo trots zijn op het resultaat wel weten hoe een Vagina er uit ziet...
Ik heb het alleen van horen zeggen, maar geen foto's van het resultaat.
Houden die mensen zichzelf voor de gek?
Jij bent toch intersekse meen ik me te herinneren uit je introductie? Was er wel genoeg weefsel aanwezig? En hoe lang na je operatie stel je dit?

Ik ben nog aan het besluiten waar ik me wil laten opereren dus ik ben erg geinteresseerd in kritiek of andere informatie over de chirurgen. Ik weet ook wel dat het bij iedereen zal verschillen maar toch.
pauline
Berichten: 93
Lid geworden op: 09 aug 2015, 21:33
Gender: Trans MtF

Re: welke operatie?

Bericht door pauline »

Amy schreef: Jij bent toch intersekse meen ik me te herinneren uit je introductie? Was er wel genoeg weefsel aanwezig? En hoe lang na je operatie stel je dit?

Ik ben nog aan het besluiten waar ik me wil laten opereren dus ik ben erg geinteresseerd in kritiek of andere informatie over de chirurgen. Ik weet ook wel dat het bij iedereen zal verschillen maar toch.
Hoi Amy,

Het is niet mijn operatie maar een operatie van iemand die ik goed ken en ik goed bevriend mee geraakt ben.
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: welke operatie?

Bericht door Amy »

pauline schreef:
Amy schreef: Jij bent toch intersekse meen ik me te herinneren uit je introductie? Was er wel genoeg weefsel aanwezig? En hoe lang na je operatie stel je dit?

Ik ben nog aan het besluiten waar ik me wil laten opereren dus ik ben erg geinteresseerd in kritiek of andere informatie over de chirurgen. Ik weet ook wel dat het bij iedereen zal verschillen maar toch.
Hoi Amy,

Het is niet mijn operatie maar een operatie van iemand die ik goed ken en ik goed bevriend mee geraakt ben.
Oh oke, mijn excuses. Hoe lang na haar operatie zag het er zo uit als je omschrijft?
pauline
Berichten: 93
Lid geworden op: 09 aug 2015, 21:33
Gender: Trans MtF

Re: welke operatie?

Bericht door pauline »

na 2 weken...
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: welke operatie?

Bericht door diederique »

Na, 2 weken, ....

Inderdaad, een slagveld, een puinhoop, alsof je zes uur lang met alles in de bankschroef hebt gezeten. Alleen..... maken we elkaar niet gek? Er is wereldwijd geen enkele neo-vagina die er na twee weken smooth uitziet. Het is een zware operatie waarbij tussen de 100 en 300 hechtingen (soms zelfs meer) gemaakt worden om de totale reorganisatie van weefsel met zenuwen in goede banen te leiden. In tegenstelling tot de aanlag van een biofoetus naar bio meisje naar biovrouw die jaren lang in beslag neemt; een verbouwing waarbij alles netjes kan worden aangelegd, is de verbouwing van een vrouw met een transgenderverleden er een met de "winkel open". Vind je het dan gek dat het er rommelig uitziet.

Toen ik 4 weken na de operatie in de spiegel keek, was mijn nieuwe ik nog behoorlijk gezwollen. De chirurg was echter tevreden en ik kon inmiddels alweer een paar honderd meter lopen. Als pas geborene was de lokale ijssalon, Swensen, aan de overkant mijn ultieme goal voor een afscheidsknuffel met mijn "zusters".
Een maand later lukt het al van 3 naar 2 dilataties per dag te komen, de zwelling na af en geleidelijk begon het beurse gevoel wat terug te lopen.

Na 5 maanden, bij mijn gynaecologe in de stoel, werd mijn indruk na al die kneuzing en beursheid bevestigd. Het zag er prima uit. Volstrekt anatomisch gelijk aan die van een biovrouw en bovendien, qua realisatie methode identiek aan de neovagina's die meisjes krijgen in en na hun pubertijd als door welke oorzaak dan ook zij niet(meer) de beschikking hebben over een volledig functionele vagina; enig verschil? Dit meisje was zo'n 40 jaar ouder.

Laten we ons toch vooral niet gek maken. Na zo'n ingreep ga je toch niet na 14 dagen de maat al nemen. Als je een borstvergroting krijgt (een uurtje werk en een paar hechtingen) geeft de chirurg je een halfjaar voor het uiteindelijk resultaat echt goed op z'n plek zit. Mag je dan van een GRS/SRS verwachten met misschien wel 20 keer zoveel hechtingen en verbouwing, met zes uur microchirurgisch werk, dat de klus er na 14 dagen "gelikt" uit ziet?
Laatst gewijzigd door diederique op 14 feb 2016, 09:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)