Nieuwe chat! Zie dit topic.

welke operatie?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: welke operatie?

Bericht door Anon20180501 »

Dat moet vreselijk zijn voor je vriendin Pauline. Na twee weken is natuurlijk alles nog een beetje opgezwollen wat een vertekend beeld kan geven maar het ontbreken van een clitoris is natuurlijk een ernstige zaak. Ik neem aan dat ze dit met haar chirurg heeft besproken..?? Ik ben benieuwd, en als dat zo is wat hij daarover dan te vertellen had en of herstel nog mogelijk is. Wens ze in ieder geval veel sterkte van me en ik hoop dat alles nog goed komt/kan komen.

Ook ik heb diverse positieve reacties gehoord over dokter Kanhai, net als over andere chirurgen maar over allemaal ook minder positieve ervaringen, het blijf natuurlijk mensenwerk. Ik denk niet dat je iemand die persoonlijk goede ervaring heeft met een bepaalde chirurg en dit deelt dat kan verwijten. Ikzelf ben geopereerd in Krefeld en ben zeer tevreden, alles zit op zijn plek en functioneert naar behoren en anatomisch klopt het ook wel, zeker als ik anderen mag geloven, maar ik ben slechts één van de velen dus geen graadmeter.

Over hoe een vagina er uit ziet (moet zien) verschillen de meningen net zoveel als er voorbeelden van vagina's zijn. ;)

Zie; http://www.greatwallofvagina.co.uk/grea ... ina-panels

grts Daniéla
Gebruikersavatar
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: welke operatie?

Bericht door Eveliene »

Mijn partner heeft van Kanhai een schitterende vagina gekregen maar het klopt dat de info die je hoort te krijgen minder dan minimaal is. Mijn VU vagina ziet er wat anders uit maar ziet er ook schitterend uit. Je kan er pas iets van zeggen als je 2 maanden verder bent, in mijn geval bijna een maand geleden.
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 972
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: welke operatie?

Bericht door Danielle »

Van de investering in tijd en energie zal ik het niet af laten hangen. Of je nu een eenvoudige of reguliere vaginaplastiek ondergaat: er gaat sowieso een paar weken genezen aan vast zitten. Ik was zes weken uit de running en heb daarna in 4 weken mijn werk opgebouwd naar fulltime. Met dan nog een paar maanden wat rustiger aan doen, vooral letten op niet tillen eigenlijk, en gewoon de tijd nemen om wat extra te rusten.

Overigens heb ik vanaf het begin af aan maar tweemaal per dag gedilateerd, dat heb ik een jaar zo volgehouden. Daarna eenmaal daags en nu doe ik het zo'n 5-6 keer per week. Wellicht vaker dan nodig, maar ik zorg dat er niet meer dan twee dagen tussen een sessie zit.
Mijn transitieblog: Fading Gender
pauline
Berichten: 93
Lid geworden op: 09 aug 2015, 21:33
Gender: Trans MtF

Re: welke operatie?

Bericht door pauline »

Wat ik wel begrijp is dat het er allemaal opgezwollen uit ziet, en dat de hechtingen zichtbaar zijn etc. maar ik weet echt wel hoe een Vagina er uit ziet en dat alle Vagina's anders zijn.
Ik ben echter erg geschrokken van wat er bij een vriendin van mij aangericht is. Zijzelf ook wel.
De dokter heeft een afspraak gemaakt om alles te bekijken. Daar wacht ze nu op.

Maar ik ben benieuwd na 2 maanden of 4 maanden....
Ik ben blij voor al die mensen die wel een goed resultaat hebben, want uiteindelijk moet je zelf toch tevreden zijn met wat je gekregen hebt.
Ook al is het het meest afgrijselijke, als je er zelf gelukkig mee bent dan is het doel bereikt.

Maar bij mijn vriendin, daar is ze (nog) niet gelukkig mee.
Het ziet er ook heel erg anders uit dan wat Kanhai op de foto's liet zien. Dat waren ook foto's van na de operatie, na 2 weken, een maand etc.
Maar een Clitoris moet er op zijn minst toch zijn?
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: welke operatie?

Bericht door Anon20190122 »

Ja dat is ook het eerste deel waar je gevoel in terug komt ik werd trouwens gek van de jeuk!
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: welke operatie?

Bericht door Alice »

Clitoris, misschien pas zicht- merkbaar over een tijdje als het operatiegebied geslonken is en de genezing zich doorzet. Mogelijk is die wat klein gemaakt zodat deze nu niet opvalt en ook nog omdat de gehele omgeving pijnlijk en gevoelig is.
Ik hoop echt voor haar dat het geheel goed gaat komen.

Een werkzame clitoris is voor mij belangrijk en was, bijna, het enige onderdeel van de operatie waar ik mij zorgen over maakte, het is goed gekomen.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: welke operatie?

Bericht door diederique »

Natuurlijk is het belangrijkste dat je er zelf gelukkig mee bent en niet wat een chirurg van zijn eigen eind resultaat vindt. Zoals Alice al aan geeft kan het zijn dat de clitoris nog verborgen zit onder de zwellingen en pas na een paar weken haar kopje opsteekt. Ik weet zelfs dat bij sommige operatie technieken de clitoris zelfs pas na een maand ontbloot mag worden omdat eerder de hechtingen er om heen niet voldoende zijn volgroeit.
Pauline, ik hoop echt voor jouw vriendin dat het nog in orde gaat komen en dat het allemaal meevalt.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)