Iemand ervaring met enkel oestrogeen zonder t-blocker?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Iemand ervaring met enkel oestrogeen zonder t-blocker?

Bericht door Jeste »

Sigy schreef:Waarschijnlijk ga ik op de middellange termijn toch voor de mini-op oplossing, namelijk orchidectomie.
Bijkomend voordeel is dat er daar dan ook weer wat minder zit. In mijn geval is het zo dat ik daar ontzettend blij mee ben, naast dat er geen testoron meer wordt geproduceerd, De rest mag er van mij ook wel afvallen. Dat zou ik helemaal niet erg vinden, maar het is niet zo dat het dusdanig in de weg zit dat het problemen geeft. Daarom laat ik het zo. Scheelt toch weer een behoorlijk zware operatie met mogelijke complicaties.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Iemand ervaring met enkel oestrogeen zonder t-blocker?

Bericht door Anon20190501 »

Inderdaad. Ik begrijp dat er ook nog wat testosteron door de bijnieren blijft geproduceerd worden (net zoals bij cis vrouwen overigens).
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
Bregje
Berichten: 243
Lid geworden op: 05 okt 2015, 22:12
Gender: Vrouw

Re: Iemand ervaring met enkel oestrogeen zonder t-blocker?

Bericht door Bregje »

@loesje Ik lees je verhaal nu pas maar erg nuttig en fijn om te lezen. Bedankt daarvoor!
Gebruikersavatar
Blue
Berichten: 214
Lid geworden op: 06 mar 2015, 10:20
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Iemand ervaring met enkel oestrogeen zonder t-blocker?

Bericht door Blue »

@Loesje. Ik had je verhaal net pas gelezen bedankt voor je uitleg. Ik heb nu wel androcur. En zit nu in de opbouwfase, het stoppen van verder vermannelijken en de effectiviteit van de oestrogeen versterken zijn voor mij het voornaamste redenen hiervan. Finasteride kende ik alleen als middel tegen kaalheid (en vergrote prostaat waarvoor het oorspronkelijk bedoeld is). 5-alpha reductase remmer, het enzym wat T omzet in DHT. Overigens vreemd dat men nooit hierover is begonnen, ook niet over Spironolactone. Maar goed, vooralsnog voelt Androcur voor mij goed en ben ik alleen wat sneller moe. Libido is inderdaad gekelderd maar daarmee op het niveau van een gemiddeld mens gekomen. (Als ik niet gestrest was, was ik tot voor kort behoorlijk hypersexueel) maar goed, wel prettig om te weten dat er alternatieven zijn mocht Cyproteron op lange termijn niet bevallen. Ik kom immer pas kijken en ben net begonnen

Sent from my SM-N910F using Tapatalk
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Iemand ervaring met enkel oestrogeen zonder t-blocker?

Bericht door Anon20230219 »

@Loesje, ja weet niet of je nog op het forum bent maar je verhaal heeft bij mij ook heel veel duidelijkheid gegeven.
Dit omdat ik ook niet echt de behoefte voel voor een SRS..
Gebruikersavatar
Jillian
Berichten: 83
Lid geworden op: 18 mei 2018, 11:47
Gender: Transgender
Locatie: Gaasterland

Re: Iemand ervaring met enkel oestrogeen zonder t-blocker?

Bericht door Jillian »

Het mag dan een jaar oud topic zijn ik vond de reacties zeer leerzaam omdat ik zelf ook geen volledige transitie nastreef maar wel wil vervrouwlijken om het zomaar te noemen.
Nooit een hekel gehad aan mijn mannelijk geslachtsdeel behalve dan de testicles die af en toe wel wat minder T zouden mogen produceren.
Niettemin verhelderend te lezen dat je eventueel in overleg met endecrinoloog (zeg ik dat goed) kunt bepalen wat in individuele gevallen gewenst is.
Eerst maar eens mijn afspraak met stepwork afwachten.
Gebruikersavatar
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Iemand ervaring met enkel oestrogeen zonder t-blocker?

Bericht door Marijn »

Jillian schreef: 29 okt 2018, 17:11 Het mag dan een jaar oud topic zijn ik vond de reacties zeer leerzaam omdat ik zelf ook geen volledige transitie nastreef maar wel wil vervrouwlijken om het zomaar te noemen.
Nooit een hekel gehad aan mijn mannelijk geslachtsdeel behalve dan de testicles die af en toe wel wat minder T zouden mogen produceren.
Niettemin verhelderend te lezen dat je eventueel in overleg met endecrinoloog (zeg ik dat goed) kunt bepalen wat in individuele gevallen gewenst is.
Eerst maar eens mijn afspraak met stepwork afwachten.
Je zal de endo misschien wel echt moeten overtuigen. Want de kans bestaat dat die zegt dat dat wel heel weinig effect gaat hebben en dergelijke.
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Gebruikersavatar
Jillian
Berichten: 83
Lid geworden op: 18 mei 2018, 11:47
Gender: Transgender
Locatie: Gaasterland

Re: Iemand ervaring met enkel oestrogeen zonder t-blocker?

Bericht door Jillian »

Marijn schreef: 30 okt 2018, 10:26
Jillian schreef: 29 okt 2018, 17:11 Het mag dan een jaar oud topic zijn ik vond de reacties zeer leerzaam omdat ik zelf ook geen volledige transitie nastreef maar wel wil vervrouwlijken om het zomaar te noemen.
Nooit een hekel gehad aan mijn mannelijk geslachtsdeel behalve dan de testicles die af en toe wel wat minder T zouden mogen produceren.
Niettemin verhelderend te lezen dat je eventueel in overleg met endecrinoloog (zeg ik dat goed) kunt bepalen wat in individuele gevallen gewenst is.
Eerst maar eens mijn afspraak met stepwork afwachten.
Je zal de endo misschien wel echt moeten overtuigen. Want de kans bestaat dat die zegt dat dat wel heel weinig effect gaat hebben en dergelijke.
In dat geval ben ik afgaande op een ervaringsdeskundige ;) geneigd om dan toch voor de blokkers te kiezen bedenk ik mij zonder twijfel aangezien ik wel passeable wil zijn en worden.