Logopedie

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Annet
Berichten: 422
Lid geworden op: 18 apr 2017, 10:04
Gender: Vrouw

Re: Logopedie

Bericht door Annet »

Weet iemand ook een goede logopedist in Friesland
Groetjes Annet
Gebruikersavatar
Ylse
Berichten: 758
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: Logopedie

Bericht door Ylse »

Annet schreef: 26 sep 2017, 10:36 Weet iemand ook een goede logopedist in Friesland
Groetjes Annet
Ik ben een tijdje bij Annemiek Hofstra in Beetsterzwaag geweest. Ook goede ervaringen mee. Dat het resultaat bij mij wat minder is ligt aan mijzelf, ik ben iets te lui om er veel tijd in te steken.

http://www.logopediebeetsterzwaag.nl
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Annet
Berichten: 422
Lid geworden op: 18 apr 2017, 10:04
Gender: Vrouw

Re: Logopedie

Bericht door Annet »

Oke bedankt
M-Aa
Berichten: 50
Lid geworden op: 29 okt 2017, 12:22
Gender: Trans MtF

Re: Logopedie

Bericht door M-Aa »

Gezien de interesse van mijn kant voor dit onderwerp ging ik rondsnuffelen in de google play store en
vond daar "Voice pitch analyzer" Handig om te zien welke range je zit.
Uiteraard wel professioneel laten begeleiden, je hebt je stem immers nog langer nodig.
Transgender zijn is geen keuze !
Gebruikersavatar
marianne
Berichten: 242
Lid geworden op: 15 apr 2016, 00:55
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Logopedie

Bericht door marianne »

Mijn logopedist vindt de buikademhaling zo belangrijk, als je niet diep vanuit de buik ademhaalt komt ze daar steeds weer op terug.
Lijkt erg belangrijk , en dit vind ik erg lastig
<body>
<!-- no body is perfect -->
</body>
Gebruikersavatar
Jennifer84
Berichten: 156
Lid geworden op: 17 jul 2017, 00:21
Gender: Trans MtF
Locatie: provincie Utrecht

Re: Logopedie

Bericht door Jennifer84 »

Weet iemand een goede logopedist, Ik kom uit Veenendaal, dus Utrecht en Arnhem zijn niet zo ver voor me
Wees jezelf, het leven is te kort om iemand anders te zijn.
Gebruikersavatar
Denise
Berichten: 50
Lid geworden op: 11 nov 2015, 11:26
Gender: Vrouw
Locatie: Apeldoorn

Re: Logopedie

Bericht door Denise »

In Warnsveld is een hele goede praktijk, weet ik uit eigen ervaring.
Geloof wat je zelf denkt dat goed voor je is, niet wat anderen je voorhouden.
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Logopedie

Bericht door Benjamin »

Wie weet er een goede logopedist in de omgeving Delft/Den Haag/Rotterdam zo ongeveer?

Ik heb nl. een ander probleem: ik word aan de telefoon vaak gemisgenderd omdat ze denken dat ik een (jonge)man ben, terwijl ik dat niet ben of wil zijn (meestal). Ik heb een vrij diepe/warme/zachte/hese stem en ook vaak last van mijn stem. Mijn moeder heeft precies hetzelfde probleem en die gaat nu steeds meer kraken vanwege stemproblemen, en dat wil ik niet. Ik krijg ook steeds meer problemen op koor om warm te zingen (contralto overigens, denk Amy Winehouse, Astrid Nijgh). Ik heb zitten spelen met VPA en kom wel vrij gemakkelijk ergens onderin in het vrouwenregister, maar dan voelt het niet goed op de e.o.a. manier. In het mannenregister duikel ik daarentegen vrolijk omlaag, vooral als ik lekker ga zitten bassen/hard praten vanuit mijn buik. :mrgreen: De droom van iedere crossdresser of ftm misschien om zo lekker laag te kunnen zonder dat het gek klinkt of voelt. Mijn natuurlijke stem schijnt androgyn te zijn volgens dat ding. Dan moet ik wel oppassen dat ik niet te hárd ga praten, want dan gaat het keihard omlaag. Ik word er een beetje onzeker van en zou graag willen dat mijn natuurlijke pitch iets meer omhoog gaat, zonder dat het raar of gemaakt voelt. Zit nu dus te kijken naar logopedie. Iemand?
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1427
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Logopedie

Bericht door Alice »

Een van de betere voor transmannen, Coen Honig
http://coenhonig.nl/zangles-bij-coen/

"Een bijzonder aspect in Coen’s werk is zijn coaching aan transseksuele mensen die aan hun stem willen werken. Door zijn afstudeerscriptie aan de Schumann Academie “Adam zonder Appel”, over de transseksuele mannen stem, werd hij een expert op dit gebied, en inmiddels heeft hij al veel transseksuele mannen en vrouwen geholpen om hun eigen stem te vinden en hier op een gezonde manier gebruik van te maken. Coen geeft ook workshops aan groepen transseksuele mannen en vrouwen. Hij werkt hierbij samen met Transvisie, de patientenvereniging voor Transgenders. Daarnaast geeft Coen ook workshops aan andere groepen, bijvoorbeeld in het kader van teambuilding.

Een les bij Coen Honig kost 50 euro per uur. Voor groepscoachings geldt in principe het zelfde uurtarief," Betekend dat als je gelijk met meerdere personen les neemt (max. 4?) € 50,- betaalt.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Anne V
Berichten: 368
Lid geworden op: 21 mei 2016, 00:01
Gender: Transgender

Re: Logopedie

Bericht door Anne V »

Barbara Goes in Overschie. Zij helpt mij goed.