de neo vagina zonder diepte

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6816
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: de neo vagina zonder diepte

Bericht door Eva »

Over die weigering van het VUmc nog het volgende. Er wordt bij de 'brievenbusoplossing' geen diepte aangelegd. Toch wordt door plastische geëist dat je je genitaal volledig laat ontharen, wat weliswaar volgens protocol is (hún protocol) maar waar niet iedereen behoefte aan heeft.
Kanhai denkt kennelijk simpeler: niet nodig? Niet doen.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
robin026
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 aug 2012, 11:23
Gender: Trans MtF
Locatie: arnhem

Re: de neo vagina zonder diepte

Bericht door robin026 »

het definitief intiem ontharen wordt al gedaan en vind ik prima/maar ik zou verder niet snappen waarom VU niet mijn gegeven keuze willen uitvoeren.
ik bijna 60/geen sex behoefte/besneden/en zou blij zijn met een sneller herstel/ zodat ik van hetgeen ontstaan is(mijn wens, dat ding tussen me benen weg), daar nog lang van kan genieten.
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6816
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: de neo vagina zonder diepte

Bericht door Eva »

Als dat ontharen al wordt gedaan is er volgens mij geen enkel probleem voor jou. Mocht je - om welke reden dan ook - toch liever naar Kanhai willen dan krijg je van het genderteam daar gewoon een verwijsbrief voor.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Anne V
Berichten: 368
Lid geworden op: 21 mei 2016, 00:01
Gender: Transgender

Re: de neo vagina zonder diepte

Bericht door Anne V »

Duurt voor mij nog wel een tijdje maar wel langzaam aan oriënteren. Wil wel wat kwijt maar die holte is niet nodig. Niet meer laten doen dan nodig zal herstelperiode ook ten goede komen. Ook dilateren vervalt dan.
Wat ik wel afvraag of ontharen dan helemaal niet meer nodig is. Begreep dat het vooral is vanwege het naar binnenklappen van de huid. Maar is er nog wel wat ontharing nodig voor rond neo vagina om het plaatje goed te krijgen?
Gebruikersavatar
Mayke
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 jul 2014, 11:52
Gender: Vrouw

Re: de neo vagina zonder diepte

Bericht door Mayke »

Ik ben ook besneden maar volgens VUmc is dat geen probleem om een mooie vagina op diepte te bekomen.
Over een 6weken is voor mij de grote dag.

Nu lees ik telkens over Kanhai.
Mijn vraag kunnen ze in VUmc het niet goed?

groetjes Mayke
leef geeft liefde voor al wat leeft
Gebruikersavatar
J1nny
Berichten: 720
Lid geworden op: 04 nov 2012, 14:43
Gender: Vrouw

Re: de neo vagina zonder diepte

Bericht door J1nny »

Kanhai is een van de betere chirurgen op dit gebied van Nederland.
Alleen ziet de VU (de chirurgen daar) hem als concurrent en zullen ze hem niet spontaan aanbevelen.
De psychologen hebben dat probleem niet en geven zondermeer een verwijsbrief.
Voor zover ik weet is Kanhai ook de enige die iets als een Gspot creëert.
Dwz, een trosje zenuwen wordt naar het uiteinde van de vagina gebracht zodat ook daar gevoel is.
De VU doet dat niet.
Gebruikersavatar
robin026
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 aug 2012, 11:23
Gender: Trans MtF
Locatie: arnhem

Re: de neo vagina zonder diepte

Bericht door robin026 »

robin026 schreef: 15 sep 2016, 19:43 het definitief intiem ontharen wordt al gedaan en vind ik prima/maar ik zou verder niet snappen waarom VU niet mijn gegeven keuze willen uitvoeren.
ik bijna 60/geen sex behoefte/besneden/en zou blij zijn met een sneller herstel/ zodat ik van hetgeen ontstaan is(mijn wens, dat ding tussen me benen weg), daar nog lang van kan genieten.
27 september heb ik mijn ondiepe versie van de neo vagina gekregen. En ja ik ben er blij mee
Gebruikersavatar
epvanbeveren
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 mar 2017, 11:31
Gender: Trans MtF
Locatie: Richmond Virginia USA

Re: de neo vagina zonder diepte

Bericht door epvanbeveren »

Van mijn chirurg hoefde ik ook niet te ontharen, en heb nu een limited depth vagina, oftewel de brievenbus. Net als jij heb ik geen interesse in sexuele diepte werking om het zomaar te noemen. Dit, en een medische reden, vond ik het risico niet waard, en ben blij met mijn keuze.

Meerdere opties en keuzes verschillend van chirurg op chirurg, maak een wel overwogen keuze lieverd.
Gebruikersavatar
robin026
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 aug 2012, 11:23
Gender: Trans MtF
Locatie: arnhem

Re: de neo vagina zonder diepte

Bericht door robin026 »

nu na 11 weken vanaf operatie: genezing vrijwel klaar(miss nog wat zenuw verbindingen aan de binnenzijde).
Ik moet toch nog ff zeggen: nu ik het resultaat voel en zie (dr. Ozer) : Fantastisch mooi.
Ik ben super gelukkig
Anne V
Berichten: 368
Lid geworden op: 21 mei 2016, 00:01
Gender: Transgender

Re: de neo vagina zonder diepte

Bericht door Anne V »

Goed om te lezen Robin en erg fijn voor je.

Voor de ontharing heb ik van het VU te horen gekregen dat ook als je geen diepte wil dit volgens het standaard protocol moet.