Nieuwe chat! Zie dit topic.

SRS Verwachtingen

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Robyn
Berichten: 539
Lid geworden op: 21 feb 2014, 22:26
Gender: Trans MtF

Re: SRS Verwachtingen

Bericht door Robyn »

Danielle schreef:
Robyn schreef:Ik lees dat traplopen eerste tijd niet gaat, dit gaat voor mij in huis dan wel problematisch worden dan.. slaapkamer is boven..

Daarnaast moet ik huisdiertjes verzorgen (spinnen die in een bakje zitten) kan ik na operatie op geen enkele manier zitten zodat ik dit kan doen?
Ik heb na de week ziekenhuis bij mijn ouders gebivakkeerd en ben daar meermalen per dag de trap op en af gegaan. En ik wat toch echt een vaatdoekje die eerste weken. Gewoon rustig aan de trap zal niet zo'n probleem hoeven zijn, maar je doet het niet met een zware wasmand of boodschappen tas.

Zitten was wel een stuk lastiger. De eerste weken hield ik het met een zitring ongeveer een half uur aaneen vol. Het pijnpunt zit op je perineum, dan heb je een beeld.
Thanks, met een beetje voorbereiding kunnen de spinnen 2 weken met water. Dus na 1 week ziekenhuis en 1 week thuis, moet ik ze weer voeren. Ik zorg dan wel voor een tafeltje waar ik de boel op kan zetten.
Groetjes,
Robyn
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: SRS Verwachtingen

Bericht door Veronica »

Ykotja schreef: Ook hoor ik verhalen dat je bij blijft en dat je zelf op de operatietafel moet klimmen voordat je onder narcose gaat. Ik ben hier echt super bang voor en hoop eigenlijk dat ik kan regelen met het ziekenhuis dat mijn vriendin mee gaat naar de holding. Want daar moet je vaak ook een langere tijd wachten en ik denk niet dat ik dan goed rustig kan blijven.
Nou had ik nog geen SRS, wel een adamsappel correctie bij het VU en volgens hun werkt het bij een SRS precies hetzelfde als bij de correctie en andere operaties.

Je bent bij je bewustzijn tot aan de operatiekamer toe, ik moest dus zelf van de ene bed naar de ander in de operatiekamer, na de operatie echter verplaatsen hun jouw.

Bezoek mag mee naar het verblijf waar je met eventueel anderen ligt, echter net voor en net na de operatie ga je naar een andere kamer (naam vergeten) waar GEEN bezoek, partner, ouders enz mee mogen (aldus het VU tegenover mij).

Ze gaan jouw ook in die kamer ook voorbereiden voor de operatie dus ze plaatsen een infuus, checken je meerdere keren na en vragen ze meerdere keren wie je bent zodat hun weten dat ze de juiste persoon voor zich hebben, ook kun je van te voren als jij je meldt in hewt ziekenhuis bij de balie aangeven dat je kalmeringsmiddel wilt en ja dat helpt enorm (ik was heel erg gestrest, na die kalmeringsmiddel was ik mentaal dat nog steeds maar lichamelijk was ik een heel stuk kalmer).

Ik kreeg in ieder geval wel een warmtedeken in de operatiekamer, je bent daarnaast ook heel erg snel buiten westen en het meest enge gedeelte van allemaal waren de lampen in de operatiekamer en dat typische "operatie kamer" lucht.

Achteraf wordt je wakker in een uitslaapkamer waar ook geen bezoek mag komen, als ze merken dat je wakker bent checken je ze weer na en stellen paar vragen over hoe jij je voelt, als alles goed is mag je terug naar de zaal waar bezoek mag komen en waar je de rest van het verblijf in het ziekenhuis ook bent.

P.S. heb de namen van die kamers op het puntje van m'n tong, graag als iemand die namen weet laat het dan hier weten.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: SRS Verwachtingen

Bericht door Anon20190501 »

@Veronica: recovery?
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: SRS Verwachtingen

Bericht door Nate_0 »

Sigy schreef:@Veronica: recovery?
Das denk ik de verkoever in het nederlands... alleen mochten daar bij mij wel mensen bij zijn.
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
J1nny
Berichten: 720
Lid geworden op: 04 nov 2012, 14:43
Gender: Vrouw

Re: SRS Verwachtingen

Bericht door J1nny »

Verkoever in Alkmaar mag een (1) persoon per keer bij je komen...
Mijn lief was aan mijn zij...
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: SRS Verwachtingen

Bericht door Anon20180311 »

Sigy schreef:@Veronica: recovery?
Hoi Sigy,

Recovery = Ontwaakkamer in België.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: SRS Verwachtingen

Bericht door Veronica »

Nick schreef:
Sigy schreef:@Veronica: recovery?
Hoi Sigy,

Recovery = Ontwaakkamer in België.

Grtz Nick ;)
Waarschijnlijk dat ja.

In ieder geval mocht daar niemand bij zijn, maar je ligt daar alleen tot ze concluderen dat je naar je eigen zaal terug mag na een operatie.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: SRS Verwachtingen

Bericht door Anon20190122 »

Bij mij hadden ze pech ik kreeg een blauw pilletje en was op de gang voor de operatie ruimte al weg :sleeping-sleeping: wat ik helemaal niet erg vond.
Ik kwam bij op de operatietafel en moest daarna zelf in een bed klimmen wat me zonder hulp echt niet lukte en later op de kamer moest ik weer in een ander bed klimmen wat ik ook niet zo'n succes vond.
Maar goed het is voor mij al een halve eeuwigheid terug dus echt heel veel herinner ik me er ook niet meer van wat ook wel prima is!
Anouk
Berichten: 111
Lid geworden op: 04 mar 2016, 11:00
Gender: Vrouw

Re: SRS Verwachtingen

Bericht door Anouk »

Als je in het Vumc geopereerd wordt mag er geen bezoek/familie bij je op de verkoeverkamer (PACU, post-anaesthetic care unit) deze bevind zich net als de OK's op de 6de verdieping en is niet toegankelijk voor derden.
Nothing changes as everything changes
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: SRS Verwachtingen

Bericht door Simão »

Robyn schreef:Ik lees dat traplopen eerste tijd niet gaat, dit gaat voor mij in huis dan wel problematisch worden dan.. slaapkamer is boven..
Maar je hoeft toch niet boven te slapen?
Je kunt een bed beneden zetten of op een bank slapen.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark