Eerste dag HRT

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Plaats reactie
Nienke
Berichten: 359
Lid geworden op: 25 dec 2014, 09:32
Gender: Trans MtF

Re: Eerste dag HRT

Bericht door Nienke »

Blue schreef:Weer even een update:

Ik had nieuwe resultaten binnen van bloedonderzoek, ondanks dat ik de Cypro heb verlaagd naar 25mg is mijn T waarde 0.5 nmol/l dus 25mg is voor mij blijkbaar meer dan genoeg.

Maar tot mijn grote verbazing was mijn Estradiol waarde 53pmol/l wat nog lager is dan de meting voordat ik begon met HRT dus ik snap er werkelijk niets van. Het lijkt erop dat de pleisters geen enkel effect hebben op mijn E spiegel. 53 komt niet eens in de buurt van wat het zou moeten zijn.
Maar goed, ik heb vumc gebeld en gemaild, maar ja dan is het wachten tot ik teruggebeld word of antwoord op mijn mail krijg. Ik ga er vanuit dat de dosis verhoogd zal worden (misschien 2 pleisters of zo)

Hi Blue, ik ben gisteren ook begonnen met de HRT, mijn startdosis is idd 25, schijnt voor de meeste voldoende te zijn vertelden ze.
marianne
Berichten: 242
Lid geworden op: 15 apr 2016, 00:55
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Eerste dag HRT

Bericht door marianne »

Nienke schreef:
Blue schreef:Weer even een update:

Ik had nieuwe resultaten binnen van bloedonderzoek, ondanks dat ik de Cypro heb verlaagd naar 25mg is mijn T waarde 0.5 nmol/l dus 25mg is voor mij blijkbaar meer dan genoeg.

Hi Blue, ik ben gisteren ook begonnen met de HRT, mijn startdosis is idd 25, schijnt voor de meeste voldoende te zijn vertelden ze.
Ik gebruik 12,5 mg , en mijn niveau zit op 0.6 nmol/l
<body>
<!-- no body is perfect -->
</body>
Blue
Berichten: 214
Lid geworden op: 06 mar 2015, 10:20
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Eerste dag HRT

Bericht door Blue »

Sinds ik anderhalve pleister ben gaan plakken merk ik wel weer dat er iets veranderd en borst omvang heel iets is toegenomen, nu door het vumc op 150 microgram gezet. dus voortaan twee pleisters plakken, systen-50 en systen-100. Hopelijk word mijn oestrogeen spiegel nu wel goed, controle weer in september.
Cypro blijft op 25mg
Mirthe_s
Berichten: 400
Lid geworden op: 21 jan 2016, 18:37
Gender: Trans MtF

Re: Eerste dag HRT

Bericht door Mirthe_s »

Blue schreef: 27 jul 2017, 15:29 Sinds ik anderhalve pleister ben gaan plakken merk ik wel weer dat er iets veranderd en borst omvang heel iets is toegenomen, nu door het vumc op 150 microgram gezet. dus voortaan twee pleisters plakken, systen-50 en systen-100. Hopelijk word mijn oestrogeen spiegel nu wel goed, controle weer in september.
Cypro blijft op 25mg
Interessant. Bij mij is het niveau ook gedaald naar lager dan voor de HRT. Ik heb ook gemaild, maar nog geen reactie ontvangen.
Het lijkt mij dat bij mij de cypro ook omlaag kan, en een system-50 erbij.
Toch maar eens wachten op de reactie. Heb jij zelf contact opmoeten nemen nav deze resultaten? ik ben niet gebeld sinds juni, alleen de resultaten zijn geplaatst. Wel vreemd.
Blue
Berichten: 214
Lid geworden op: 06 mar 2015, 10:20
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Eerste dag HRT

Bericht door Blue »

Mirthe_s schreef: 27 jul 2017, 19:59
Blue schreef: 27 jul 2017, 15:29 Sinds ik anderhalve pleister ben gaan plakken merk ik wel weer dat er iets veranderd en borst omvang heel iets is toegenomen, nu door het vumc op 150 microgram gezet. dus voortaan twee pleisters plakken, systen-50 en systen-100. Hopelijk word mijn oestrogeen spiegel nu wel goed, controle weer in september.
Cypro blijft op 25mg
Interessant. Bij mij is het niveau ook gedaald naar lager dan voor de HRT. Ik heb ook gemaild, maar nog geen reactie ontvangen.
Het lijkt mij dat bij mij de cypro ook omlaag kan, en een system-50 erbij.
Toch maar eens wachten op de reactie. Heb jij zelf contact opmoeten nemen nav deze resultaten? ik ben niet gebeld sinds juni, alleen de resultaten zijn geplaatst. Wel vreemd.
In eerste instantie was mijn E te laag bij de 3mnd controle in maart , hierover gemaild en mijn bloedwaarden zouden gecontroleerd worden bij bezoek na 6 maanden HRT en zonodig dosering aangepast, normaal namelijk geen bloedonderzoek na 6mnd.
In april vervolgens weer gemaild ivm met mijn gemoedstoestand en vermoeden dat Cypro misschien te hoog was. Hierop kreeg ik geen antwoord dus heb ik zelf gehalveerd van 50 naar 25mg.
Bij 6 maanden bezoek (Juni) heb ik doorgegeven aan verpleegkundige dat ik cypro verlaagd had en kreeg te horen dat 25mg in de meeste gevallen voldoende is maar dat T ook gemeten zou worden voor de zekerheid. Dus die dag ook bloed geprikt voor alleen E en T waarden

T was inderdaad netjes laag met de 25mg, maar E was nog lager dan in maart, een paar weken later was er een telefonisch consult ingepland ivm de lage E waarde. Maar omdat er schijnbaar iets mis was met mijn bereikbaarheid was er opnieuw een telefonisch consult gepland. Toen heeft de endo doorgegeven dat ik er systen-50 bij krijg. en dus twee pleisters ga plakken. Eind sept wordt bloedwaarde weer gemeten (9mnd bezoek)

Overigens was mijn E te laag in maart (94pmol/l) maar had het nog wel effect op mijn lichaam. Maar de lage spiegel van 54pmol/l zoals gemeten in jun had totaal geen effect meer. Ik leek stil te staan en mijn huid werd ook weer minder zacht.
Jill
Berichten: 130
Lid geworden op: 16 jun 2017, 13:33
Gender: Trans MtF

Re: Eerste dag HRT

Bericht door Jill »

Gefeliciteerd Blue! Ik wens je een voorspoedige hormonale transitie.
Veerle Mertens schreef: 27 nov 2016, 16:57
Janice schreef:Ik heb ooit 100mg gehad, buiten de vermoeidheid die ik nu nog steeds heb op 50mg nergens last van. Is bij jullie je libido totaal verdwenen?
Sinds ik gestopt ben met de cyproteron is alles weer origineel hersteld. Liever dat dan de hele dag moeten slapen.
Wauw Veerle, bedankt voor de info. Ik dacht dat dit mijn lot was tot het einde des tijds. Ik kijk nu al uit naar de minder vermoeide dagen.
Blue
Berichten: 214
Lid geworden op: 06 mar 2015, 10:20
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Eerste dag HRT

Bericht door Blue »

Even een korte update :)

Sinds ik systen 50 + 100 gebruik en ze voornamelijk op de bovenarmen plak (nu 6 weken) begin ik duidelijk verschil te merken, mijn huid is nog zachter geworden en zie nu dat ik er langzaam maar zeker wat vrouwelijker uit begin te zien in mijn gezicht.
Ook zijn borstjes erg gevoelig geworden en heb ik het gevoel dat ze weer iets gegroeid zijn.

Volgende maand worden mijn bloedwaarden weer gecontroleerd maar ik heb het gevoel dat het nu wel goed zou moeten zijn.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Eerste dag HRT

Bericht door Anon20230219 »

Erg mooi dit te lezen, hoop dat de moontjes hun mooie werk vooral blijven doorzetten :)
Nienke
Berichten: 359
Lid geworden op: 25 dec 2014, 09:32
Gender: Trans MtF

Re: Eerste dag HRT

Bericht door Nienke »

Blue schreef: 24 aug 2017, 22:02 Even een korte update :)

Sinds ik systen 50 + 100 gebruik en ze voornamelijk op de bovenarmen plak (nu 6 weken) begin ik duidelijk verschil te merken, mijn huid is nog zachter geworden en zie nu dat ik er langzaam maar zeker wat vrouwelijker uit begin te zien in mijn gezicht.
Ook zijn borstjes erg gevoelig geworden en heb ik het gevoel dat ze weer iets gegroeid zijn.

Volgende maand worden mijn bloedwaarden weer gecontroleerd maar ik heb het gevoel dat het nu wel goed zou moeten zijn.
Hi Blue, hoe gaat het nu met je?

Groetjes Nienke
Blue
Berichten: 214
Lid geworden op: 06 mar 2015, 10:20
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Eerste dag HRT

Bericht door Blue »

Nienke schreef: 23 sep 2017, 16:18
Blue schreef: 24 aug 2017, 22:02 Even een korte update :)

Sinds ik systen 50 + 100 gebruik en ze voornamelijk op de bovenarmen plak (nu 6 weken) begin ik duidelijk verschil te merken, mijn huid is nog zachter geworden en zie nu dat ik er langzaam maar zeker wat vrouwelijker uit begin te zien in mijn gezicht.
Ook zijn borstjes erg gevoelig geworden en heb ik het gevoel dat ze weer iets gegroeid zijn.

Volgende maand worden mijn bloedwaarden weer gecontroleerd maar ik heb het gevoel dat het nu wel goed zou moeten zijn.
Hi Blue, hoe gaat het nu met je?

Groetjes Nienke
Het gaat nog steeds best goed, afgelopen week werd ik voor het eerst aangesproken met mevrouw zonder enige make-up. :D
Dus er is nu wel vooruitgang te zien, mijn borstjes zijn nog steeds erg gevoelig. En ik ben zowaar een paar kilo afgevallen.
Mijn overmatige haaruitval is gelukkig wel gestopt en is nu normaal zoals dat bij de meeste mensen het geval is. (10 á 20 haren per dag en iets meer na het wassen)
Wel heb ik toch nog last van stemmingswisselingen maar of dat door de hormonen komt door andere omstandigheden durf ik niet te zeggen.
Plaats reactie