Nieuwe chat! Zie dit topic.

Zorgen over operatie in de toekomst

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Zorgen over operatie in de toekomst

Bericht door Anon20190516 »

Andrea,alvast heel veel sterkte voor 22 dec. En een spoedig herstel!
:-)
Offline
andreagen
Berichten: 120
Lid geworden op: 18 nov 2016, 03:41
Gender: Vrouw
Locatie: purmerend

Re: Zorgen over operatie in de toekomst

Bericht door andreagen »

Dank je wel Rikki en neem van mij aan, dat de tijd tot jouw SRS-operatie sneller gaat als je zelf denkt. liefs andrea.
Veerle Mertens
Berichten: 94
Lid geworden op: 05 jun 2014, 18:17
Gender: Vrouw

Re: Zorgen over operatie in de toekomst

Bericht door Veerle Mertens »

Is het inschakelen van particuliere thuiszorg geen optie?
doll89
Berichten: 148
Lid geworden op: 30 jul 2014, 14:39
Gender: Vrouw

Re: Zorgen over operatie in de toekomst

Bericht door doll89 »

En als je op dat bed ligt na de operatie denk je misschien hoe komt dit ooit goed.. Maar eenmaal thuis en even op de been ben je zo weer de oude!
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Zorgen over operatie in de toekomst

Bericht door Anon20190516 »

Ooit lang geleden toen ik bij een bromfiets-ongeluk een been had gebroken,dacht ik ook dat het nooit meer goed ging komen,maar uiteindelijk liep ik gewoon weer als een kievit!
Thnx Doll89
Offline
Robyn
Berichten: 539
Lid geworden op: 21 feb 2014, 22:26
Gender: Trans MtF

Re: Zorgen over operatie in de toekomst

Bericht door Robyn »

Ik weet dat de laatste reactie tijdje geleden was, maar ik heb mn srs 2 weken geleden gehad, veel complicaties (zie topic in verborgen). Ondanks dat was ik al heel erg snel mobiel. Overdag op de bank zitten, traplopen etc gaat prima.
Groetjes,
Robyn
Gebruikersavatar
Alexandra
Berichten: 835
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:15
Gender: Vrouw

Re: Zorgen over operatie in de toekomst

Bericht door Alexandra »

Ik ben met de trein naar huis gegaan vanuit Alkmaar, en vanaf het station naar huis gelopen. 2 kilometer lopen ongeveer. Toen ik thuis was meteen naar de appie gegaan voor boodschappen, ook gelopen. Ging prima.

Maaltijden invriezen? Kost volgens mij net zoveel moeite om ze te bereiden als om ze op te warmen. :) Koken ging prima. Ik had mijn vriezer gewoon volgestopt met groenten, en die met een pannetje opgewarmd. Beetje pasta, aardappeltjes, of rijst erbij. 15 minuten. Klaar.

Met FFS hetzelfde, had niemand nodig. Met Taxi naar huis gegaan na 3 dagen in het ziekenhuis. En volgende dag alweer lopend boodschappen gedaan, met neuskapje, verband en nietjes in mijn hoofd. Ook zelf gekookt.

Maar, toegegeven, ik ben best wel diehard. Ik laat me niet kennen.
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Zorgen over operatie in de toekomst

Bericht door Ender »

nog last gehad dat je zo snel weer begonnen was ipv rust nemen Alexandra? of dat je herstel periode erg lang duurde?
Gebruikersavatar
Rianne
Berichten: 35
Lid geworden op: 23 sep 2012, 18:55
Gender: Transgender

Re: Zorgen over operatie in de toekomst

Bericht door Rianne »

Hai Rikki,

Bij mij is bij thuiskomst vooral de nasleep van de narcose erg tegengevallen. Dit heeft nog circa 1,5 week geduurd. Ik kon mij maar op 1 ding tegelijk focussen. Een leeg kopje of iets anders op tafel was mij zowaar al te veel. Ik zat 5 minuten tegen dat lege kopje aan te staren om het naar de keuken te brengen. Staat het uiteindelijk in de keuken. Daar moet nog wat mee gebeuren. O ja in de vaatwasser. Tv kijken lukte niet, er kwam bijvoorbeeld iets van journaal voorbij maar goed volgen deed ik niet.

In het ziekenhuis had ik nergens last van omdat alles voor mij geregeld werd. Dit zal wel voor iedereen anders zijn. Het lopen en traplopen ging prima verder bij mij. Ik heb geen speciaal bed gehad. Mijn bed had ik van te voren in de woonkamer op de begane grond neergezet. Achteraf gezien was dit voor mij thans niet echt nodig geweest.

Het herstel en de pijn is toch nog iets waar ik mij op verkeken heb. Nu na 2 maanden gaat het gelukkig eindelijk wat beter.
Vooral het dilateren kost zo veel tijd.

Wat is verder handig om in huis te hebben?
Glijmiddel. De bekkenbodem therapeut bij het VUMC raadt KY gel aan.
Schoonmaakmiddel in de badkamer voor de pelottes.
Genoeg schone handdoeken. Ik zou zeggen een stuk of 10 a 15, dan hoef je de eerste tijd niet te wassen.
Broekjes merk bijv. Absorin, fix Extra stretch (2x 5 stuks) te koop bij de apotheek. Deze gebruik ik nog steeds en heb hier veel profijt van! Je kunt ze gewoon wassen en opnieuw gebruiken.
Krukje voor in de douche. Ik heb er gewoon eentje van Ikea met plastic bovenkant, dit werkt prima.
maand- en/of kraamverband. Eventueel gaasjes 10x20 cm te koop bij de apotheek.
Lampje, klokje voor het dilateren bij je bed. En radio of iets anders ter vermaak van je tijd.
Paracetemol.
Diclofinac. Dit is verkrijgbaar bij de drogist. Hier is geen recept voor nodig. Dit krijg je blijkbaar niet mee van het ziekenhuis.

Heb je hier iets aan?
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Zorgen over operatie in de toekomst

Bericht door Emma »

Vwb diclofenac: de vrij verkrijgbare is diclofenac kalium. Deze werkt relatief kort. Diclofenac op recept is diclofenac natrium, met een wat langere werking. Diclofenac is niet altijd even fijn voor je maag. Overleg van tevoren met je huisarts...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]