Zorgen over operatie in de toekomst

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Zorgen over operatie in de toekomst

Bericht door Anon20190516 »

Het duurt nog even,half jaar ofzo,maar ik maak me nogal zorgen over de situatie na mijn toekomstige vaginaplasty.
Ik was in de veronderstelling dat je niet veel kon nadat je weer thuiskomt uit hef ziekenhuis en vroeg me af,of je dan thuiszorg ofzo kan krijgen.
Aangezien ik in de veronderstelling was dat het vu verwacht dat vrienden en familie je maar moeten helpen met wat huishouden en boodschappen.
Maar ook medische verzorging enzo,maak ik me zorgen over.heb mijn zorgverzekeraar gebeld en die zeggen dat je geen thuiszorg vergoed krijgt.
Heb contact opgenomen met mijn huisarts of ik via hun tegen die tijd iets kan regelen.misschien ben ik voorbarig,maar ik ben liever goed voorbereid.
Mijn huisarts heeft veel moeite voor mij gedaan,zij heeft zelfs contact opgenomen met de chirurg van de vu.deze heeft verteld dat je je thuis prima moet kunnen redden.mijn huisarts zei dat ik dan eventueel voor mijn ziekenhuisopname een aantal maaltijden zou kunnen koken en invriezen,zodat ik niet hoef te koken .dilateren en verzorging van de wonden leer je bij de vu en verder moet je je dus verder prima kunnen redden.is dit waar?kunnen dames die geopereerd zijn hier een licht op schijnen?voor mij komt het erop neer dat ik alleen woon er alleen voor sta.heb wel enkele vrienden/mijn naaste buren die in eerste instantie wel wat boodschappen kunnen doen.mijn familie hoef ik niets van te verwachten,die vinden het prima waar ik mee bezig ben,maar verder moet ik het maar alleen uitzoeken.ik dacht dat je na zo'n operatie alleen maar op bed lag en verder niet veel kon?
Onzeker en bang voor de dingen die komen gaan!liefs Rikki
Offline
Gebruikersavatar
Joon.1963
Berichten: 76
Lid geworden op: 13 dec 2016, 21:25
Gender: Vrouw
Locatie: Tegelen

Re: Zorgen over operatie in de toekomst

Bericht door Joon.1963 »

Dag Rikkie hier heb je wel goed over nagedacht zelf zit ik ook precies in de zelfde situatie, hoop wel dat we in de toekomst op thuiszorg kunnen verwachten.

groetjes

Jo-an
J170503jessica26
Berichten: 66
Lid geworden op: 30 aug 2014, 21:49
Gender: Trans MtF

Re: Zorgen over operatie in de toekomst

Bericht door J170503jessica26 »

hey rikki,

heb 6 weken geleden de operatie gehad. stond na dag 2 in het ziekenhuis al langs me bed heel het ziekenhuis af te lopen. als alles goed verloopt zonder complicaties kan je alles vrij snel zelf. doe zelf de boodschappen etc.
thuiszorg krijg je alleen als er nog echt wonden zijn die verzorgt moeten worden etc.
huishoudelijk hulp krijg je tegenwoordig zelden meer maar kon gelukkig alles zelf redelijk snel na de operatie.

greets jess
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Zorgen over operatie in de toekomst

Bericht door Anon20190516 »

Dank je wel Jessica voor je reactie.ik ben ietsje meer gerustgesteld nu,jouw verhaal onderstreept eigenlijk het verhaal wat mijn huisarts te horen heeft gekregen van de vu-chirurg
Gr.Rikki
Offline
doll89
Berichten: 148
Lid geworden op: 30 jul 2014, 14:39
Gender: Vrouw

Re: Zorgen over operatie in de toekomst

Bericht door doll89 »

Ik ben op een 25 juli geopereerd. 30 juli mocht ik naar huis en op 3 augustus was ik alweer bij een crematie aanwezig..
Ook ging ik na 2/2.5 weken alweer fietsen voorzichtig fietsen. Misschien onverstandig achteraf maar er is niks gebeurd.

Overdag heb ik nooit op bed gelegen, op de paar dagen verplichte rust in het ziekenhuis na. Ik deed een dag nadat ik thuis was alweer de afwas enzo, omdat ik het wel wou doen. Als je een auto hebt kun je ook prima kleine boodschappen doen als je je goed voelt.

Ik had wel vakantie en heb wel rustig aan gedaan en op de bank gelegen.

En ik heb dubbele operatie gehad, tegelijk mijn borsten en srs.

Het verschilt denk ik per persoon en hoe je lichaam reageert..
Gebruikersavatar
Venusss
Berichten: 577
Lid geworden op: 17 okt 2016, 23:12
Gender: Trans MtF
Locatie: omg. rotterdam

Re: Zorgen over operatie in de toekomst

Bericht door Venusss »

Je kan hier nog even kijken op de website van de overheid voor tips
www.regelhulp.nl
Liefs Iris
Als je niet gelukkig bent met jezelf kun je een ander ook niet gelukkig maken
Gebruikersavatar
Ylse
Berichten: 758
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: Zorgen over operatie in de toekomst

Bericht door Ylse »

Ik ben nu 8 weken geleden geopereerd en ben al weer aan het werk. Zij het dat ik rustig aan doe.

Je kan op voorhand bij de WMO een aanvraag indienen voor huishoudelijke hulp en eventueel thuiszorg. Die laatste verwacht ik niet dat je die nodig bent. Dilateren is echt niet heel ingewikkeld en als je voorzichtig aan doet blijven de hechtingen best wel zitten. Ik woon ook alleen en na een gesprek met een vertegenwoordigster van de WMO was het snel geregeld met de huishoudelijke hulp. Zij kunnen ook verder ondersteuning bieden bij eventuele andere hulp zaken.

Verder had ik via een hulpmiddelencentrale een hoog/laag bed met papagaai geregeld voor in de woonkamer. Dit omdat traplopen de eerste paar dagen best lastig kan zijn. Ook een douchestoel werd er op aanvraag bezorgd. Dat is namelijk ook wel fijn als je kan zitten tijdens het douchen.

Thuiszorg is bij mij niet nodig geweest.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Gebruikersavatar
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: Zorgen over operatie in de toekomst

Bericht door Cait »

Zitten vond ik echt niet chill, alleen liggen en staan, lopen etc, trap viel mee. Zitten echt niet
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Zorgen over operatie in de toekomst

Bericht door Anon20190516 »

Ylse,dank je voor de tip.ik ga zeker volgende week informeren bij mijn gemeente!
Venus en doll89,dank jullie wel voor jullie reactie!
Cait,jij ook bedankt......enne.....je avatar is vet schattig!
Mocht ik nog iemand vergeten zijn,ook bedankt!
Jullie informatie geeft mij een stuk rust in mijn hoofd.
Liefs Rikki
Offline
andreagen
Berichten: 120
Lid geworden op: 18 nov 2016, 03:41
Gender: Vrouw
Locatie: purmerend

Re: Zorgen over operatie in de toekomst

Bericht door andreagen »

Rikki, het is goed dat je ruim van tevoren aan veel dingen denkt en regelt, maar neem van mij aan dat het allemaal goed komt. Ik heb de afgelopen jaren ook veel dingen als probleem gezien, maar ik heb donderdag 22 december mijn SRS-operatie, en laat alles gelaten over me heen komen, met als gedachte de artsen weten wat ze doen en daarna zal alles wel goed komen