Borstvergroting vergoeding hoop?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Borstvergroting vergoeding hoop?

Bericht door Jannet V »

Heel veel gaat er wel goed maar dat het zoveel moeite moet kosten om een fatsoenlijke regeling te treffen voor hen die niet door kunnen zonder een borstvergroting is belachelijk. Gelukkig heb ik een paar jaar geleden besloten om m'n laatste spaarcenten te investeren.
Die idioten daar in Den Haag moeten haast maken maar ze snappen het niet. En dat gaat ten koste van ons.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Nisss
Berichten: 223
Lid geworden op: 17 aug 2016, 21:21
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Borstvergroting vergoeding hoop?

Bericht door Nisss »

M'n psycholoog bij de vu gaf aan dat mogelijk de volgende kabinet het zal oppakken. Ik ga er zelf vanuit dat het niet vergoed zal worden komende jaar/jaren. Sowieso wil ik het laten doen na 2,5 jaar hrt. Ik zit nu op 1,5 jaar en een beetje aan de hormoontherapie.

Ik wou dat je srs en borstvergroting tegelijk kon doen. Ben je meteen klaar met het belangrijkste.
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Borstvergroting vergoeding hoop?

Bericht door Jannet V »

Nisss schreef: 31 jul 2018, 22:24 Ik wou dat je srs en borstvergroting tegelijk kon doen. Ben je meteen klaar met het belangrijkste. AfbeeldingAfbeelding
Dat kan ook en wordt heel vaak gedaan.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Borstvergroting vergoeding hoop?

Bericht door Emma »

Nisss schreef: 31 jul 2018, 22:24 M'n psycholoog bij de vu gaf aan dat mogelijk de volgende kabinet het zal oppakken.
Edith Schippers heeft het destijds opgepakt, als minister van Volksgezondheid in het vorige kabinet. Het is nu aan de ambtenaren op het ministerie om het uit te werken. En het lijkt er dus op dat ze vrij ver zijn, maar niet zo ver als eerst werd beloofd.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Elise
Berichten: 916
Lid geworden op: 01 feb 2016, 14:01
Gender: Trans MtF

Re: Borstvergroting vergoeding hoop?

Bericht door Elise »

Lisa schreef: 31 jul 2018, 17:50 Dit is niet vergeten hoor. Niet door VWS en niet door Transvisie. Mijn contact bij VWS heeft me enkele weken geleden bevestigd dat de subsidieregeling inhoudelijk is vastgesteld, maar dat men meer tijd nodig heeft voor het inrichten van de aanvraag- en toekenningsprocessen. De criteria heb ik nog niet van VWS gekregen, maar ik heb wel de indruk dat er geen meetlinten of beauty-contests zullen komen om ‘gekeurd’ te worden voor toelating. Maar goed, hou me daar niet aan, want VWS heeft daarover nog niks losgelaten. Ik verwacht rond oktober meer info te hebben.
Dank je voor de update Lisa! Goed om te horen dat dit niet is blijven liggen in Den Haag.
Ylse
Berichten: 757
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: Borstvergroting vergoeding hoop?

Bericht door Ylse »

Emma schreef: 31 jul 2018, 22:49 En het lijkt er dus op dat ze vrij ver zijn, maar niet zo ver als eerst werd beloofd.
Ik ga er maar van uit dat het dit jaar niks meer gaat worden. Ik snap dat je het goed moet gaan uitwerken en dat er meer zaken liggen dat dit maar ik kon de gedachte van "Dan hebben ze maar mooi weer een jaartje gewonnen" helaas niet onderdrukken.

Verder is het eerst zien en dan geloven, ze hebben ons eerder blij gemaakt met een dooie mus.

Eerst maar eens vakantie vieren hierzo.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Plaats reactie