Borstvergroting vergoeding hoop?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Anon20190209
Berichten: 298
Lid geworden op: 30 apr 2014, 22:10
Gender: Vrouw

Re: Borstvergroting vergoeding hoop?

Bericht door Anon20190209 »

Achhh, hrt is ook kunstmatig, niets mis mee net als een borstvergroting :hug:
Borstvergroting met eigen vet bestaat al heel lang, alleen het nadeel is dat het vet op korte termijn wordt afgevoerd door het lichaam.....

Borst implantaten kunstmatig.... is hoe je het zelf ziet...
Zelf mijn eerste borstvergroting in het jaar 2000 en daarna nog een x aantal implantaatwissels.Nog nooit een seconde spijt gehad om de natuur een handje te helpen :wship:

Het kunstmatige zit h'm heel vaak in de verkeerde plaatsing, verkeerde cc's, type implantaat en nog het belangrijkste een plastisch chirurg die niet weet wat hij doet.... :roll:
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Borstvergroting vergoeding hoop?

Bericht door Fay »

Het kunstmatige zit in mijn hoofd in het implanteren van iets wat chemisch is gebrouwen, het verschil met moontjes is is dat die de natuur een handje helpen en siliconen fysiek worden toegevoegd

Fay
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Borstvergroting vergoeding hoop?

Bericht door Anon20190501 »

Hoe licht men er hier op dit forum soms ook overheen gaat, los van het al dan niet kunstmatig zijn, blijft een BVG een relatief zware ingreep met risico's op complicaties. Ik heb mezelf voorgenomen dat als ik met behulp van de HRT een "natuurlijk" B-tje bereik, geen BVG laat uitvoeren. Ook al zou (iets?) meer wellicht voor betere proporties zorgen. Er zijn belangrijker dingen in het leven dan het perfecte balkon. Waarmee ik ook bedoel: met het geld dat ik uitspaar door hopelijk geen BVG hoeven te nemen, kunnen mijn vriendin en ik belangrijker dingen doen.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: Borstvergroting vergoeding hoop?

Bericht door Dieuwertje »

Als ik een B bereik dan zou ik daar ook heel veel vrede mee hebben. De realiteit voor mij is dat die kans niet zo groot is. En dat denk ik een heleboel met mij. Vaak komen we niet verder dan een AA. De maat waarbij ikzelf denk dat is het nog niet en waarbij de staat (vervolgens de verzekeraars) denken, ha, net genoeg om niet te vergoeden (basis verzekering).
Maar wie weet. Hopen kan altijd. :) En dan nog: Eerst SRS en dan misschien ...
AnnaNannette
Berichten: 112
Lid geworden op: 24 aug 2017, 14:42
Gender: Vrouw

Re: Borstvergroting vergoeding hoop?

Bericht door AnnaNannette »

Ben toevallig recent bij het VU geweest voor vergroten borst met lichaamseigen weefsel. Dacht ook dat dat met vet zou gebeuren, maar bij mij vertelde Dr Smit dat ie een stuk spieren zou gebruiken van bij bovenarm of rug. Nu praat ik wel over correctie nadat implantaat verwijderd is vanwege kanker.
Elise
Berichten: 916
Lid geworden op: 01 feb 2016, 14:01
Gender: Trans MtF

Re: Borstvergroting vergoeding hoop?

Bericht door Elise »

Is hier nog nieuws over? Het lijkt zo akelig stil rondom de geplande vergoeding?
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Borstvergroting vergoeding hoop?

Bericht door Emma »

Ook Transvisie weet zo goed als niets, Elise...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Elise
Berichten: 916
Lid geworden op: 01 feb 2016, 14:01
Gender: Trans MtF

Re: Borstvergroting vergoeding hoop?

Bericht door Elise »

Emma schreef: 22 jul 2018, 10:44 Ook Transvisie weet zo goed als niets, Elise...
hmm als zij ook al niks weten dan is het echt akelig stil rondom de vergoeding. Als hete maar niet vergeten wordt dan.
Lisa
Berichten: 36
Lid geworden op: 28 nov 2012, 21:04
Gender: Trans MtF
Locatie: Amsterdam

Re: Borstvergroting vergoeding hoop?

Bericht door Lisa »

Dit is niet vergeten hoor. Niet door VWS en niet door Transvisie. Mijn contact bij VWS heeft me enkele weken geleden bevestigd dat de subsidieregeling inhoudelijk is vastgesteld, maar dat men meer tijd nodig heeft voor het inrichten van de aanvraag- en toekenningsprocessen. De criteria heb ik nog niet van VWS gekregen, maar ik heb wel de indruk dat er geen meetlinten of beauty-contests zullen komen om ‘gekeurd’ te worden voor toelating. Maar goed, hou me daar niet aan, want VWS heeft daarover nog niks losgelaten. Ik verwacht rond oktober meer info te hebben.
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Borstvergroting vergoeding hoop?

Bericht door Emma »

Dank je voor de update, Lisa! Ik had via meerdere wegen vernomen dat er nog weinig bekend was maar dat was ouder nieuws dan die enkele weken.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Plaats reactie