Nieuwe chat! Zie dit topic.

Borstvergroting vergoeding hoop?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Borstvergroting vergoeding hoop?

Bericht door Emma »

Klopt. En het lijkt dus ook heel erg eerlijk.

behalve dan dit soort verschillen:

Image
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Borstvergroting vergoeding hoop?

Bericht door Nate_0 »

Ook bij cisvrouwen zien A-cups er lang niet altijd zo uit ;)
meerdere zakken met zaagsel
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Borstvergroting vergoeding hoop?

Bericht door Janice »

Waarom worden wij altijd met cis-vrouwen vergeleken wanneer het hun uitkomt....
Anon20190209
Berichten: 298
Lid geworden op: 30 apr 2014, 22:10
Gender: Vrouw

Re: Borstvergroting vergoeding hoop?

Bericht door Anon20190209 »

Heb hier al eens eerder wat over gepost....
Wil je een borstvergroting en wil je een mogelijkheid dat het vergoed wordt ga dan niet zitten afwachten want dan gebeurd er echt helemaal niets....

Neem zelf het initiatief om een plastisch chirurg te raadplegen waar je van weet dat hij of zij een contract heeft met jou zorgverzekeraar. De meeste zelfstandige behandelcentra als bijvoorbeeld Bergman en Velthuis klinieken hebben met vrijwel alle verzekeraars een contract. Naast deze 2 zijn er echt nog meerdere. Die vind je heel makkelijk op de site van jouw zorgverzekeraar, onder het kopje zorgzoeker.

Als het om verzekerde zorg gaat als bijvoorbeeld Bergman Clinics doen zij voor jou de aanvraag voor een machtiging om zo de kosten vergoed te krijgen.

In 2012 ben ik bij de Bergman Clinics geweest voor een implantaat wissel. Hier is een aanvraag voor gedaan bij zorgverzekeraar en binnen 2 weken een goedkeuring.

Nu ook met de nieuwe regels onderneem jezelf niets dan gebeurd er ook helemaal niets. Dan blijven we hier discussiëren of het wel of niet vergoed wordt. Maar daar kom je dus alleen achter op het moment dat je er zelf ook wat tijd en aandacht aan besteed. Daar bedoeld ik mee, ga op consult bij een plastisch chirurg die een contract heeft met jouw zorgverzekeraar en laat hen een aanvraag voor vergoeding doen..

Oja mij implantaatwissel was voor een groter implantaat en een andere methode van plaasting. En ja alles werd vergoed heb niets zelf betaald....

Hoe ik het zie, ga je gelijk halen daar bereik he het meeste mee. Door afwachten en discussies voeren over de zogenaamde nieuwe wetgeving bereik je helemaal niets...

Groetjes Cher
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 972
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Borstvergroting vergoeding hoop?

Bericht door Danielle »

Een implantaatwissel wordt gezien als een medische noodzaak. Met exact zo'n casus is het hele vergoedingsballetje weer gaan rollen.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Anon20190209
Berichten: 298
Lid geworden op: 30 apr 2014, 22:10
Gender: Vrouw

Re: Borstvergroting vergoeding hoop?

Bericht door Anon20190209 »

Nee hoor implantaatwissel wordt ook gezien als een cosmetische ingreep.

Medische noodzaak geldt alleen als er sprake is van extreme kapelvorming klasse baker 3 en 4 zo zeg ik het effe uit mijn hoofd...

Was bij mij geen sprake van ging puur om een implantaatwissel om cosmetische reden.

Van 390cc naar 700 cc eerst boven de spier en nu dual plane..

Nogmaals onderneem jezelf niets gebeurd er ook niets dat geldt eigenlijk voor alle vergoedingen waar je aanspraak op wil maken. Het komt je niet aanwaaien je zal er zelf wat voor moeten doen. Wordt er niets aangevraagd bij een verzekeraar wordt er ook niets vergoed en krijg iemand eventueel ook geen afwijzing..
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Borstvergroting vergoeding hoop?

Bericht door Emma »

Stop nu eens met valse hoop geven! Een implantaatwissel is toch echt een heel andere ingreep, waarvoor veel meer vergoedingsmogelijkgeden zijn, en waar dus meer gaatjes in de regels zitten om toch vergoeding te krijgen ook als je niet voldoet.

Mocht je echt geen borstgroei hebben of op 1,1 cm klierweefsel zitten dan kun je het proberen, maar verder...

https://www.transgendernetwerk.nl/nos-f ... sprotheses
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Aliss
Berichten: 525
Lid geworden op: 15 nov 2013, 07:06
Gender: Vrouw
Locatie: Amsterdam

Re: Borstvergroting vergoeding hoop?

Bericht door Aliss »

Dan maar een consult afspraak plannen bij VU?
:hbeat: Decide that you want it more than you are afraid of it :hbeat: :hug:
Gebruikersavatar
Alexandra
Berichten: 835
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:15
Gender: Vrouw

Re: Borstvergroting vergoeding hoop?

Bericht door Alexandra »

Cher schreef:Heb hier al eens eerder wat over gepost....
Wil je een borstvergroting en wil je een mogelijkheid dat het vergoed wordt ga dan niet zitten afwachten want dan gebeurd er echt helemaal niets....

Neem zelf het initiatief om een plastisch chirurg te raadplegen waar je van weet dat hij of zij een contract heeft met jou zorgverzekeraar. De meeste zelfstandige behandelcentra als bijvoorbeeld Bergman en Velthuis klinieken hebben met vrijwel alle verzekeraars een contract. Naast deze 2 zijn er echt nog meerdere. Die vind je heel makkelijk op de site van jouw zorgverzekeraar, onder het kopje zorgzoeker.

Als het om verzekerde zorg gaat als bijvoorbeeld Bergman Clinics doen zij voor jou de aanvraag voor een machtiging om zo de kosten vergoed te krijgen.

In 2012 ben ik bij de Bergman Clinics geweest voor een implantaat wissel. Hier is een aanvraag voor gedaan bij zorgverzekeraar en binnen 2 weken een goedkeuring.

Nu ook met de nieuwe regels onderneem jezelf niets dan gebeurd er ook helemaal niets. Dan blijven we hier discussiëren of het wel of niet vergoed wordt. Maar daar kom je dus alleen achter op het moment dat je er zelf ook wat tijd en aandacht aan besteed. Daar bedoeld ik mee, ga op consult bij een plastisch chirurg die een contract heeft met jouw zorgverzekeraar en laat hen een aanvraag voor vergoeding doen..

Oja mij implantaatwissel was voor een groter implantaat en een andere methode van plaasting. En ja alles werd vergoed heb niets zelf betaald....

Hoe ik het zie, ga je gelijk halen daar bereik he het meeste mee. Door afwachten en discussies voeren over de zogenaamde nieuwe wetgeving bereik je helemaal niets...

Groetjes Cher
Ben het met je eens. Durven vragen en doorzetten. Zo is het ook gelukt met aangezichtschirurgie. Als ik niks had gedaan/doorgevraagd dan had ik het waarschijnlijk nooit gehad omdat de regels veel strenger zijn dan dat ze op mij zijn toegepast. Soms geven verzekeraars ook uit coulance een vergoeding, buiten de regels om. Dus in die zin, zou ik zeggen: probeer het, niet geschoten altijd mis! :)

Zelf hoef ik (gelukkig) geen borst vergroting. Ik heb heb een 95B, bijna C. En ben er redelijk tevreden mee. Niet groot, maar precies goed. Maar kan me voorstellen dat als je een AA hebt, dat je echt wel een setje borsten wilt...
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Borstvergroting vergoeding hoop?

Bericht door Emma »

Durven vragen en doorzetten is echt niet van toepassing hier omdat de onderliggende regels totaal verschillend zijn. Volgens de regels moet FFS vergoed worden als je aan een aantal onmeetbare regels voldoet. Dat maakt het op het eerste gezicht moeilijk met vergoeden maar in de praktijk valt dat mee. Vergoeding krijgen is niet altijd makkelijk, maar inderdaad, een kwestie van vragen, volhouden en volharden,

Voor de BVG is één meetbaar criterium bedacht. En daar valt iedereen die een beetje borstgroei bij zichzelf ontwaart buiten. Dan kun je op je kop gaan staan, maar met een meetbaar criterium is nee gewoon nee.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]