Nieuwe chat! Zie dit topic.

Borstvergroting vergoeding hoop?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Aliss
Berichten: 525
Lid geworden op: 15 nov 2013, 07:06
Gender: Vrouw
Locatie: Amsterdam

Re: Borstvergroting vergoeding hoop?

Bericht door Aliss »

Is er nieuws op het gebied van vergoeding?
:hbeat: Decide that you want it more than you are afraid of it :hbeat: :hug:
AnnaNannette
Berichten: 112
Lid geworden op: 24 aug 2017, 14:42
Gender: Vrouw

Re: Borstvergroting vergoeding hoop?

Bericht door AnnaNannette »

Ja, als het goed is komt er vanaf 1 januari vergoeding van bvg voor transvrouwrn in de vorm van een subsidie, enige tijd geleden al in het nieuws geweest. Het is in de vorm van subsidie om specifiek de doelgroep te bereiken, via basisverzekering hadden ook cis-vrouwen met weinig borstvorming aanspraak kinnen maken
Gebruikersavatar
Aliss
Berichten: 525
Lid geworden op: 15 nov 2013, 07:06
Gender: Vrouw
Locatie: Amsterdam

Re: Borstvergroting vergoeding hoop?

Bericht door Aliss »

Aww wat fijn om te horen! :) zo snel mogelijk eens afspraak maken bij de poli v dan! :)
:hbeat: Decide that you want it more than you are afraid of it :hbeat: :hug:
AnnaNannette
Berichten: 112
Lid geworden op: 24 aug 2017, 14:42
Gender: Vrouw

Re: Borstvergroting vergoeding hoop?

Bericht door AnnaNannette »

Gisteren bij poli K geweest en daar kwam het regelmatig op het scherm voorbij
Gebruikersavatar
Ylse
Berichten: 757
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: Borstvergroting vergoeding hoop?

Bericht door Ylse »

Waar ik nu benieuwd naar ben is hoe gaat deze vergoeding dan lopen? Moet je een aanvraag doen bij je zorgverzekeraar? Of kan de plastisch chirurg een aanvraag doen bij een overheidsinstantie? En hoe lang van te voren kan je die aanvraag indienen?

Ik heb zojuist mijn zorgverzekeraar gebeld en die geven aan dat als het via de basisverzekering zou gaan lopen de bekendmaking op prinsjesdag zal plaatsvinden. Voor aanvullende verzekering, waar ik niet van uit ga, zal het in het eindejaarsoffensief (klantjes winnen) bekend worden gemaakt.

Kortom, de zorgverzekeraar weet het ook nog niet, of deelt de informatie nog niet.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Gebruikersavatar
Aliss
Berichten: 525
Lid geworden op: 15 nov 2013, 07:06
Gender: Vrouw
Locatie: Amsterdam

Re: Borstvergroting vergoeding hoop?

Bericht door Aliss »

Ik ben ook benieuwd! :)
:hbeat: Decide that you want it more than you are afraid of it :hbeat: :hug:
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 972
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Borstvergroting vergoeding hoop?

Bericht door Danielle »

Er zijn nog altijd geen details over de subsidieregeling bekend. Ook niet bij de poli plastische chirurgie van het VUmc, ik heb het afgelopen donderdag nog gevraag. Schippers heeft iets geroepen, maar de verdere uitwerking laat op zich wachten.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Borstvergroting vergoeding hoop?

Bericht door Fay »

Niemand geen probleem met het kunstmatige gehalte ervan en risicos? en om de zoveel jaar vervangen?k heb ook amper wat, maar ik ga niet onder het mes om me kunstmatig aan te passen, mocht het met buikvet of ander vet , dus natuurlijker, aangepast kunnen worden ga ik dat zeer overwegen, totdat, de spiegel mijden

Fay
Gebruikersavatar
Ylse
Berichten: 757
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: Borstvergroting vergoeding hoop?

Bericht door Ylse »

Fay schreef: 25 sep 2017, 20:04 Niemand geen probleem met het kunstmatige gehalte ervan en risicos? en om de zoveel jaar vervangen?k heb ook amper wat, maar ik ga niet onder het mes om me kunstmatig aan te passen, mocht het met buikvet of ander vet , dus natuurlijker, aangepast kunnen worden ga ik dat zeer overwegen, totdat, de spiegel mijden

Fay
Spiegel mijden ga ik zeker niet doen. Ik ben zo klaar met die protheses die zweterig aanvoelen, die je een deel van je vrijheid beperken ( ik wil gewoon ook kleren aan met een decolleté ). En wil ik ook gewoon naakt kunnen rondlopen als ik weer eens gesport heb en ga douchen op de sportschool. Ik merk dat ik me nu wat geneer voor het feit dat ik geen of amper tieten heb.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Borstvergroting vergoeding hoop?

Bericht door Fay »

Ik geneer me ook maar nochtans ziet niemand hoe het werkelijk is behalve ik, de zomer is voorbij en het is een verademing voor mij, want het betekent meer kleren aankunnen, zonder het snikheet te krijgen, klinkt als verstoppen en dat is het ook, weet ook niet goed hoe ik er mee moet dealen, het is in geen verhouding en dat doet au maar ik ga geen borstvergroting laten doen in de klassieke zin (ok misschien ga ik eens overstag. tenzij er een andere oplossing komt, uit den hoge hoed je weet maar nooit

Fay