FFS: facialteam.eu/

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Heleen Vrukalakos
Berichten: 71
Lid geworden op: 30 jul 2016, 19:41
Gender: Trans MtF
Locatie: Achterhoek

Re: FFS: facialteam.eu/

Bericht door Heleen Vrukalakos »

Alexandra schreef: 21 mar 2017, 19:32 Ik heb toen (2012) ook een virtualFFS laten doen. Was grappig, maar achteraf heeft het niet veel geholpen bij de daadwerkelijke FFS. En het is ook nooit zo geworden... het is beter geworden. :) maar, het is wel leuk om het te laten doen. Ja, 300 euro's is wel wat veel.. maar volgens mij is het nu haar werk geworden, in plaats van een bijbaantje.

Wat Emma zegt, je zal overal verhalen lezen, voor en tegen. Ze zijn allemaal goed. In het buitenland heb ik alleen een voorstel gehad van Bart, 2pass.

Maar ik heb het gewoon in Rijnstate Arnhem laten doen op de afdeling aangezichtschirurgie. Ben echt tevreden. Mijn chirurg stelde andere dingen voor dan 2pass. In plaats van implantaten (wat ze in het buitenland doen) gaf hij mij de optie om de jukbeenderen door te zagen en te draaien. Is beter, want met implantaten is er weer een risico op (bacteriële) infecties, asymmetrie en dat soort toestanden. Wil je niet. Zeker niet als je huid zeer gevoelig is, wat in mijn geval zo is.Mijn huid verstoot al een onderhuidse hechting, wat pukkels oplevert. Ik kreeg ook een veel betere analyse van mijn gelaat, en een 3D scan/mri van mij schedel.

Ook veel goedkoper dan het buitenland trouwens. Bijna even duur als een SRS, tussen de 7.000-8.000. In het buitenland moet je rekenen op minimaal 10.000, en als je alles wilt doen, dan zit je al snel tussen de 20.000-40.000. Alleen de kaak kan al 15.000 euro kosten.

Daarnaast is het voor de meeste klinieken niet toestaan om langer dan een x aantal uur te opereren. (6 uur dacht ik?). In een ziekenhuis mag dat veel langer. In mijn geval 9 uur, met 12 uur narcose. (de beste man moet ook een bammetje eten)
Via wie en hoe heb jij dit geregeld ? ik wilde je pb-tje doen maar dat ging niet dus hoop ik dat je het zo leest .
Grt H