Nieuwe chat! Zie dit topic.

Aangekomen tijdens HRT

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Mirthe_s
Berichten: 400
Lid geworden op: 21 jan 2016, 18:37
Gender: Trans MtF

Re: Aangekomen tijdens HRT

Bericht door Mirthe_s »

Nate_0 schreef:Een aantal kilo aankomen/meer vetweefsel hebben betekent niet meteen dat je ook niet meer slank bent, hè ;) Omdat het over het hele lichaam verdeelt valt het niet zo op. Je wordt er alleen wat ronder/zachter door wat wél een groot verschil maakt in hoe je gelezen wordt.
Dat is waar. En dat is ook wel fijn natuurlijk. Het vreemde is dat het daadwerkelijk mijn buik is. Mijn jurkjes vallen nu al raar daardoor :(
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Aangekomen tijdens HRT

Bericht door Nate_0 »

Waar op je buik zit het, Mirthe?
meerdere zakken met zaagsel
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Aangekomen tijdens HRT

Bericht door Anon20190501 »

Guilty as charged.

3 kilo op 4 maanden tijd, terwijl vroeger mijn gewicht ultra stabiel was.

De oorzaak is echter slechts indirect de HRT, maar eerder mijn sedert de start van HRT permanent aanwezige sugar craving. Waar ik helaas al te vaak aan toegeef.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1262
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Aangekomen tijdens HRT

Bericht door Jeste »

Het vervelendste van een dikke buik vind ik dat er dan in mijn geval meer buik dan borst is. Borsten heb ik namelijk ook nauwelijks.
Door beter op de calorie-inname te letten en extra veel te bewegen, is de dikke buik inmiddels weer weg, maar voor de borsten is het ook niet goed geweest, zo lijkt het. Maar ook al zijn de borsten iets groter; met een dikke buik valt dat nauwelijks op.

Nog een tip voor wie minder wil eten (bij mij werkt het): Eet de hoofdmaaltijd al vroeg op de dag, zodat er geen trek meer is in tussendoortjes. Als ik aan het einde van de ochtens al een flinke maaltijd neem met veel groenten, dan heb ik later op de middag aan een stukje fruit genoeg. En... om eerlijk te zijn nog een paar koekjes en chocolaatjes, bij thee en een boek voor dat ik ga slapen. Maar dat kan, gezien mijn gewicht, best. Wat heel erg belangrijk is bij eten: Eet met aandacht. Niet even snel, maar neem er de tijd voor. Ga zitten, laat je niet afleiden en laat de smaak echt, maar dan ook echt, goed doordringen.
→ En vergeet het ontbijt niet aan het begin van de dag. Geef dat ook weer de volle aandacht.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Gebruikersavatar
Mirthe_s
Berichten: 400
Lid geworden op: 21 jan 2016, 18:37
Gender: Trans MtF

Re: Aangekomen tijdens HRT

Bericht door Mirthe_s »

Het goede nieuws is dat ik nu stabiel lijk te blijven op 70kg :)
NaomiClareNL
Berichten: 657
Lid geworden op: 01 apr 2012, 01:49
Gender: Vrouw
Locatie: Rotterdam

Re: Aangekomen tijdens HRT

Bericht door NaomiClareNL »

Bij het ontdekken dat ik transgender ben, juli 2008, woog ik 90 kg. Heb dat naar 82 kg weten terug te brengen in mei 2011. In augustus crashte ik hormonaal en was even geestelijk afwezig. Leven op letterlijk een appel en een ei ging ik naar 77 kg. Een half jaar later zat ik op 95... Ik ben nooit meer onder de 92 geweest en heb ook nooit meer de energie gehad die ik voor de crash en zeker voor de burn-out in juli 2008 had. Naar schatting is 5% van dat vet op de billen en heupen gekomen (en verdwijnt van tijd tot tijd en komt weer terug) en de rest op een enorme "mannelijke" buik: model appel met alle vet lekker ongezond rond de organen en dus onbereikbaar voor transplantatie naar de niet-bestaande borsten.
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
Gebruikersavatar
Tanja
Berichten: 308
Lid geworden op: 06 nov 2012, 19:51
Gender: Trans MtF
Locatie: rotterdam

Re: Aangekomen tijdens HRT

Bericht door Tanja »

Ik droom ervan om een paar kilo aan te komen. Met mijn 179cm en 72kg en een zeer slank uiterlijk zou ik wel wat meer billen en bovenbenen willen hebben. Door allerlei narigheid wat ik eerst op moet lossen zit ik helaas nog steeds niet aan de moontjes tja. Heb wel een doosje Microgynon 30 liggen (anticonceptie) maar durf er eerlijk gezegd niet aan te beginnen vanwege de mogelijke bijwerkingen. Aan de andere kant zou het wel lekker zijn als de vetverdeling hierdoor zou veranderen maar heb te weinig info.
Waarom heb ik het mezelf zo moeilijk gemaakt?? Omdat ik waarschijnlijk een domme doos ben die het allemaal wel dacht te kunnen verdringen :fpalm:
Daphne_be
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 sep 2017, 21:51
Gender: Transgender
Locatie: België

Re: Aangekomen tijdens HRT

Bericht door Daphne_be »

misschien een beetje een late reactie, maar volgens een presentatie die ik onlangs bijgewoond heb van prof. T'Sjoen (UZ Gent) zou de gemiddelde gewichtstoename voor zowel MtF als FtM zo'n 3% van het lichaamsgewicht bedragen...
And it feels like me on a good day!
Gebruikersavatar
Nisss
Berichten: 223
Lid geworden op: 17 aug 2016, 21:21
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Aangekomen tijdens HRT

Bericht door Nisss »

Tanja schreef:Ik droom ervan om een paar kilo aan te komen. Met mijn 179cm en 72kg en een zeer slank uiterlijk zou ik wel wat meer billen en bovenbenen willen hebben. Door allerlei narigheid wat ik eerst op moet lossen zit ik helaas nog steeds niet aan de moontjes tja. Heb wel een doosje Microgynon 30 liggen (anticonceptie) maar durf er eerlijk gezegd niet aan te beginnen vanwege de mogelijke bijwerkingen. Aan de andere kant zou het wel lekker zijn als de vetverdeling hierdoor zou veranderen maar heb te weinig info.
Ik woog voor de hormonen 68kg en mijn lengte is 177cm. Nu ik aan de hormonen ben begonnen ben ik 10 kg aangekomen 🤣🤣. Het komt vooral door minder bewegen en iets meer eten. Komende maanden ga ik wel weer proberen af te vallen.

Dat met vet verdeling duurt langer dan je denkt. Ik heb nu dus een buikje (niet echt zichtbaar als ik opsta). Daarnaast wel een grotere achterwerk, iets bredere heupen, dikkere benen en een A cup.

Omdat het tijd kost om te ontwikkelen denk ik dat 1 maandje hormonen niet veel kan doen. Plus je moet echt je bloedprikken om achter te komen of het goed zit qua hormoonhuishouding.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk


Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Aangekomen tijdens HRT

Bericht door Jer158 »

Daphne_be schreef: 01 dec 2017, 23:32 misschien een beetje een late reactie, maar volgens een presentatie die ik onlangs bijgewoond heb van prof. T'Sjoen (UZ Gent) zou de gemiddelde gewichtstoename voor zowel MtF als FtM zo'n 3% van het lichaamsgewicht bedragen...
Is dat dan gemiddeld voor MTF en FTM samen? Of gemiddeld voor MTF, en gemiddeld voor FTM?
Hung her from the branches of a mango tree