Start medisch traject SRS

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Anon20190209
Berichten: 298
Lid geworden op: 30 apr 2014, 22:10
Gender: Vrouw

Re: Start medisch traject SRS

Bericht door Anon20190209 »

In mijn tijd werd er niet eens over dilateren gesproken, dan heb ik het over het VU rond het jaar 2000. Ben toen zelf maar aan de slag gegaan maar dat was echt maanden na de srs. Nu zoveel jaar later een diepte van nog steeds 16 cm.

Zou me er daarom niet druk om maken, brood moet ook op de plank komen, dus gaat helemaal goedkomen.

Alvast heel veel succes en sterkte,

Groetjes Cher
Gebruikersavatar
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Start medisch traject SRS

Bericht door Marijn »

Spannend. Succes alvast!
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
TessB
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 okt 2015, 15:55
Gender: Trans MtF
Locatie: Nijmegen

Re: Start medisch traject SRS

Bericht door TessB »

Let op met het aannemen van advies van mensen die bij een andere chirurg zijn geweest. Ik bedoel het niet flauw, maar de techniek die bij jou gebruikt gaat worden kent een eigen schema en intensiteit voor dilateren. Een ander schema volgen of niet dilateren kan leiden tot (permanent) verlies van diepte.

Dat gezegd hebbende, de totale tijd voot dilateren is 150 minuten (2,5 uur) per dag. Niemand houdt dat met drie sessies per dag vol als je er ook bij werkt. Je hoort wel vaak dat patiënten van Chettawut na drie maanden naar twee keer per dag gaan en zes maanden tot een jaar naar een keer per dag. Als je al eerder wil teruggaan qua aantal sessies, kun je ook twee sessies van 75 minuten (of iets korter) doen. Dat bedoelt het team van Chet met twee keer dag. Minder sessies, zelfde tijd. Veel patiënten doen het echter anders en verkorten op den duur ook de tijd. Op zich is dat geen probleem, zolang het dilateren maar niet lastiger wordt. Je kunt dat wel op gevoel doen. Ik heb het nog niet geprobeerd, maar als je een keer kunt overslaan zonder dat het moeilijker wordt, kun je dat vaker doen. Anders moet je het bij meer houden.

Bij mij zijn de tweede en derde sessie makkelijk, maar kost de eerste (na het slapen) wat meer moeite. Het duurt langer voordat ik op diepte kom. Tegen januari overweeg ik naar twee keer per dag te gaan (misschien 60 minuten) in verband met werk, maar in het weekend bij drie te blijven. In het begin vraag je je af hoe je volhoudt, maar het wordt snel minder ongemakkelijk/pijnlijk. Ik vond #2 in het begin (vorige week maandag) na 10 minuten best heftig. Nu hou ik #2 er makkelijk 20 minuten in en lijkt de komende stap naar 30 minuten wel mee te vallen. De eerste drie maanden zijn overigens het belangrijkste qua genezing, maar hoe snel je minder kunt dilateren is ook wat dat betreft vrij persoonlijk.

Don't worry, het went vrij snel :).
Gebruikersavatar
Jill
Berichten: 130
Lid geworden op: 16 jun 2017, 13:33
Gender: Trans MtF

Re: Start medisch traject SRS

Bericht door Jill »

Pfoei dit is even slikken ik ben gestopt met de testoblocker en oestropatches 2 weken van te voren en nu komen de zwarte haartjes aan weer te voorschijn op mijn gezicht,.. gaat lekker hier ;-;. Ben aangekomen in het hotel in bangkok. Ik zal binnenkort een topic openen met mijn ervaringen, ben nu al aan het schrijven! (Met pen en papier, ja dat bestaat nog!)

Hebben jullie ook zoveel last van die testo blockloze 2 weken gehad? Of hoefde ik helemaal niet te stoppen met de testoblockers? Mij werd verteld van wel. Ik heb het altijd maar gevaarlijk gevonden om te doen.
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: Start medisch traject SRS

Bericht door diederique »

Succes komende tijd. Wordt vast wat moois daar in Thailand.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
TessB
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 okt 2015, 15:55
Gender: Trans MtF
Locatie: Nijmegen

Re: Start medisch traject SRS

Bericht door TessB »

Jill schreef: 06 dec 2017, 07:49 Hebben jullie ook zoveel last van die testo blockloze 2 weken gehad? Of hoefde ik helemaal niet te stoppen met de testoblockers? Mij werd verteld van wel. Ik heb het altijd maar gevaarlijk gevonden om te doen.
Ok, ik heb een klein beetje vals gespeeld. Ik heb de dosering van mijn hormonen (zowel blokkers als oestrogeen) twee weken voor vertrek gehalveerd en een week voor vertrek ben ik gestopt. Waarom? De halfwaardetijd van cypro is dusdanig dat ik dacht dat die halve dosis er binnen een week wel uit zou zijn. Niets ernstigs gebeurt. Ik zou alleen onder geen beding door zijn gegaan tot de operatie. De kliniek is vrij expliciet in dat je moet stoppen en na je operatie heb je het in principe toch niet meer nodig. Wat mij betreft is daar dan ook weinig gevaarlijks aan.

Oestrogeen is een ander verhaal. Ik neem aan dat je pleisters voor de zekerheid hebt meegenomen? Een aantal vrouwen klaagde erg over de ontwenningsverschijnselen en baalden dat ze het niet mee hadden genomen. Iets met opvliegers enzo. Mocht je Oestrogel nodig hebben, dat kun je halen bij Tsuruha (luchtbrug naar Seacon Square pakken, rechtdoor bij de eerste roltrappen, linksaf bij de volgende roltrappen en dan zit het ergens aan je linkerzijde als je even doorloopt).

Wat die zwarte haartjes betreft: wanneer ben je voor het laatst gaan laseren? Ik heb dat dus in de week voor vertrek gedaan en er weinig last van gehad in de 'testoloze' weken. De teruggroei begon pas weer toen ik terug kwam in het hotel na de operatie. Er lijkt nu wat meer haar te zitten, maar daarbij geldt ook mij volgende sessie acht weken na de vorige plaatsvindt. Misschien heeft de testo (of de afwezigheid daarvan) effect gehad. Ik durf dat alleen niet met zekerheid te zeggen. Het kan ook aan andere factoren liggen. Staar je vooral niet dood op dat gebrek aan blokkers.

Alvast heel veel sterkte!
Gebruikersavatar
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Start medisch traject SRS

Bericht door Marijn »

Spannend, veel sterkte en succes met de operatie.
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Start medisch traject SRS

Bericht door Arike »

Veel sterkte en voorspoed in Bangkok, Jill !
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Gebruikersavatar
Jill
Berichten: 130
Lid geworden op: 16 jun 2017, 13:33
Gender: Trans MtF

Re: Start medisch traject SRS

Bericht door Jill »

Dank jullie allemaal voor de lieve woorden en steun! Ik maak me meer zorgen om mijn hormoon spiegel dan operatie. Ik heb het gevoel dat ik kleinere borsten heb en mijn gelaatshaar weer wat actiever is geworden, as stated before. *EDIT* Oh en puisten!!! *EDIT*

Dus wat betreft srs zit t wel goed vandaag begint mijn bowel cleansing schedule, we zijn zo dicht bij! 11e wordt ik geopereerd. Mijn Thai dagboekje begint aardig te vullen! Dus ik verwacht op een schijt-dag om te compileren en mijn Waar een Jill is is een weg topic af te trappen. En daarin beschrijf ik persoonlijk mijn ervaring en hier en daar wat informatie. Met de opmaak die Tess ook hanteerd. Het wordt een Xmas versie aan het eind van mijn reis in Bangkok aangezien we tijdens de december maanden hier nog verblijven.
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Start medisch traject SRS

Bericht door Anon20190122 »

De hormonen moet je nu je niet al te druk om maken dit is je transitie tijd.
Pas na je srs kan je echt naar een vrouwelijke situatie als je de testosteron fabriek kwijt bent pas dan ga je echt een balans tussen de testosteron van je bijnieren, oestrogeen van je hersenen en hrt krijgen.