Nieuwe chat! Zie dit topic.

Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door Anon20210626 »

aldus sprak de zelfaangestelde modder eter...........

normaal zeg ik " WOEF" op zo'n reactie , overigens ........
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door Emma »

En nu is het klaar.ik wilde nog on-topic reageren, maar een slotje lijkt me beter.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door Emma »

Als we on-topic verder kunnen, graag, dan open ik het weer, op verzoek.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Yasmine
Berichten: 123
Lid geworden op: 25 nov 2013, 12:26
Gender: Vrouw

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door Yasmine »

Linda schreef: 16 sep 2017, 13:23 Ik ben nu 1 maand bezig met Oestrogel smeren. Zijn er hier mensen die dit ook gebruiken en wat is het resultaat en hoe lang duurt het eer er resultaat is. En hoe kan je merken dat er wat gaande is ?
Ik slik ook Hop capsules,geen anti testosteron
Ik gebruik het al een paar jaar. Het resultaat is voor mij niet anders dan toen ik nog oestrogeen in pilvorm nam. Maar goed, ik ben al 6 jaar post-op en de laatste paar jaar is alles redelijk stabiel.
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door Anon20190516 »

Lisa1973 schreef: 27 jun 2018, 20:54
janine2363 schreef: 27 jun 2018, 19:49
Lisa1973 schreef: 27 jun 2018, 00:32 En helaas is België ook geen optie daar men toch om een recept gaat vragen ben ik inmiddels achter.
Had wel een site gevonden waar dat niet werd gevraagd maar dan betaal je voor 1 tube 78 euro terwijl hier in Nederland deze per 2 stuks worden verkocht voor rond de 15 euro.
Nou dan zou ik een commerce moeten gaan beginnen want zo'n pakket met 2 dingessen kost mij Euro 1,71 (maar een doosje estrofem weer Euro 29,-)
In Nederland is Oestrogel nog niet officieel goed gekeurd en dus moet het zelf worden betaald,ergens volgend jaar oktober dan zal Nederland ietsje meer wakker zijn en zal men de tubes gaan vergoeden.
Vergoedingen van Nederland en België gaan niet met elkaar op al vind ik 1,71 voor 2 tubes wel aan de lage kant...een beetje goede nacht of dagcremé koop je daar niet voor.
7@Lisa1973 hoe weet je dat eigenlijk van die vergoeding ?
Offline
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 jan 2016, 12:47
Gender: Non-binair
Locatie: Friesland

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door Roland »

Wat is het verschil tussen pleister en gel dan?
Omdat bij niet iedereen de pleister goed werkt of huiduitslag van krijgt?

Ik gebruik 1 pleister 50 systen om de 3 en halve dag (2 in de week)
Mijn oestrogenen is rond de 240
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door Anon20200101 »

Ik overweeg oestrogel ook, maar eerst maar eens verder praten met m'n endo.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door Anon20230219 »

Rikki schreef: 19 feb 2019, 15:01
Lisa1973 schreef: 27 jun 2018, 20:54
janine2363 schreef: 27 jun 2018, 19:49

Nou dan zou ik een commerce moeten gaan beginnen want zo'n pakket met 2 dingessen kost mij Euro 1,71 (maar een doosje estrofem weer Euro 29,-)
In Nederland is Oestrogel nog niet officieel goed gekeurd en dus moet het zelf worden betaald,ergens volgend jaar oktober dan zal Nederland ietsje meer wakker zijn en zal men de tubes gaan vergoeden.
Vergoedingen van Nederland en België gaan niet met elkaar op al vind ik 1,71 voor 2 tubes wel aan de lage kant...een beetje goede nacht of dagcremé koop je daar niet voor.
7@Lisa1973 hoe weet je dat eigenlijk van die vergoeding ?
Nou ik heb inmiddels contact gehad met mijn Endo en zij stelt voor om het met de pleisters nog even aan te kijken.
Ik blijf het nog een maandje aankijken en anders toch maar de gel welke je zelf moet vergoeden tot ongeveer oktober dit jaar, dan zou het net als pleisters vergoed gaan worden.
Nou is het niet het einde van de wereld die gel qua bedrag.
Ik kan niet meer terug vinden zo snel waar ik dat gelezen had dat Oestrogel op de lijst stond om vergoed te gaan worden.

Lisa
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door Anon20190516 »

Inmiddels ben ik zelf sinds 17 februari gestart met oestrogel. Ik vind het een verademing in vergelijking met de pleisters. Geen loslatende pleisters,geen vieze lijmrandjes meer.twee pompjes dagelijks uit de flacon uitsmeren op de huid,eventjes in laten trekken en klaar. De kosten waren voor mezelf.maar voor 12€ per flacon kost dat ook de wereld niet. En een flacon doe je een maand mee.
Jammer dat je niet kunt terugvinden wat betreft de vergoeding die dan per oktober zou gaan plaatsvinden.misschien weet je endo daar meer over?
Ik zal ook het vu daar eens een berichtje over sturen,want het zou toch wel fijn zijn als het vergoed word(situatie is ook wel apart,aangezien de androgel wel word vergoed)
Offline
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door Anon20230219 »

Ja ik vind pleisters van Sandoz elk geval niet altijd goed plakken.
Zou gaan starten met Systen 100 maar ineens raadde het ziekenhuis gel aan mochten de pleisters problemen blijven geven.

Ik heb ooit een link gehad naar een lijst van het Zorginstituut welke vermeld welke medicijnen er uit vergoeding verdwijnen en welke er voor in aanmerking komen.
Misschien dat iemand dat kan vinden?
Wat mij toen al bevreemde was dat het pas oktober 2019 zou worden vergoed, ik zou denken doe het dan per 1 januari toch?
Ik rommel voorlopig nog even met de pleisters aan maar vermoed dat Gel voor mij veel praktischer is.
Zal dit met de arts bespreken als ik op controle komt aldaar.