Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Plaats reactie
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door Alice »

Als gel niet of moeilijk leverbaar is zou je Lenzetto Spray Transdermaal 1,53mg/dosis kunnen gebruiken. Zou onder de vergoedingsregel vallen
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door Emma »

Heb er inmiddels een recept voor. Er schijnen geen tekorten van te zijn maar geen enkele apotheek in de buurt had het op voorraad en ook bij groothandel Brocacef was het niet op voorraad. We zullen zien.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Nisss
Berichten: 223
Lid geworden op: 17 aug 2016, 21:21
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door Nisss »

Vandaag kreeg ik te horen van mijn apotheek in arnhem dat gynokadin weer te bestellen is. 3 flesjes 80mg kosten 40 euro. Ze bestellen via Duitsland.
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door Emma »

Ik ben sinds twee weken over op Lenzetto spray. Het sprayen bevalt goed, maar we moeten nog zien of mijn huid het spul goed opneemt. Wordt vervolgd.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
AnneCeleste
Berichten: 336
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door AnneCeleste »

Ik zit nu een week aan de spray. Het verbaast mij wel dat twee spraytjes per dag vergelijkbaar zijn met de hele dag twee van die super irritante stickers op je lijf hebben. Dit is zo veel relaxter. Hopelijk werkt het, want het bevalt prima tot nu toe 😀
Bregje
Berichten: 243
Lid geworden op: 05 okt 2015, 22:12
Gender: Vrouw

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door Bregje »

Ik heb vandaag oestrodose gehaald in Frankrijk. Vier flacons was geen enkel probleem. Daar doe ik wel niet zo lang mee maar toch. Wat ik wel irritant vind zijn de recepten. Ik heb een recept met datum zonder hoeveelheid waar ik een jaar van zou willen doen maar deze apotheek zet er een stempel op na vier flacons waardoor andere apotheken het niet meer zullen accepteren. In België kreeg ik het recept gewoon terug (maar nu niet leverbaar) en den Haag wil ook iedere keer een nieuw recept. Hoe gaat dat bij jullie?
Cindyb
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 okt 2020, 16:18
Gender: Man

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door Cindyb »

[mod mode on]
Tekst verwijderd. Handel in welke vorm dan ook om receptplicht te omzeilen is op dit forum niet toegestaan.
[mod mode off]
Ellen1979@
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jun 2022, 19:41
Gender: Vrouw

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door Ellen1979@ »

Gebruikt iemand ook oestriol creme 1% op het gezicht? Voor de vagina bij vrouwen in menopauze bestaat dat maar het is bewezen dat t ook erg goed werkt op het gezicht.ik vind alleen de alcohol erin niet goed.iemand een idee waar je zoiets kunt krijgen?
_sanne_
Berichten: 167
Lid geworden op: 26 mar 2022, 01:45
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door _sanne_ »

(Ik woon op Curaçao)

Ik was hier begonnen met de patches va Sandoz. Maar met het klimaat hier was het een wonder als ze 2 dagen bleven zitten. Meestal hielp afspoelen en terug plakken wel even, maar het was toch wel een erg gedoe steeds. Dus had ik mijn endo om de gel gevraagd. Dat vond ze prima, maar ze had er nog nooit van gehoord.. Fus kon ik de botika’s (apotheek hier) af. De meesten hadden niets, een enkele had de vaginale crème. Tja, als ik die kon gebruiken…. Bestellen was ook allemaal moeilijk-lastig-kannie. Beetje standaardverhaal hier. Tot ik een tijdje later bij mijn Androcur-botika was (ja, ik had een aparte botika voor mijn Androcur en een andere voor mijn bloeddrukmedicijnen en destijds Sandoz patches, life’s hard in the tropics 😝). De apotheker zette triomfantelijk een doos Oestrogel op de balie. Die had ze via Sint Maarten geïmporteerd voor me. Dus ik snel een recept regelen en sindsdien ben ik over op gel (alweer bijna een jaar).
_sanne_
Berichten: 167
Lid geworden op: 26 mar 2022, 01:45
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Oestrogel ,wie gebruikt het hier ook ?

Bericht door _sanne_ »

Ellen1979@ schreef: 26 jun 2022, 18:55 Gebruikt iemand ook oestriol creme 1% op het gezicht? Voor de vagina bij vrouwen in menopauze bestaat dat maar het is bewezen dat t ook erg goed werkt op het gezicht.ik vind alleen de alcohol erin niet goed.iemand een idee waar je zoiets kunt krijgen?
Huh, wacht? Alcohol en dan voor vaginaal gebruik 😖? Ik smeer meestal wat er aan mijn handen blijft plakken van de gel uit in mijn gezicht. Mijn “after shave” 😂
Plaats reactie